هشدار بانک آمریکایی درباره افزایش قیمت نفت به ۱۲۰ دلار در هر بشکه

بانک آمریکایی «مریل لینچ» اعلام کرد اگر فشار‌های آمریکا برای صفر کردن صادرات نفتی ایران به نتیجه برسد، قیمت هر بشکه نفت به ۱۲۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مریل لینچ»، دومین بانک بزرگ آمریکا، در گزارشی اعلام کرد واشنگتن می‌خواهد تا ماه نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر برساند اگر چنین امکانی وجود داشته باشد با توجه به ذخایر نفت خام جهان، قیمت هر بشکه نفت به ۱۲۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

یک مقام بانک مریل لینچ، فرانسیسکو بلانش گفت: «به ایده ما، اداره کردن شرایط قطع کامل صادرات (نفتی) ایران بسیار دشوار است و سبب خواهد شد قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد. از هم کنون ابهام در سیاست آمریکا دارد میزان نفت صادراتی از ایران را کاهش می‌دهد و نفت این کشور در انبار‌های شناور ذخیره‌سازی می‌شود.»

کارشناسان و تحلیلگران به این هم بدبین هستند که آمریکا حتی بتواند نیمی از ۲.۴ میلیون بشکه تولید نفت ایران را از بازار خارج سازد، اما از وقتی که آمریکا مدعی شد هدفش قطع کامل صادرات ایران است، انتظار‌ها بالا رفته است.

بلانش در یادداشتی نوشت قطع کامل صادرات نفت خام ایران بویژه در شرایط کنونی خیلی دردناک است و انتظار دارد کاهش تولید نفت از سوی ایران تنها تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز و به علت کمبود در ذخایر جهانی اتفاق بیافتد. وی افزود هنگامی که در گذشته ایران هدف تحریم قرار گرفت، ۱.۲ میلیون بشکه در هر روز از بازار کاهش عرضه اتفاق افتاد.

پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته‌ای ایران در ماه مه، او تهدید کرد تحریم‌ها را دوباره اعمال می‌کند. توافق هسته‌ای بین ایران و شش کشور امضا شد و طرف‌ها توافق کردند ایران در عوض محدودسازی برنامه هسته‌ای مشمول پایان تحریم‌ها قرار خواهد گرفت؛ اما ترامپ مدعی شده توافق ناعادلانه است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار