بهای نفت افزایش یافت/ طلا گران شد

کاهش ذخایر نفتی آمریکا و اختلال در تأسیسات نفتی یک شرکت کانادایی باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا پس از ایجاد اختلال در تأسیسات نفتی شرکت «سینکرود» کانادا در آلبرتا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. این در حالی است که احتمال اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران هم بر بهای نفت اثرگذار بوده؛ زیرا ممکن است این مسئله باعث کاهش صادرات نفت ایران شود و در نتیجه بر فشردگی بازار نفت اثر بگذارد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 46 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، به 74 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا روز گذشته به بالاترین سطح از نوامبر 2014 رسیده بود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 34 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 78 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد.

احتمال می رود که معادلات نفتی امروز (چهارشنبه) به مناسبت تعطیلات روز استقلال در آمریکا با کاهش همراه باشد. «مؤسسه نفت آمریکا» اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 29 ژوئن با 4.5 میلیون بشکه کاهش به 416.9 میلیون بشکه رسیده است. علت اصلی آن ایجاد اختلال در تأسیسات نفتی شرکت «سینکرود» کانادا در آلبرتاست که روزانه 360 هزار بشکه نفت تولید می کرد. احتمال می رود این اختلال تا پایان ماه جاری میلادی ادامه داشته باشد.

احتمال تحریم ایران از سوی آمریکا و ایجاد اختلال در تأسیسات نفتی لیبی و ونزوئلا هم بر بهای نفت اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه هم پیشتر موافقت کردند که سطح تولیدات نفتی خود را از ماه ژوئیه سال جاری میلادی افزایش دهند.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1256.23 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار