رشد 22 درصدی آتش‌سوزی‌ها در کاشان

کاشانی‌ها سه‌ماهه اول سال را با 161 مورد آتش‌سوزی و 633 مورد حادثه و رشد 22 درصدی آتش‌سوزی‌های بهار امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته پشت سر گذاشتند.

معاون عملیات، آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به نجات جان 205 نفر در این تعداد حادثه و حریق گفت: آتش‌سوزی خودرو، مراکز تجاری و اماکن مسکونی از قابل‌توجه‌ترین موارد عملیاتی  در این حوادث بوده است.

محمد توکلی، افروختن آتش به‌صورت عمدی، اتصال برق، نشت مایعات قابل اشتعال، انتقال حرارت، نقص فنی کپسول و پیک‌نیک، پرتاب و مشتعل نمودن مواد نفتی و آتش‌زا، نشت گاز، پرتاب جرقه جوشکاری، حرارت زیاد محیط  و همچنین خودبه‌خود سوزی را از مهم‌ترین علل آتش‌سوزی‌های رخ‌داده دانست و افزود: این حوادث رشد 22 درصدی نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته داشت.

وی، امداد کارکنان عملیاتی به شهروندان و هم‌وطنان و نجات آن‌ها از خطرات ناشي از آن در حوادث را شامل:  نجات‌غریق شخص، امداد در تصادفات خودرویی، نشست زمین و آب افتادگی، رفع خطر آسانسور و بالابر،  رفع خطر حیوانات موذی (مار و عقرب)، انتقال حیوانات خانگی محبوسی (گربه و سگ)، نشت گاز، بازنمودن خودرو و منزل مسکونی و قطع درختان برشمرد.

به گفته وی، در مجموع حوادث کاشان ، 43 نفر مصدوم ومتاسفانه 14 نفر فوت شدند.

توکلی در پایان اظهارداشت: متوسط زمان رسیدن آتش‌نشانان در عملیات انجام‌گرفته داخل محدوده شهری در حوادث 4 دقیقه و 38 ثانیه ودرآتش سوزی‌ها 4 دقیقه و 32 ثانیه  بوده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.