اقدام متقابل فوری پکن علیه تعرفه‌های جدید آمریکا

مقامات چین از وضع تعرفه‌های متقابل بر کالا‌های وارداتی آمریکا خبر دادند.

پکن بلافاصله تعرفه‌های متقابل بر کالا‌های آمریکایی وضع کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پکن بلافاصله پس از اینکه واشنگتن امروز (۱۵ تیر) تعرفه‌های بسیار زیادی را بر کالا‌های وارداتی چین اعمال کرد، تعرفه‌های متقابل را بر کالا‌های وارداتی آمریکا وضع کرد.

روزنامه دیلی چاینا به نقل از مقامات گمرک چین نوشت پکن در واکنش به تعرفه‌های آمریکا، تعرفه‌هایی معادل ۳۴ میلیارد دلار (۲۵.۷ میلیارد پوند) بر ۵۴۵ کالای آمریکایی اعمال می‌کند.

چین ساعاتی قبل در واکنش به اعمال تعرفه‌های جدید واشنگتن علیه این کشور که از امروز وضع شد، اعلام کرد آمریکا بزرگترین جنگ تجاری را در تاریخ اقتصادی آغاز کرده است. 

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده بود: «آمریکا در ۶ ژوئیه تعرفه‌های ۲۵ درصدی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار را بر واردات چین اعمال کرد. آمریکا قوانین تجاری سازمان تجارت جهانی را نقض کرده و بزرگترین جنگ تجاری تاریخ اقتصاد را آغاز کرد».

تعرفه‌های ۲۵ درصدی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر ۸۱۸ کالای وارداتی چین اعمال می‌شوند. این مرحله نخست اعمال تعرفه‌ها است و آمریکا تهدید کرده  است در کل تعرفه‌ها را بر کالا‌های چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار