اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای تعمیر کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال ۴۳ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای تعمیر کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر فخری  با تاکید بر به‌روز رسانی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها اظهار داشت: ۴ مولفه فضای مهارتی، نوسازی تجهیزات، تدوین برنامه و جذب مربیان متخصص مورد توجه ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

وی متحول کردن آموزش‌های مهارتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این مهم در کارآمدتر شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشتغال‌زایی را نتیجه مهارت‌آموزی دانست و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بگونه‌ای ارائه شوند که افراد پس از گذراندن این دوره‌ها زمینه اشتغال آنان همراه با کارآفرینی فراهم شود.

وی از نوسازی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها خبرداد و بیان کرد: امسال ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها تخصیص یافته که این اعتبار پس از ۴ سال به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اختصاص ۶.۴ میلیارد ریال به استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به استان‌ها، ۶.۴ میلیارد ریال آن به استان بوشهر ابلاغ شده است.

فخری با اشاره به آموزش منابع انسانی و نیرو‌های تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش همه جانبه و هدفمند مورد توجه آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد که تلاش می‌شود آموزش‌ها به سمت کارآفرینی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان‌ها فعال است افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی نقش مهمی در مهارت‌آموزی دارد که در این راستا ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد ۶۰ درصد مهارت‌آموزی جوانان بر عهده دارد.

انتهای پیام/م

۴۳ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها اختصاص یافت

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.