رئیس شورای اتحادیه اروپا خطاب به ترامپ: به متحدانت احترام بگذار، دوست زیادی نداری!

دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا، از آمریکا خواست به متحدانش احترام بگذارد و دست از انتقاد هر روزه بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد توسک»، رئیس شورای اتحادیه اروپا، پس از امضای بیانیه بین اتحادیه اروپا و ناتو گفت: «آمریکای عزیز، به متحدانت احترام بگذار، چرا که دیگر [دوست] زیادی نداری.»

او همچنین گفت رئیس جمهور آمریکا هر روز از اروپا انتقاد می‌کند.

توسک پیش از این با راسال نامه ای به سران کشورهای اروپایی در خصوص سیاست های دونالد ترامپ علیه این اتحادیه هشدار  و با اشاره به اعمال تعرفه های گمرکی جدید، از احتمال بروز بدترین سناریوها خبر داده بود.

دونالد ترامپ شب گذشته در یک پیام توئیتری از رویکردهای تجاری اتحادیه اروپا انتقاد کرد و نوشت: «آماده سفر به اروپا می شوم. آمریکا بیش از هر کشور دیگری برای حفاظت از آنها [اعضای ناتو] هزینه می کند. این برای مالیت دهندگان آمریکایی منصفانه نیست. به علاوه، ما 151 میلیارد دلار در تجارت با اتحادیه اروپا از دست می دهیم. تعرفه و موانع بزرگی برای ما اعمال می کنند!»

رئیس جمهور آمریکا بارها از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی [ناتو] به دلیل آنچه وی بی توجهی به تعهدات مالی در قبال این سازمان می خواند انتقاد کرده است. نشست ناتو فردا چهارشنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می شود.

روابط اروپا و آمریکا در پی نشست گروه 7 کشور و هنگامی که رئیس جمهور آمریکا شرکا و متحدان واشنگتن را به سو استفاده از آمریکا در بخش تجارت متهم کرد، بیش از پیش دچار تنش شد.

رئیس جمهور آمریکا پس از شرکت در نشست گروه هفت در کانادا، سران کشورهای اروپایی را به سوء استفاده تجاری از آمریکا متهم کرد. این موضوع موجب تشدید اختلافات میان اتحادیه اروپا و آمریکا شد. ترامپ پیش از آن نیز با اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم، زمینه شروع یک جنگ تجاری  با چین، مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا را رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار