رویترز: تحریم نفت ایران بهای بنزین را در آمریکا بالا می‌برد

رویترز در مطلبی نوشت واشنگتن نمی‌تواند نفت ایران را تحریم کند و به طور همزمان بهای بنزین در آمریکا را نیز تعدیل کند.

رویترز: تحریم نفت ایران بهای بنزین در آمریکا را بالا می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز در مطلبی نوشت: کاخ سفید می‌تواند یا صادرات نفت ایران را کاهش دهد و یا بهای بنزین در آمریکا را متعادل کند؛ اما به نظر نمی‌رسد بتواند هر دو اقدام را همزمان انجام دهد.

تنش‌ها در دولت آمریکا بین انتخاب اولویت سیاست خارجی این کشور (تحریم ایران) و یا محاسبات انتخاباتی (پایین نگهداشتن بهای سوخت)، اظهارات مقامات این کشور درباره بهای نفت را توضیح می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اکنون سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) را مقصر افزایش شدید بهای نفت دانسته است که بر بهای متوسط بنزین در آمریکا تاثیر گذاشته است. گفته می‌شود بهای بنزین در آمریکا نزدیک به ۳ دلار در هر گالن افزایش یافته است.



روز ۲۳ ژوئن، سازمان اوپک و متحدانش تحت فشار آمریکا پذیرفتند تولید خود را از ابتدای ماه ژوئیه تا حد ۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

پیش‌بینی می‌شود عربستان سعودی بیشترین افزایش تولیدات را داشته باشد. با این حال، امارات متحده عربی، کویت و روسیه نیز در افزایش تولیدات نفتی سهم خواهند داشت.

این در حالی است که این توافق نتوانست بهای نفت را کاهش دهد. به این ترتیب، مقامات بلندپایه آمریکا خواستار افزایش بیشتر تولیدات نفتی برای کاهش بهای طلای سیاه شده اند.

رئیس جمهور آمریکا اکنون از عربستان سعودی درخواست کرده است تولیدات نفتی خود را افزایش دهد. او در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود در تاریخ ۳۰ ژوئن نوشت: «همین حالا با ملک سلمان، پادشاه عربستان صحبت کردم و به او توضیح دادم به دلیل آشفتگی‌ها و اختلالات در ایران و ونزوئلا از عربستان سعودی درخواست می‌کنم تولیدات نفتی خود را تا شاید ۲ میلیون بشکه افزایش دهد تا اختلاف تولیدات جبران شود. قیمت‌ها بسیار بالاست! او هم پذیرفت!»



در ادامه این گزارش آمده است: در صورتی که شرایط کنونی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود بهای نفت ظرف دو سال آینده افزایش یابد.

اگر دولت ترامپ درباره تحریم‌ها موضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کند و سطح صادرات نفتی ایران را به یکباره کاهش دهد، ۲ میلیون بشکه در روز از تولیدات بازاری که هم‌اکنون نیز دچار کاهش تولید است، کاسته خواهد شد.

محتمل‌ترین محصول این تصمیم، افزایش بیشتر در بهای بنزین و گازوئیل در آمریکا و یا کاهش سرعت رشد در اقتصاد جهانی خواهد بود.

رویترز در پایان این گزارش نوشت: بازار‌ها محدودیت‌های مخصوص خود را دارند که از مسائل سیاسی کاملا جداست. آمریکا هر چه در اعمال فشار بر عربستان برای افزایش تولیدات نفتی خود بیافزاید، نمی‌تواند از پیامد افزایش بهای نفت فرار کند.

انتهای پیام/

افزایش بهای بنزین در آمریکا در نتیجه تحریم‌های نفتی

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
در پاسخ به اقدامات اخیر ترامپ بر فشار اقتصادی بر ایران ؛ ایران نیز تنگه هرمز را ببندد و لوله های نفتی که در دل خاک عربستان نفت را انتقال میدهند را با موشک بزند.این اقدام کمر امریکا را خواهد شکست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۷
ایران باید بابت عبور کشتی ها از تنگه هرمز عوارض اخذ کند.
آخرین اخبار