صادارت ۵۰۰ میلیون دلاری شکلات از تبریز

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلار صادرات از استان صورت گرفت که از این میزان ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به صنایع غذایی استان بویژه محصول شکلات بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان گفت: گرجستان یکی از کشور‌هایی است که با جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی داشته و یکی از علائم آن حذف ویزا و تسهیل تردد مردم دو کشور است.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ افزود: جشن‌های تبریز ۲۰۱۸ در حال اجرا بوده و  از طرف مردم تبریز و دولت محلی از گردشگران گرجستانی برای حضور در تبریز دعوت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز، اضافه کرد: چندین اثر تاریخی و گردشگری تبریز همچون بازار تبریز و وقف نامه ربع رشیدی به ثبت جهانی رسیده است.

وی بابیان اینکه یکی از آثار تاریخی و مهم تبریز منطقه ربع رشیدی بوده که وقف نامه آن به ثبت جهانی رسیده، ادامه داد: منطقه ربع رشیدی تبریز یک شهر دانشگاهی در ۷۰۰ سال پیش بوده که ۶ هزار دانشجو به هفت زبان زنده دنیا در آن تحصیل می‌کردند.

خدابخش بابیان اینکه تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها بوده و بیشتر این اولین‌ها در حوزه فرهنگی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: تبریز با توجه به‌قرار گرفتن در جاده ابریشم سابقه دیرینه در بحث تجارت داشته و جزو یکی از قطب‌های تجاری و صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی تنها سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلار صادرات از استان صورت گرفت که از این میزان ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به صنایع غذایی استان مخصوصاً محصول شکلات بود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط خوب دو کشور باعث شود تا بازرگانان هر دو کشور با تجارت و سرمایه‌گذاری حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان شرقی و گرجستان را افزایش دهند.

وی با اشاره به وجود شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و شهرک اختصاصی صنعت چرم در استان، گفت: ۸۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود و از کفش دست‌دوز گرفته تا تولید کفش‌های کارخانه‌ای با برند کشور‌های اروپایی در تبریز تولید می‌شود.

خدابخش بابیان اینکه تبریز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای چند منطقه آزاد اقتصادی و تجاری است، تأکید کرد: وجود این منابع فرصتی مناسب برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بازرگانان دو کشور با یکدیگر است. 

 

انتهای پیام/ش

۸۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار