تدوین سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور تا پایان امسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور تا پایان امسال خبر داد.

آبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان‌های نور و محمود آباد با اشاره به تدوین سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور گفت:: با اجرایی شدن این سند تا پایان امسال، مرحله جدیدی از سرمایه گذاری مبتنی بر دانش بومی انجام خواهد شد.

وی افزود: نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر رفع نقصان‌های موجود در حوزه ارتباطات، توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز و منحصر به فرد مازندران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع و نیز راه‌های ارتباطی هوایی، ریلی و دریایی، گفت: با وجود برخورداری مازندران از همه این مزیت‌ها و منابع انسانی دانش آموخته، متاسفانه مردمان این دیار با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند.

آذری جهرمی افزود: به علت رفتار‌های نادرست و قدرنشناسی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی و نیز استفاده نکردن بهینه از این موهبت خدادادی خسارت‌های جبران ناپذیری به طبیعت مازندران وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال راهکار مناسب دفع زباله مازندران بود تا این حجم انبوه پسماند در طبیعت و ساحل دریا تخلیه نشود، گفت:در نخستین گام باید سبک زندگی مردم را تغییر داد و نهاد‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد نقش بیشتری ایفا کنند.

وزیر ارتباطات از ظرفیت‌های کم نظیر مازندران را داشتن محصولات تولیدی صادراتی دانست و افزود: این که مدیریت استان برنامه دارد تا میزان صادرات را از حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال حاضر به سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم برساند، نشانگر شناخت بهینه ظرفیت‌های موجود و اتخاذ نگاه توسعه گرایانه است.

وی گفت: محور‌های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه مازندران می‌تواند محرومیت‌ها را از چهره این استان پاک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان مازندران است.
انتهای پیام/آ

محصولات تولیدی صادراتی از ظرفیت‌های کم نظیر مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار