آلمان هزینه‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهد

وزیر دارایی آلمان از افزایش آشکار هزینه‌های دفاعی کشورش در سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دارایی آلمان از افزایش آشکار و واقعی هزینه‌های دفاعی کشورش در سال آینده میلادی خبر داد.  

 هر چند اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان وعده انجام یک چنین تعهدی را داده اما حتی این افزایش نیز کمتر از آن مقداری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده است.

آلمان به عنوان قطب اقتصاد اروپا و همین طور سایر اعضای سازمان ناتو در خصوص برآورده کردن تعهد سال ۲۰۱۴ میلادی در هزینه کردن دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشورشان به عنوان هزینه‌های دفاعی تا سال ۲۰۲۴ میلادی اظهار بی میلی کرده اند.

با این حال شولتس در جمع خبرنگاران در برلین در این باره گفت: ما در حال استمرار یک جهش و تغییر اساسی در مساله هزینه‌های دفاعی خود هستیم و تصمیم داریم در سال ۲۰۱۹ به تنهایی چهار میلیارد یورو بیش از آنچه که پیشتر برنامه ریزی کرده بودیم، هزینه‌های دفاعی داشته باشیم.

او افزود: این افزایش البته منجر به افزایش بودجه نظامی (آلمان) به میزان چهل و دو میلیارد و نود میلیون یورو خواهد شد که به منزله افزایشی قابل ملاحظه و نشانه‌ای روشن بر تعهد آلمان به تعهدات بین المللی اش است. با این حال برای سال‌های بعد از آن (۲۰۱۹) هزینه‌های دفاعی در روندی آهسته تر، افزایش خواهند یافت.  

بودجه (دفاعی) سال ۲۰۱۹ آلمان از سوی کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تصویب شده است که به ترتیب برای سال ۲۰۲۰ به میزان چهل و دو میلیارد و نود و سه میلیون، سال ۲۰۲۱، چهل و سه میلیارد و هشتاد و هشت میلیون و برای سال ۲۰۲۲ به میزان چهل و سه میلیارد و هشتاد و شش میلیون یورو خواهد بود. اما ارقام اعلامی، همچنان کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی آلمان هستند. در سال بعد میلادی (۲۰۱۹) این میزان به یک ممیز سی و یک صدم درصد تولید ناخالص داخلی آلمان می‌رسد که برای دستیابی به این هدف تا سال ۲۰۲۲ میلادی، پیشتر به میزان یک ممیز بیست و سه صدم درصد تولید ناخالص داخلی برای هزینه‌های دفاعی آلمان در نظر گرفته شده بود.  

قرار است رهبران سازمان ناتو هفته آینده در بروکسل با هم دیدار و گفتگو کنند و ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به آلمان و هفت کشور دیگر (عضو ناتو) از آن‌ها عمل به وعده افزایش بودجه نظامی‌شان را درخواست کرده است. در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چهارشنبه گذشته بر اینکه کشورش باید اقدام بیشتری در این زمینه انجام دهد، اذعان کرد.

او در حضور نمایندگان پارلمان فدرال سراسری آلمان (بوندس تاگ) اظهار داشت: در مقایسه با دیگران که سهمی از تولید ناخالص داخلی‌شان را به هزینه‌های دفاعی کشورشان تخصیص می‌دهند، ما چندان کافی هزینه نمی‌کنیم. به همین علت است که ما خود را متعهد کرده ایم تا سال ۲۰۲۴ میلادی به میزان یک و نیم درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را به هزینه‌های دفاعی اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

وزیر دارایی آلمان از افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور خبر داد

برچسب ها: آلمان ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار