در سه ماه نخست سال جاری؛

استحصال بیش از ۲۱ هزار تن گوشت سفید و قرمز در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از استحصال ۲۱ هزار و ۳۶۹ تن گوشت سفید و قرمز طی سه ماه نخست امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به کشتار ۲۷ هزارو ۸۰۱ راس دام سبک و سنگین با نظارت ناظرین بهداشتی اداره کل افزود: ۲ هزار و ۷۶۳ تن گوشت قرمز در سه ماه اول سال ۹۷ در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی بازرسین بهداشتی و شرعی استحصال شده است.
داهیم به کشتار ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۱۳ قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار ۱۸ هزار و ۶۰۶ تن گوشت مرغ استحصال شده است که تعداد ۷۱ هزار و ۴۱۱ قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: تمامی فراورده‌های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل‌های لازم توسط بازرسین بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف میباشند.
وی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۲۱ هزار و ۷۹۶ مورد بازرسی، از واحد‌های تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد ۲۲۶ مورد نمونه برداری از این فرآورده‌ها خام دامی انجام شد و مقدار ۳۶ هزار و ۶۴۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج گردیده است و تعداد ۴۸ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
داهیم تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/ح


میزان استحصال گوشت قرمز وسفید در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.