مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی؛

۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه بیکاری

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی بیمه بیکاری می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سمساری مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم عرض با دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی نموده و قطعا عزم سازمان بر این است که با استفاده از پتانسیل‌های موجود، در جهت تحقق شعار سال گام بردارد.

وی سپس با تاکید بر اینکه مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی از کارگاه‌های تحت پوشش بالغ بر ٥٣٠ میلیارد تومان است، ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی و خدماتی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی کشور بوده و حداقل دارای دو نفر نیروی کار تحت پوشش بیمه باشند، می‌توانند با بکارگیری بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آن‌ها در مراکز کاریابی و مشاوره سپری شده است، مطابق ضوابط مقرر، از ٢٠ درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.

وی همچنین ادامه داد: بر این اساس ١٩١ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی، تقسیط و بالغ بر ٥٢ میلیارد تومان از جرائم تأخیر پرداخت حق بیمه مشمول بخشودگی شده اند.

سمساری همچنین از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما در راستای تحقق بسته‌های رونق تولید و اشتغال در استان همگام با سراسر کشور خبر داد و افزود: ٢٥٦٧ درخواست بخشودگی جرائم از دهم اردیبهشت ماه لغایت دهم تیر ماه ٩٧، در قالب قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب وصول شده است.

وی با بیان اینکه نسبت حمایت استان ۵.۳۱ است و نشان می‌دهد که به‌ازای هر مستمری‌بگیر حدوداً پنج نفر شاغل، حق بیمه پرداخت می‌کنند که نرم کشوری ۵.۲۹ است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی سپس گفت: ۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی بیمه بیکاری می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه: تعداد بازنشستگان استان ۸۵ هزار و ۲۲۸ نفر، از کار افتاده ۷ هزار و ۷۸۷ نفر و بازمانده ۷۳ هزار و ۷۵۳ است، گفت: تعداد مستمری بگیران براساس نفر در استان ۱۶۶ هزار و ۷۶۸ نفر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران براساس پرونده، ۱۳۳ هزار و ۷ نفر است، گفت: از این آمار، تعداد بازنشستگان ۸۵ هزار و ۲۲۸، از کارافتاده ۷ هزار و ۷۸۷ همچنین فوتی ۳۹ هزار و ۹۹۲ نفر است.

وی تعداد بیمه‌شدگان استان را ۶۴۸ هزار و ۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: رانندگان ۵۹ هزار و ۷۹۵، باربران یک‌هزار و ۵۲۲، مشاغل آزاد ۵۹ هزار و ۷۴۹، توافقی ۴ هزار و ۲۵۳، بیکاری ۱۲ هزار و ۳۳، کارگران ساختمانی ۵۶ هزار و ۱۸۶، تعداد بیمه‌شدگان اختیاری ۴۵ هزار و ۵۵۲، قالی‌بافان ۴۹ هزار و ۳۱۴، اجباری ۳۸۵ هزار و ۲۲۲، خادمان مساجد یک‌هزار و ۳۴۱ و سایر ۳ هزار و ۴۱ در آذربایجان شرقی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۵۹ درصد جمعیت شاغل استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند. 

 

انتهای پیام/ش

۸۵ هزار و ۲۲۸ نفربازنشسته در آذربایجان شرقی  تحت پوشش بیمه اجتماعی

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.