وجود بیش از ۳۰۰ منطقه ممنوعه شنا در شمال کشور

فرمانده دریابانی مازندران از اجرای بیش از ۲۰۰ طرح در ۱۱۰ نقطه از سواحل دریا خزر و سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

وجود بیش از ۳۰۰ منطقه ممنوعه شنا در شمال کشور

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ سیدتقی حسینی فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به اینکه دریای خزر مهمترین جاذبه گردشگری در سه استان شمالی است، افزود: مازندران از استان‌های گردشگری، با هزینه‌های بسیار پایین سفر هرساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

وی مهمترین ماموریت دریابانی و مرزبانی ناجا را ایجاد بستر‌های امنیتی مناسب برای استفاده مردم از مواهب الهی در این استان اعلام کرد و افزود: دریابانی استان به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در دریای خزر، اجرای طرح دریا را از جمله اولویت‌های ماموریتی خود قرار داده و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

فرمانده دریابانی مازندران گفت: این طرح برای هفتمین سال در قالب یک طرح فرا منطقه‌ای در دستور کار دریابانی استان قرار گرفت.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ منطقه ممنوعه شنا در ۴۸۷ کیلومتر سواحل دریای خزر وجود دارد به اجرای بیش از ۲۰۰ طرح در ۱۱۰ نقطه از سواحل دریا شمال کشور اشاره کرد و افزود: در این طرح‌ها بیش از ۵ هزار نیرو به کارگیری شدند.

سرهنگ حسینی از وجود بیش از ۳۰۰ نقطه آسیب پذیر و خطرناک برای شنا در طول نوار ساحلی دریای مازندران خبر داد و اظهار داشت: بیشترین منطقه اجرای طرح در شمال کشور در استان مازندران بودهو طرح ساماندهی دریا در ۹۸ نقطه از سواحل این استان اجرا شد.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۵۹ نفرازهموطنان ما در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند، افزود: این میزان در مقایسه با پارسال حدود ۲۸ درصدی کاهش داشته است.

وی افزود: تمامی غرق شدگان در خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا جان باختند.

سرهنگ حسینی گفت:: دریابانانی استان مازندران با بهره گیری از ۸۰ شناور از جمله جت اسکی، گلف و لاور در نوار ساحلی دریا به ماموریت خود در سطح حوزه استحفاظی خواهند پرداخت.

فرمانده دریابانی مازندران به مسافران و کسانی که قصد استفاده از مواهب الهی در استان‌های شمالی کشور را دارند، توصیه کرد:حتما از نقاط اجرای طرح که از امنیت، امکانات و خدمات لازم برخوردار است و همچنین حریم اجتماعی خانواده‌ها رعایت می‌شود، استفاده کنند.

سرهنگ حسینی با اشاره به رویکرد ایجابی مرزبانی در طرح دریا با تاکید بر اقدامات عملیاتی افزود: اقدامات سلبی، آخرین مرحله از اقدامات مرزبانان است که هرگاه به حریم اجتماع و نوار مرزی ساحلی لطمه وارد شود با آن برخورد می‌شود.

طرح دریا در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از ۲۵ خردادماه سال جاری آغاز شد و تا ۵ مهرماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

شناسایی مناطق ممنوعه شنا در شمال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار