رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر تهران مطرح کرد؛

امکان ادامه یافتن الگوی تغییر ساعت کاری در سایر اوقات سال

علیخانی با بیان اینکه تغییر ساعات کاری موجب روان‌تر شدن ترافیک شده، گفت: می‌توان این وضعیت را در سایر اوقات سال ادامه داد.

امکان تداوم یافتن الگوی تغییر ساعت کاری به سایر اوقات سالمحمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییرات ساعات کاری  به خاطر صرفه‌جویی  در مصرف انرژی انجام شده، گفت: این اقدام در روان‌سازی ترافیک هم موثر بوده، زیرا سبب شده سفرهای درون شهری تقسیم شوند و ترافیک شهری روان‌تر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که می‌توان از اینگونه تصمیمات و ابزارها برای مدیریت سفر و کاهش ترافیک شهری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان این وضعیت را در سایر اوقات سال هم تداوم بخشید، اظهار کرد: علاوه بر این می‌توانیم در موضوعات دیگر هم سفرهای درون شهری شهروندان را به ساعات دیگر موکول کنیم.

علیخانی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی برخی فروشگاه‌های سطح شهر گفت: ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی هم می‌تواند موجب اشتغالزایی شود و هم تعداد سفرهای روز را کاهش دهد؛ لذا با شبانه‌روزی کردن برخی خدمات می‌توان هم شاهد کاهش ترافیک بود و هم موجب بالا رفتن ظرفیت اشتغال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۷
همه جای دنیا ساعت کاری ادارات و مدارس رو دارن می برن ساعت 10 صبح تا نسل جمعیتی شون منقرض نشه و همه یک خواب شبانه خوب به مدت هفت ساعت داشته باشن و در طول روز خوش اخلاق باشن. ساعت 5 بزنی بیرون که چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۷
تازه اگر 6 صبح بود خوب بود یعنی 4 نصفه شب بزنی بیرون تا 6 برسی اداره...
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۰۹:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۷
مردم رو ساعت 6 می کشین سرکار که تا ساعت 9 خواب باشن بعدشم دنبال صبحانه خوردن و تا آخر ساعت بدون تمرکز لازم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۲ تير ۱۳۹۷
يعني ملت براي كاراي اداري چله زمستون ٦ صبح بزن بيرون
آخرین اخبار