اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه فاز دوم بیمارستان اهرم تنگستان

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت از محل طرح عمران مناطق نفت خیز ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه فاز دوم بیمارستان اهرم تنگستان اختصاص داد.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه فاز دوم بیمارستان اهرم تنگستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سید کمال الدین شهریاری در تنگستان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های درمانی در تنگستان و دشتی اظهار داشت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان تنها شهرستان‌های استان بوشهر فاقد درمانگاه تامین اجتماعی بودند که با پیگیری‌های انجام شده، درمانگاه خورموج در فروردین امسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد و موضوع احداث درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان نیز در اسفند ماه سال گذشته تصویب نهایی و به تامین اعتبار امسال رسید.

وی با اشاره به توسعه نامطلوب و نامتوازن امکانات درمانی در شهرستان تنگستان افزود: متاسفانه بیمارستان امام حسین (ع) اهرم در سالیان اخیر بطور مطلوب توسعه نیافته و در سطح یک درمانگاه ارائه خدمت می‌کند و از طرفی در بندر دلوار به عنوان مرکز بخش دلوار تنگستان نیز یک مرکز درمانی مناسب و متناسب با جمعیت آن وجود ندارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تاکید کرد: به منظور توسعه متوازن خدمات درمانی در شهرستان تنگستان، احداث مرکز درمانی تامین اجتماعی در بندر دلوار به تصویب رسید و با پیگیری‌های انجام شده و مشارکت وزارت نفت، فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) اهرم به منظور احداث و راه‌اندازی اتاق عمل، آی سی یو و بخش زنان و زایمان و توسعه بخش اورژانس و بهسازی محوطه بیمارستان توسعه می‌یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نفت از محل طرح عمران مناطق نفت خیز به میزان ۵۰ میلیارد ریال در توسعه فاز دوم بیمارستان اهرم مشارکت می‌کند تصریح کرد: با توجه به وجود تعداد بیشتر بیمه شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی در بخش دلوار نسبت به بخش مرکزی و به منظور توسعه متوازن خدمات درمانی در هر دو بخش، شورای‌عالی فنی و عمرانی و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی احداث درمانگاه تنگستان در بندر دلوار را به تصویب رساند.

شهریاری با قدردانی از شهرداری و شورای شهر دلوار به دلیل اهداء ۳ هزار متر زمین برای احداث این درمانگاه، تاکید کرد: تحویل و تملک زمین مذکور توسط سازمان تامین اجتماعی باید در اسرع وقت انجام شود تا مقدمات کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی دلوار مهیا شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تنگستان به استان بوشهر خبرداد و افزود: تعداد بیمه شده اصلی در بخش‌های دلوار و مرکزی به ترتیب ۸ هزار و ۵۰۰ نفر و شش هزار نفر است و با احتساب بیمه شدگان تبعی در شهرستان تنگستان، در مجموع بیش از ۳۸ هزار نفر از خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی در شهرستان تنگستان بهره مند می‌شود.

شهریاری راه اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان زینبیه خورموج را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای توسعه بیمارستان خورموج ۴۰ میلیارد ریال مصوب شد که ۲۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات وزارت نفت در سال گذشته برای احداث و تکمیل بخش‌های ICU و NICU بیمارستان زینبیه (س) اختصاص یافت.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای احداث شش واحد میکونی ویژه متخصصان بیمارستان زینبیه خبرداد و گفت: افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی شهر اهرم با اعتبار ۸.۵ میلیارد از اعتبارات طرح عمران مناطق نفت خیز از دیگر طرح‌ها در دشتی است.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس اختصاص با اشاره به اختصاص ۱۷ میلیارد ریال برای تکمیل فاز ۲ بیمارستان امام حسین (ع) اهرم خاطر نشاتن کرد: با این اعتبار بیش از ۲۰ مرکز و خانه بهداشت در شهر‌ها و روستا‌های دشتی و تنگستان، تجهیزات پزشکی بخش‌های چشم، ارتوپدی، اتاق عمل، CCU و NICU دو بیمارستان اجرا تا‌مین و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

۵۰ میلیارد ریال برای توسعه فاز دوم بیمارستان تنگستان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.