در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناگفته های جنگ با داعش در لنز دوربین «تهران-دمشق»/دکتر سلام 5 ساله می شود

علی صدری نیا گفت:مستند تهران-دمشق موضوعی را بررسی کرده که تا به امروز کمتر از این زاویه به تحولات سوریه پرداخته شده است.

ناگفته های جنگ با داعش در لنز دوربین «تهران-دمشق»/دکتر سلام 5 ساله می شودعلی صدری نیا مجری و مستند ساز جوان که با ساخت مجموعه «دکتر سلام» شناخته شد در مورد فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت:این هفته سه شنبه ۱۹ تیر ماه آخرین قسمت برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند پخش می شود و پس از دو ماه با تغییرات جدیدی که خواهیم داشت دوباره در پاییز با همین برنامه به شبکه مستند باز می گردیم.

جشن پنج سالگی دکتر سلام برگزار می شود؟

در تدارک جشن دکتر سلام هستیم و جلسات اتاق فکر و هماهنگی‌های آن شروع شده است و به احتمال فراوان در شهریور ماه شاهد جشن پنج سالگی دکتر سلام خواهیم بود.

مخاطبانی که در جشن ما شرکت می‌کنند با انرژی و امید از سالن خارج می‌شوند و هر موقع که حجم کاری و حواشی دکتر سلام باعث خستگی گروه می‌شود، لطف و حمایت‌های مردم از این برنامه باعث قوت قلب ما می‌شود و دوباره انرژی لازم برای ادامه کارمی‌گیریم.

چالش‌های دکتر سلام و انتقاد ها‌ را چطور ارزیابی می کنید؟

طبیعتا هر قسمت از دکتر سلام به دلیل ماهیت انتقادی که در ذات خود دارد، بازخورد‌های مختلف سیاسی را به همراه می‌آورد.

گاهی اوقات در رسانه‌ها این اتفاق می‌افتد و گاهی هم انتقاد ها به خود ما مربوط می شود.

در حال حاضر ده قسمت از سری جدید دکتر سلام پخش شده است که با واکنش‌های مختلفی همراه بوده البته  برای تیم تولید کننده‌ دکتر سلام  به امری عادی تبدیل شده و با این شرایط کنار آمده ایم.

فضای سیاسی حاکم بر تولید محتوا در دکتر سلام چگونه است؟

 دکتر سلام در مجموع فضای مثبت و رو به جلویی دارد از این رو سعی کردیم تا مثبت‌و‌منفی اتفاقات روز را در کنار هم داشته باشیم، به طور مثال، سال گذشته در جشن چهار سالگی که در شهریور ماه با حضور چندین هزار نفر برگزار شد، از دو وزیر دولت به دلیل عملکرد شایسته در دوران تصدی وزارتخانه تحت مدیریتشان تقدیر شد.

کار مستند جدید و روند تولید آن در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

در حال حاضر درگیر مستند تهران-دمشق نیز هستیم و همزمان مراحل تدوین و نگارش آن ادامه دارد البته تصویربرداری کار به اتمام رسیده است و شاید بنا به نگارش متن، نیاز به تصویر‌هایی در تهران داشته باشیم که به فراخور کار استفاده خواهیم کرد.

در حال حاضر مراحل تدوین و فنی مستند را پیش می‌بریم و انشاالله در تابستان از آن رونمایی خواهیم کرد.

موضوع تهران-دمشق در چه فضایی به سر می‌برد؟

تهران-دمشق یک موضوع اجتماعی است که تا به امروز کمتر از این زاویه به تحولات سوریه پرداخته شده است از این رو سعی کردیم کمی از خط مقدم جنگ فاصله بگیریم و روایتی از پشت جبهه و تحولات اجتماعی شهر‌های مختلف سوریه داشته باشیم.

تهران دمشق به جشنواره خاصی ارسال خواهد شد؟

به دلیل اهمیت این مستند ترجیح می‌دهیم تا زودتر عرضه شود و صحبت هایمان به گوش مخاطب برسد و خیلی درگیر ارسال اثر به جشنواره خاصی نخواهیم شد. 

شهریور ماه سال گذشته،تصویربرداری این کار را در سوریه انجام دادیم که در آن زمان هنوز پایان حضور داعش اعلام رسمی نشده بود به همین علت حال و هوای شهر‌های مختلف سوریه و مردم را مورد بررسی قرار دادیم و نظراتشان در ارتباط با قبل و بعد جنگ جویا شدیم.

شما  اجرا یا مستند‌سازی را ترجیح می‌دهید؟

به فضای مستند سازی بیشتر علاقه دارم و سعی کرده ام از اساتید این حوزه استفاده و از آنها کسب تجربه کنم.

دکتر سلام که حالا تبدیل به بخشی از زندگی ما شده، منجر شد تا به عرصه‌های دیگری نیز ورود کنم و به شرایط زمان، وارد حوزه‌های دیگر شوم.

تصمیمی برای  ساخت فیلم داستانی در آینده دارید؟

نمی توانم درباره آینده بگویم، اما علاقه‌ای برای ورود به این حوزه ندارم و فضای مستندسازی را بسیار تخصصی می‌دانم و اصولا اعتقاد دارم هر شخصی که وارد ژانر مستند سازی می‌شود نباید الزاما وارد ژانر داستانی هم شود و به نظرم دو فضای جداگانه تخصصی، اما در عین حال مشترکاتی نیز دارند.

آیا سیاست‌های دکتر سلام جریان خاصی را دنبال می کند؟

ما برای کارهایمان چارچوب مشخصی تحت عنوان چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی کشورمان داریم از این رو سعی کردیم با همه به یک صورت و با یک الگو رفتار کنیم. تمام تلاش خود را انجام دادیم تا رفتاری فرا جناحی داشته باشیم و از هر جناح سیاسی آیتم در برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار