آشنایی مختصر با شهر میزبان بازی انگلیس و سوئد؛

سامارا و سرگذشت وحشتناک آن! +تصاویر

در این مطلب با شهر میزبان بازی انگلیس و سوئد در روسیه آشنا خواهید شد که زمانی ساکنان آن به علت قحطی مجبور به خوردن بقایای جسد اطرافیان خود شده بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال امشب بین تیم های انگلیس و سوئد در ورزشگاه شهر سامارا روسیه برگزار خواهد شد. شهری که یک قرن پیش این دو کشور در یک جبهه و علیه قحطی می جنگیدند. شوروی درگیر جنگ داخلی شده بود و این جنگ خانمانسوز غفلت دولت مرکزی از شهروندان این کشور را در پی داشت. شهروندانی که در معرض سیل های پیایی قرار می گرفتند و در بدترین شرایط بسر می بردند. میزان میانگین بارندگی در سامارا حدود 38.8 میلی متر بود اما در سال 1921 این میزان بارندگی تنها به 0.3 رسیده بود.

سامارا و سرگذشت وحشتناکی که داشت / تصاویر 16+

کاهش شدید بارندگی میلیون ها نفر را در معرض مرگ حاصل از قحطی و خشکسالی قرار داد و در نتیجه تیم های مختلف نجات از کشورهای اروپایی برای نجات جان کودکان، زنان و سالمندان راهی شوروی شدند. دکتر " فریدجوف ناسن " یکی از افرادی بود که در آن زمان وارد مسکو شد. او مشاهدات خود را به محض ورود به مسکو چنین شرح می دهد : " حدود 20 تا 30 میلیون نفر در مسکو دچار قحطی شده بودند که دست کم حدود 10 میلیون از آنها با خطر مرگ روبرو بودند. خطر انقراض تمام جمعیت مرکز روسیه را تهدید می کرد. نواحی وسیعی خشک و تبدیل به بیابان شده بود و مردم  نیاز به کمک فوری داشتند. "

سامارا و سرگذشت وحشتناکی که داشت / تصاویر 16+

سامارا یکی از شهرهای آن زمان روسیه بود که درگیر جنگ داخلی شده بود. "فیلیپ گیبس"، روزنامه نگار انگلیسی که در آن زمان از سامارا دیدن کرده بود در گزارش خود نوشت : " در سامارا و صدها ناحیه دیگر کودکانی مشاهده می شدند که بدلیل قحطی و نبود غذا توسط والدین خود رها شده بودند. تعداد کودکانی که در سامارا رها شده بودند به 28000 نفر می رسید. آنها مانند پرندگان گرسنه ای بودند که انگار از آشیانه خود روی زمین یخ زده سقوط کرده باشند. اعضای خانواده ها یکی یکی کشته می شدند و غذای سایر افراد زنده مانده از همین اجساد تامین می شد."

سامارا و سرگذشت وحشتناکی که داشت / تصاویر 16+

در 16 ژانویه سال 1922 یک روزنامه نگار دیگر  که از سامارا بازدید کرده بود در توصیف مشاهدات خود نوشت : " قحطی شدید و وحشتناکی بر سامارا حاکم شده بود. من در روستای "موکسچا" با زنی برخورد کردم که جسد دخترش را می خورد."

سامارای امروز حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد و تاریخچه آن به سال 1586 باز می گردد زمانی که یک قلعه نظامی برای حفاظت از مرزهای شرق روسیه در این منطقه ساخته شد. بسیاری از کارخانه های نظامی نیز در این شهر ساخته شدند و این شهر یک مرکز صنعت فضایی نیز به شمار می رود.

سامارا و سرگذشت وحشتناکی که داشت / تصاویر 16+

بیشتر بخوانید

گرمای داخل خودرو، جان دو کودک خردسال را گرفت + تصاویر

انتهای پیام/

تاریخچه وحشتناک شهر میزبان بازی انگلیس و سوئد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.