رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی؛

افزایش ۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش سه درصدی صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ظرفیت بالای تجارت خارجی محصولات کشاورزی استان، تسهیلات و حمایت‌های لازم برای توسعه تجارت محصولات کشاورزی در قالب ایجاد هلدینگ، شرکت‌های بازرگانی و زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی ارائه می‌شود.

وی توسعه کشت سفارشی محصول را در گروی توسعه کمی و کیفی شرکت‌های بازرگانی و تجاری محصولات کشاورزی دانست و گفت: ارتباط دو سویه بین بخش بازرگانی و تولید ایجاد ارزش افزوده مناسب ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش سه درصدی صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در این مدت ۶۹ میلیون دلار محصول کشاورزی از این استان صادر شد.

وی ادامه داد: وقتی هدف افزایش صادرات است باید موضوع افزایش تولیدات و داشتن بازرگانی قوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ در وضعیت فعلی با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید به نظر می‌رسد صادر کنندگان هم نیاز به بازاریابی جدید دارند و حضور در بازار‌های جدید صادراتی و موفقیت در این بازار‌ها پیش شرط‌هایی دارد که مهم‌ترین آن رقابت پذیر بودن کالا‌های صادراتی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این رقابت از جهت کیفیت و قیمت، نیازمند تحقق مشوق‌های صادراتی است و اعمال بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و اقدام برای اجرایی کردن برنامه‌های دولت با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش صادرات ضروری است و در چنین شرایطی تنها تکیه به صادرات کافی نیست، بلکه باید به سمت سرمایه گذاری‌های مشترک روی آورد. 

 

انتهای پیام/ش

صادرات  ۶۹ میلیون دلاری محصول کشاورزی  از آذربایجان شرقی

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار