کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از کاهش ۵۰ درصدی مصرف اب در بخش کشاورزی از طریق طر حهای مدیریت مصرف آب در این بخش خبر داد.

جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت:سالانه ۹۵۰ میلیون متر مکعب آب از محل چاه ها، چشمه‌ها و قنات‌های استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این میزان آب تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود ۴۵۰ میلیون متر مکعب کاهش خواهد یافت.

جوادیان زاده افزود: این طرح‌ها به گونه ایی اجرا می‌شود که باعث افزایش تولید و اشتغال در این بخش را نیز به دنبال دارد.

وی توسعه کشت‌های کم آبخواه، گیاهان دارویی و جایگزین کردن کشت‌های کم آبخواه به جای پرآبخواه را از برنامه‌های استان در این بخش عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایی استان یزد همچنین از کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب در بخش صنعت از طریق اعمال مدیریت مصرف در این بخش خبر داد و تصریح کرد: ۶۵ میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت استان مصرف می‌شود که با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف از جمله باز چرخوانی آب در این بخش از طریق تصفیه خانه و استفاده مجدداست که با اجرایی شدن این طرح میزان مصرف آب در بخش صنعت استان به ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال کاهش خواهد یافت.

وی اظهارداشت:در عین حال مدیریت تامین آب استان از منابع آب در دسترس همچون منابع آب زیر زمینی، انتقال آب بین حوزه‌ای و استفاده از آب‌های ژرف به عنوان مهمترین راهبرد‌های استان در بخش تامین آب است.

انتهای پیام/ ا

کاهش 40 درصدی میزان آب مصرفی در بخش صنعت استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار