ویران شدن شهرهای ژاپن پس از سیل و رانش زمین + فیلم

بارش شدید باران و سیل و رانش زمین در ژاپن باعث کشته شدن ۶۲ تن و مفقود شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و رانش زمین در هیروشیما، اوکایاما، کیوتو و سایر مناطق ژاپن دست کم 62 تن جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر نیز مفقود شدند.

مقامات محلی دستور تخلیه منازل برای نزدیک به دو میلیون نفر را صادر کرده اند.

مقامات محلی آمار تلفات حوادث مرتبط با بارش‌ها را ۲۰ نفر اعلام کردند، این در حالی است که شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن اعلام کرد آمار کشته‌ها به 62 تن رسیده و ۵۰ تن دیگر مفقود هستند.

یوشینوبو کاتسورا، از مقامات مدیریت بحران در ژاپن به تلویزیون فرانسه گفت: "انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد زیرا ما هنوز در میانه فرایند جمع آوری اطلاعات هستیم. "

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به وزرای کابینه خود دستور داد تمام تلاش خود را بکنند تا قربانیان را نجات دهند. آبه گفت: وضعیت بسیار جدی است.

یک مقام دولت محلی گفت: در هیروشیما، صبح روز شنبه جسد یک مرد ۶۰ ساله در نزدیک یک پل پیدا شد. یک مرد دیگر نیز در اثر رانش زمین و برخورد توده به خانه اش کشته شده است.

جسد یک زن ۵۲ ساله در کیوتو روز جمعه در کنار رودخانه پیدا شد؛ در ناحیه هیوگو، آب یک کارگر ساختمانی را با خود برد.

تصاویر تلویزیونی پلی چوبی در هیروشیما را نشان می‌دهد که در اثر بالا آمدن آب رودخانه شکسته و از بین می‌رود.

امدادگران در هیروشیما همچنان در میان گل و لای به دنبال قربانیان احتمالی می‌گردند؛ این در حالی است که در منطقه اوکایاما برخی افراد از منازل خود بیرون آمده و به روی سقف خانه هایشان رفته اند تا از خطر غرق شدن در آب اجتناب کنند.

بنابر اعلام دولت، در برخی نواحی بیش از یک متر باران باریده است؛ یکی از مقامات کابینه دولت گفت: حدود ۴۸ هزار سرباز، پلیس و آتشنشان برای انجام عملیات امداد و نجات در محل مستقر شده اند.

سازمان هواشناسی ژاپن برای نواحی گسترده‌ای از غرب کشور سطح هشدار را به بالاترین میزان ارتقاء داد؛ بالاترین سطح هشدار زمانی اعلام می‌شود که انتظار بارش باران بی سابقه در کشور می‌رود.

میناکو ساکورای از مقامات سازمان هواشناسی ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می‌شود بارش باران سنگین تا روز یکشنبه در غرب و شرق ژاپن ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: پناه آوردن صدها گوزن‌ به شهری در ژاپن بخاطر وقوع سیل + فیلم 


انتهای پیام/
 

سیل در ژاپن + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، حوادث ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
کشته هم داشته ؟
آخرین اخبار