هشدار سناتور جمهوری‌خواه به ترامپ درباره دیدارش با پوتین

نائب رئیس فراکسیون جمهوری‌خواهان در سنا به دونالد ترامپ در خصوص نشست آتی او با ولادیمیر پوتین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، «روی بلانت»، سناتور جمهوری خواه ایالت میزوری و نائب رئیس فراکسیون جمهوری‌خواهان در سنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «خونسرد و محاسبه گر» توصیف کرد و به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با پوتین در نشست آتی هشدار داد.

بلانت در مصاحبه با ان بی سی مدعی شد: فکر می کنم مذاکره با روس ها خوب است اما رئیس جمهور ترامپ باید به وضوح درک کند که نه روس ها و نه افرادی همچون کیم جونگ اون مورد پذیرش نیستند. آنها خیلی خونسرد و محاسبه گر هستند. پوتین نیز در این دسته قرار دارد.

نائب رئیس فراکسیون جمهوری‌خواهان در سنا ضمن حمایت از نشست آتی ترامپ و پوتین ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور آمریکا الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نشناسد.

هفته گذشته یکی از مقامات روسیه به خبرگزاری رویترز گفت کریمه، یکی از موضوعات محوری گفتگوهای پوتین و ترامپ خواهد بود.

در همین حال، سناتور جف فلیک، نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا در خصوص الگوی رئیس جمهور آمریکا که همواره انتقادات از پوتین را رد می کند،  ابراز نگرانی  کرد. فلیک که یکی از منتقدان ترامپ است در مصاحبه با سی ان ان، ضمن حمایت از نشست آتی روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت: بسیاری از ما نگران هستیم. من نیز نسبت به اظهارات رئیس جمهور ترامپ که همواره متحدان را تحقیر و رقیبان را ستایش می کند، نگران هستم.

وی معتقد است متحدان اروپایی آمریکا نیز در خصوص نتایج این نشست نگران هستند.

پوتین و ترامپ ۱۶ ژوئیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار