قاضی پور؛

هزینه های دلاری خانوارها با دستمزدهای ریالی/تضعیف اقتصاد خانوارها با تداوم گرانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:اینکه در کشور حقوق ها با محاسبات ریالی افزایش یابد اما هزینه ها بر اساس نرخ دلار رشد کند غیرقابل قبول است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  درباره وضعیت اقتصادی خانوارهای کشور گفت:اینکه در کشور حقوق کارگران،کارمندان و بازنشستگان بصورت محدود و با محاسبات ریالی افزایش یابد اما هزینه و قیمت بسیاری از کالاها بر اساس نرخ دلار رشد کند غیرقابل قبول است چرا که در این وضعیت سطح معیشت خانوارها تضعیف می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: باید پذیرفت تداوم گرانی ها معیشت خانوارهای که از درآمد متوسط و پایین برخوردار هستند را با مشکل جدی روبرو کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:افزایش نرخ ارز باعث شده سرمایه داران، ثروتمند تر شوند و خانوارهای مستضعف جامعه ضعیف تر شوند این در حالی است که در شرایط مذکور ثروتمندان مالیاتی نیز پرداخت نمی کنند.
قاضی پور گفت:دولت برای رسیدگی به وضعیت معیشتی خانوارها، حداقل باید اقلام خوراکی مانند برنج،گوشت،روغن، نان،قند و شکر را با قیمت مناسب به خانوارها ارائه کند در این راستا می تواند از ساز و کار ارائه سبد کالا استفاده کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بخشی قابل توجهی از حقوق های محدود بسیاری از خانوارها صرف پرداخت اجاره بهای مسکن می شود بنابراین باید برای تامین مسکن برنامه های عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت باید ارائه شود.
قاضی پور تصریح کرد:در هر صورت باید دولت لایحه دوفوریتی برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان از محل افزایش درآمد ناشی از رشد قیمت نفت را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/ح

 

انتقاد قاضی پور از وضعیت اقتصادی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.