نمایندگان کارگران ساختمانی استان قزوین در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مشکلات این قشر را بررسی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ در این جلسه که صبح امروز برگزار شد مشکل بیمه کارگران ساختمانی، اشتغال اتباع بیگانه و نداشتن مکانی مناسب برای انجمن صنفی ساختمان و تجمع کارگران فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فتح‌الهی رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در این جلسه گفت: از لحاظ قانونی برای ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی خلاء قانونی وجود ندارد و این امر صرفا نیازمند پیگیری و همکاری دستگاه‌های مختلف با انجمن صنفی کارگران ساختمانی است.

وی از ساماندهی گارگران فصلی تبعه خارجی خبر داد و گفت: کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی این افراد را ساماندهی و با همکاری تامین اجتماعی بیمه می‌کند.

زرآبادی نمانیده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: این قانون در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بررسی است و پس از رفع نواقص و ایرادات با تصویب در صحن علنی مجلس، اجرایی خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این قانون برخی از مشکلات کارگران و بویژه کارگران فصلی حل شود.

نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین هم گفت: اگر کارگرانی وجود دارند که مشمول چارچوب و ضوابط تعیین شده هستند، ولی هنوز بیمه نشده اند پس از معرفی بدون هیچ محدودیتی بیمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: تا کنون بیمه ۱۱ هزار نفر از افرادی که کارگر ساختمانی نبودند باطل شده است و این روند بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

شهسواری نماینده اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: پارسال در بازرسی واحد‌های تولیدی صنعتی، هزار و ۱۴۶ تبعه خارجی غیر مجاز شناسایی و هزار و ۳۵۱ گارگر ایرانی جایگزین آن‌ها شدند.
وی افزود: همچنین ۵۰۰ و یک فقره برگه جریمه برای کارفرمایان متخلف صادر شد و ۵۲۵ نفر از کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی هم گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار کارگر صنعت ساختمان در ۱۶ رشته تخصصی  شامل سنگ‌کاران، گچ کاران و کاشی‌کاران عضو کانون انجمن کارگران صنعت ساختمان هستند.
انتهای پیام/.

مشکلات کارگران ساختمانی قزوین بر سر میز گفتگو با مسئولان استانی

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.