نمایش چشم‌انداز وحشتناکی از برنامه هسته‌ای آمریکا

یوتیوب ویدئوی آزمایش‌ بمب‌های اتم آمریکا را نمایش می‌دهد

بنابر گزارش راشاتودی، این هفته بیش از ۲۵۰ ویدئو از آزمایش بمب‌های اتم آمریکا بر روی شبکه اجتماعی یوتیوب قرار می‌گیرد.

نمایش آزمایشات بمب اتمی آمریکا بر روی صفحه یوتیوببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، این هفته قرار است بیش از 250 ویدئو از آزمایش بمب‌‌های اتم آمریکا بر روی شبکه اجتماعی یوتیوب قرار بگیرد که چشم‌انداز وحشتناکی از برنامه هسته‌ای آمریکا را به نمایش خواهد گذاشت.

این فیلم‌ها که از سوی آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، یک مرکز علمی فدرال در ایالت کالیفرنیا، بارگذاری شده‌اند، آزمایش‌های سری مربوط به بمب‌های اتم آمریکا در فاصله سالهای 1945 و 1962 را نشان خواهند داد.

آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور اعلام کرد امیدوار است این فیلم‌ها بشریت را از استفاده بیشتر از سلاح‌های هسته‌ای در آینده منصرف سازد. یکی از فیزیکدانان عضو آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور اعلام کرد: به اعتقاد من اگر ما بتوانیم تاریخچه این سلاح‌ها را بدست آوریم و نیروی بمب اتم و میزان نابودی ناشی از آنها را به نمایش بگذاریم شاید دیگر افراد نسبت به کاربرد آنها تمایلی نداشته باشند.

در این ویدئوها ده‌ها آزمایش اتمی در تاریخ هسته‌ای آمریکا نشان داده می‌شود که شامل عملیات دومینیک، که در برگیرنده 31 آزمایش اتمی در سال 1962 بود و عملیات تی پات، که طی آن 14 بمب اتم در سال 1955 در سایت آزمایشی نوادا ریخته شد، می‌شود. مدت زمان این فیلم‌ها متفاوت است با این حال بیشتر آنها یک دقیقه طول می‌کشند و از لحظه انفجار بمب آغاز می‌شوند.

آمریکا اولین کشوری است که اقدام به تولید تسلیحات هسته‌ای کرد و تنها کشوری است که از آنها در نبرد، از جمله بمباران جداگانه شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در جنگ جهانی دوم، استفاده کرد. آمریکا قبل و در طول جنگ سرد هزاران آزمایش اتمی انجام داد و طی آن بسیاری از تسلیحات اتمی دوربرد خود را بکار گرفت.

انتهای پیام/  

نمایش فیلم آزمایش‌ بمب‌های اتم آمریکا در یوتیوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار