عیارسنجی از نکاه فنی یا عرق ملی؛

جولان تازه به دوران رسیده‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸

جام جهانی ۲۰۱۸ با حضور چهار تیم اروپایی در نیمه نهایی و حذف برخی بزرگان با برچسبی به نام جام بی کیفیت و نگاه ملی گرایانه بزرگان همراه شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و حواشی به وجود آمده از تلاش و کوشش فراوان مردم روسیه برای آمادگی کامل برای جام جهانی بسیاری از فوتبال دوستان به دنبال آن بودند تا این دوره از جام جهانی به یکی از زیباترین و هیجان انگیز‌ترین دوره‌های این رقابت جهانی تبدیل شود. در ادامه، اما شاهد آن بودیم که تیم بزرگی همانند آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴) که گفته می‌شد بخت اول قهرمانی در این دوره از رقابت‌های جام جهانی نیز هست، حذف شد و به همراه ستارگان بزرگ خود که سابقه‌ای درخشان در تمامی تیم‌های بزرگ دنیای فوتبال دارند به خانه بازگشتند و یا تیمی همانند برزیل که در هر دوره از جام جهانی به عنوان یکی از ۴ تیم برتر این رقابت‌های شناخته می‌شود به دست بازیکنان جوان تیم ملی بلژیک حذف شده تا جام جهانی ۲۰۱۸ دیگر رنگ شاعران دنیای فوتبال را به خود نبیند و هواداران برزیلی که گویی از جان و دل از تیم خود حکایت می‌کنند، رخت خود را بسته و راهی کشور خود شوند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

var یا war، سیستیمی که فوتبال را از تب و تاب انداخت

با ورود سیستم داور ویدویی به این دوره از جام جهانی، مسئولان فیفا تلاش کردند تا از تیزهوشی و زیرکی بازیکنان همانند دیگو آرماندو مارادونا، تیری هانری و یا نیمار جونیور جلویگری کنند. بیشتر دوستداران فوتبال گل معروف دست خدا از دیگو آرماندو مارادونا را به یاد دارند که این بازیکن توپی را با دست و با حرکتی شبیه به ضربه سر وارد دروازه تیم ملی انگلیس کرد. این ضربه آغاز قهرمانی برای آبی سلسته‌ها بود. حتی در این دوره از جام جهانی به میزبانی روسیه نیز بسیاری از بازیکنان مطرح همانند نیمار جونیور تلاش می‌کردند تا سیستم ویدیویی را دور زده و ضربه‌هایی را درون زمین فوتبال برای خود به دست آورند، اما تنها چند دوربین تمام آبروی این بازیکنان را برده و آن‌ها به دلیلی برای تمسخر تبدیل کرده است.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

از همه مثال ها، نزدیک‌تر می‌توان درخواست ویدیویی عجیب داور دیدار تیم‌های ایران و پرتغال در آخرین دیدار گروه B. جام جهانی روسیه اشاره کرد. انریکه کاسرس داور پاراگوئه‌ای در این دیدار حساس و در دقایق پایانی برای اینکه به کریستیانو رونالدو به دلیل خطا روی پور علی گنجی کارتی بدهد، نزدیک به ۱۰ دقیقه از زمان بازی را از بین برد، اما در پایان وقت قانونی این دیدار تنها ۶ دقیقه زمان تلف شده برای نیمه دوم این دیدار در نظر گرفت و از بسیاری از موقعیت‌هایی که تیم ملی ایران در این زمان می‌توانست بدست آورد، جلوگیری کرد.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

سلاخی تیم‌های بزرگ جهان در سال ۲۰۱۸

با شکست تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ و حذف این تیم در مرحله گروهی، یکی از بدترین اتفاق‌های ممکن برای بینندگان و دنبال کنندگان جام جهانی بوجود آمد. تیمی که به همراه ستارگان بزرگ خود و سرمربی همانند یواخیم لو که در طول ۱۲ سال توانسته ۳ تیم آماده را برای حضور در هر دوره از جام جهانی آماده کند، اما همراه با ستارگان بزرگ خود در صعود از گروه F. ناتوان بود و با شکستی عجیب برابر تیم ملی کره جنوبی که دیگر امیدی در این دوره از جام جهانی نداشت، از این دوره از مسابقات جهانی وداع کرد.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز جام جهانی ۲۰۱۸ را با شکست آغاز کرد و به دنبال بازی‌های جنجالی این تیم با هدایت سمپائولی، گویی دیگر آرژانتین به آخر خط رسیده و این تیم ستارگان بزرگی همانند لیونل مسی، آنخل دی ماریا و یا هیگواین و دیبالا را در اختیار نداشته است.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

تیم‌های جوانی مانند بلژیک، ژاپن، کرواسی، سوئد، کرواسی و یا حتی روسیه توانسته اند به حساس‌ترین مرحله از جام جهانی برسند و این دوره از جام جهانی را غیر قابل پیش بینی کنند. تیم‌هایی که بازیکنانی جوان و تکنیکی، اما با هواداران کم در دنیای فوتبال را دارند و یا در ادوار مختلف این رقابت نتوانسته اند در هیچ جایکاه قابل توجهی قرار بگیرند. گویی شانس در خانه آن‌ها خوابیده و تنها به دنبال پیروزی این تیم‌ها و زنگ خطری برای تیم‌های صاحب نام دنیای فوتبال است.

بازتاب حذف تیم‌های بزرگ در رسانه‌های جهان

حذف تیم‌های بزرگ از جام جهانی ۲۰۱۸ و به ویژه ناکامی تیم‌های منطقه امریکای جنوبی بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

جام تمام اروپایی

سایت فرانسه با پیروزی ۲ بر صفر برابر اروگوئه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شاگردان تابارز را راهی خانه کرد. بلژیک نیز با برتری ۲ بر یک مقابل برزیل یک تیم دیگر منطقه آمریکای جنوبی را حذف کرد تا از این پس شاهد یک جام تمام اروپایی باشیم.

ضربه بزرگ

فیرمینو مهاجم تیم ملی برزیل در مورد حذف تیم‌های آمریکای جنوبی از جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: این حذف ضربه بزرگی برای ما بود. ما هنوز نمی‌دانیم که ایراد کارمان چه بود و فعلا در شوک هستم. شاید وقت دیگری درباره این موضوع صحبت کنم.

پُرافتخارترین تیم جام جهانی ناکام برابر اروپایی‌ها

سایت اسپورت ۳۶۰ با انتشار تصویری درباره حذف برزیل از جام جهانی ۲۰۱۸ نوشت: برزیل از سال ۲۰۰۶ تاکنون برابر تیم‌های اروپایی ناکام بوده است. برزیلی‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ با شکست برابر فرانسه حذف شدند و در سال ۲۰۱۰ با باخت مقابل هلند با جام وداع کردند. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ با وجود بهره مندی از امتیاز میزبانی متحمل شکست سنگین ۷ بر یک شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بلژیک با برتری ۲ بر یک برابر برزیل، مانع از حضور این تیم در مرحله نیمه نهایی شد و رویای برزیلی‌ها را بر باد داد.

جولان تازه به دوران رسیده ها در جام جهانی 2018

۲۰۱۸، جام جهانی غیرقابل پیش بینی‌ها

سایت NewsLabTribune با اشاره به حذف زودهنگام تیم‌های آلمان، اسپانیا، پرتغال، آرژانتین، اروگوئه و برزیل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از این رقابت‌ها به عنوان جام غیرقابل پیش بینی‌ها یاد کرد.

ذوالفقارنسب:تیم‌های مدعی برای دوره‌های بعدی تغییر روش خواهند داد

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در مورد کنار رفتن تیم‌های مدعی از جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: حذف تیم‌های بزرگ نشان دهنده این نکته است که فوتبال در دنیا بسیار رشد و پیشرفت کرده است. فاصله تیم‌ها بسیار کم شده و هر تیمی با کوچکترین اشتباه از گردونه رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

او ادامه داد:مطمئنا تیم‌هایی که مدعی هستند و از این جام کنار رفتند مثل آرژانتین، آلمان، اسپانیا و برزیل برای دوره‌های بعدی تغییر روش خواهند داد و برنامه ریزی تازه ایی برای خودشان انجام می‌دهند و سعی می‌کنند از امکانات جدید در تیم هایشان استفاده کنند تا بتوانند در قله فوتبال بین المللی باقی بمانند.

بیشتر بخوانید:

اروگوئه صفر - فرانسه ۲/صعود بی دردسر خروس‌ها با شکست سوارز و یارانش +فیلم

سوئد یک - سوئیس صفر / ادامه شگفتی سازی سوئدی‌ها با غلبه بر تیم یازدهم جهان

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در مورد آلمان ادامه داد: آلمان بسیار مغرور وارد این جام شد، اما در بازی‌ها بسیار پر اشتباه بود. آلمان‌ها حتی از تیم اصلی خود در جام کنفدراسیون‌ها استفاده نکرد. حذف این تیم از جام جهانی باعث می‌شود این کشور‌ها رویکردشان را به فوتبال تغییر دهند.

او اضافه کرد: جذابیت در جام همچنان وجود دارد. افراد علاقه‌مند به فوتبال، به دنبال نتایج تیم‌های باقی مانده هستند. همچنان تماشگران بسیار زیادی در روسیه هستند و جام همچنان هیجان انگیز ادامه دارد. حذف تیم‌های بزرگ تاثیر چندانی بر ادامه کیفیت و هیجان جام نداشته است.

درخشان:از این به بعد جام جهانی به هیچکس رحم نمیکند، حتی بزرگان!

حمید درخشان، کارشناس فوتبال کشورمان درباره حذف تیم‌های بزرگ جام جهانی ۲۰۱۸ گفت:درست است که نبودن تیم‌های بزرگ برروی هیجان جام جهانی تاثیر می‌گذارد، اما باید به این موضوع فکر کرد که تیم‌هایی که توانستند تیم‌های بزرگ را حذف کنند قطعا از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند و این تیم‌ها هم قطعا بازیکنان تاثیرگذاری در تیمشان داشته اند. از این به بعد باید به جام جهانی این گونه نگاه کرد که این جام به هیچکس رحم نمی‌کند حتی تیم‌های بزرگی که چند قهرمانی جهان در کارنامه شان دارند.

او ادامه داد: حذف تیم‌های بزرگ جام نشان می‌دهد تیم‌هایی که با برنامه پیش می‌روند و برای رسیدن به اهداف مشخص تلاش می‌کنند توانسته اند به خواسته هایشان برسند و تیم‌های بزرگ را شکست دهند. این موضوع نشان می‌دهد که فاصله تیم‌های ملی فوتبال در جهان هر روز کم و کمتر می‌شود. این موضوع باعث خوشحالی است، چون نشان می‌دهد فوتبال در دنیا در حال رشد است.

مربی فوتبال کشورمان گفت: تیم‌های اروپایی با برنامه‌ پیش می‌روند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و نتیجه این موضوع را می‌توان از تیم‌های باقی مانده جام متوجه شد. ما باید از این موضوع درس بگیریم. لازم نیست از دید فنی به این موضوع نگاه کنیم بلکه باید به برنامه‌ها، زیر ساخت‌ها و تلاش‌هایی که اروپایی‌ها برای رسیدن به این نقطه انجام دادند توجه کنیم. ما باید از این دید به موضوع نگاه کنیم که سازماندهی و مدیریت این تیم‌ها چگونه بوده که توانسته اند این نتایج را کسب کنند. اولویت ما باید این موضوعات باشد و نه اینکه چرا ستاره ایی نتوانسته برای تیمش موثر باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۷
به لطف خداوتلاش وکوشش سایرین نیزموفق خواهندشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
یعنی چی

واقعا منظورش از تازه به دوران رسیده ها چی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۷
اگر تیم ایران میرفت بالا،، بازم میگفتی تازه به دوران رسیده؟؟؟
این تیمها زحمت کشیدن تا به این مرحله رسیدن،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۷
چه ربطی به تازه دوران رسیده ها داشت!!!
آخرین اخبار