هیچ ناحیه صنعتی روستایی در بیرجند وجود ندارد

فرماندار بیرجند گفت : هیچ ناحیه صنعتی روستایی در بیرجند وجود ندارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  صبح امروز ناصری فرماندار بیرجند در کارگروه تخصصی توسعه روستایی عشایری خراسان جنوبی گفت : از سال ۹۲ تاکنون روستاهایی که فاقد زیرساخت اینترنتی بوده هیچ تغییری نکرده و ارتقا نداشته است.

وی افزود : در بیرجند ناحیه صنعتی روستایی نداریم و گرفتار قانون تشکیل دهیاری‌های خودکفا است و نمی‌دانیم در چه حوزه‌هایی می‌توانیم ورود پیدا کنیم و یک نفر نماینده دولت چند سال کار می‌کند و بعد چند سال می‌رود.

فرماندار بیرجند گفت : تا قانون دهیاری‌ها تغییر نکند مشکلات همچنان باقی خواهد بود در کشور باید پیگیری شود تا سندهای توسعه استانی و شهرستانی مشخص شود.

ناصری افزود: از انتخابات 92 تا 96 روستاهایی که فاقد ارتباطات بودند حتی یک روستا ارتقا نیافته و بخش عظیمی از کار مخابرات است و مردم از مال و زمین خود برای دفتر مخابرات اهدا کردند اما امروز مخابرات اقدام به فروش ملک مردم می‌کند و شوراهای بخش برای هزینه‌های جاری خود دچار مشکل شدند.

زمان‌زاده فرماندار بشرویه نیز در این جلسه اظهار داشت: سال 92 طرح موضوع مخابرات می‌شود اما هنوز مشکلات وجود دارد و در این کارگروه باید شهرستان به شهرستان مشکلات بررسی شود.

وی افزود: همه مشکلات بحث اعتباری نیست و مقرراتی حاکم شده که جلوی کار مردم هم گرفته شده و باید دستور صادر شود تا مشکلات شهرستان به شهرستان بررسی شود.

زمان زاده اظهار داشت: در بشرویه بعد 19 سال خشکسالی وقتی چشم‌مان به آب می‌افتد خوشحال می‌شویم آب قنات بشرویه 60 درصد زیر نظر اوقاف است و در روستاها اما چه محصولاتی کشت می‌شود مالکیت مردم هم محترم است و باید جهاد کشاورزی بهتر نظارت کند.

فرماندار بشرویه گفت: منابع طبیعی براساس قانون فشارهای خود را کمتر کند از طرفی در استان معادن داریم اما اجازه کار نداریم چون مثلا چند بوته در حیطع معدن وجود دارد.

 تا وقتی مدیریت واحد روستایی در کشور تعیین تکلیف نشود وضعیت روستاها تغییر نخواهد کرد چون در قوانین بالا دستی هنوز دیدگاه آزمایشی نداریم و یک دیدگاه برای کل کشور نوشته می‌شود و هیچ فرقی بین روستاهای مازندران و نهبندان نیست.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: فرماندار ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.