ثبت 23 هزار و 721 فقره ازدواج در کرمان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از ثبت 23 هزار و 721 فقره ازدواج و 5 هزار و 260 مورد طلاق در استان طی سال گذشته خبر داد.

روح الله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در حاشیه ی  افتتاح مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده مطلوب در کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه مرکز مشاوره مطلوب سومین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان کرمان است، گفت: با افتتاح مرکز مشاوره مطلوب در کرمان، جمع مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در این استان به سه مرکز رسید.

وی افزود: پیش از این، یک مرکز در شهرستان رفسنجان و یک مرکز هم در کرمان افتتاح شده است.

اسدی تصریح کرد: بدین ترتیب، مرکز مشاوره مطلوب با مدیریت لیلا حاج جعفری و مجوز فعالیت از سازمان نظام روان شناسی و وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: طبق ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه، این اداره کل مؤظف به برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و دوره های قبل، حین و بعد از ازدواج است.

اسدی توسعه و ترویج فرهنگ مشاوره و حمایت از ایجاد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده را از الزامات قانونی این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا به صورت ماهانه 3 کارگاه در هر شهرستان استان برنامه ریزی شده و تعداد 43 نفر از واجدان شرایط در دوره آموزش مربی مهارت های زندگی و آموزش های ازدواج و خانواده که توسط موسسه مدت در تهران برگزار شد، شرکت کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نگاهی اجمالی به آمار ازدواج و طلاق نشان می دهد دستگاه های متولی در این حوزه باید با تعامل بیشتر نسبت به آموزش جمعیت بیشتری از جامعه هدف اقدام کنند.

وی افزود: طی سال گذشته 23 هزار و 721 فقره ازدواج  و 5 هزار و 260  مورد طلاق در استان  ثبت شده و نسبت طلاق به ازدواج به 22 درصد رسیده است.

اسدی میانگین سن ازدواج در مردان را  28.16 و زنان را 23.6 دانست و تصریح کرد: میانگین سن طلاق 35.45 و زنان 30.99  است.

انتهای پیام/ب

افتتاح مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار