در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازنشستگان تهرانی همچنان بدون خانه امید

مدیر کل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان تهرانی هنوز خانه امید ندارند و در این موضوع نیازمند تعامل بیشتر با شهرداری هستیم.

بازنشستگان تهرانی همچنان بدون خانه امیدزهرا زاده غلام مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر بازنشستگان استان تهران هنوز خانه امید ندارند و در این موضوع نیازمند تعامل بیشتر شهرداری هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 43 خانه امید در 23 استان کشور فعالیت دارند و این خانه‌ها به نوعی پاتوقی برای دورهمی و بیان دغدغه‌ها و تعامل بیشتر بازنشستگان با یکدیگر محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: از مجموع 43 خانه امید در کشور، 9 استان یک خانه امید، 9 استان 9 خانه امید، 4 استان 3 خانه امید و استان آذربایجان شرقی نیز 4 خانه امید دارند.

زاده غلام با اشاره به پیگیری‌های مستمر صندوق بازنشستگی کشوری برای ایجاد خانه امید برای بازنشستگان استان تهران گفت: مدیران و مسئولان صندوق در دوره‌های گذشته برای احداث خانه امید در استان تهران رایزنی‌هایی را با شهرداری داشته‌اند و حتی زمینی نیز به این منظور در نظر گرفته شد، اما به توافق نهایی منجر نشد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بازنشستگان ساکن پایتخت هستند، احداث خانه امید برای بازنشستگان ساکن در استان تهران که عضو صندوق بازنشستگی نیز هستند، امری ضروری است، اگر چه احداث یک خانه امید برای تهران کفایت نمی‌کند، اما تأسیس اولین خانه امید در تهران گام مناسبی در جهت ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی بهتر به بازنشستگان است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: فضای خانه‌های امید طوری طراحی شده است که ما می‌توانیم همایش‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه بازنشستگان در مناسبت‌های مختلف را در این اماکن برگزار و فرصت گردهمایی مناسبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

افزایش امکانات و خدمات رفاهی خانه‌های امید

زاده غلام گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای، پزشکی و وجود کتابخانه در خانه‌های امید از جمله امکانات رفاهی و خدماتی است که در خانه‌های امید به بازنشستگان ارائه می‌شود و صندوق بازنشستگی کشوری تلاش خود را بر افزایش و ارتقای خدمات در خانه‌های امید متمرکز کرده است.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های اجتماعی بازنشستگان در پیشگیری از ابتلای آنان به بیماری‌های روحی و جسمی و بهبود وضعیت آن‌ها تاکید کرد: خانه‌های امید ضمن پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان، برنامه‌هایی را جهت آگاهی بخشی و جلوگیری از انزوا و گوشه‌گیری بازنشستگان به آنان ارائه می‌کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: خانه‌های امید فضایی مناسب برای مستندسازی تجارب بازنشستگان هستند و در بسیاری از موارد تجارب و خاطرات بازنشستگان گردآوری شده و در قالب مجموعه‌ای به چاپ رسیده است و چنین مجموعه‌هایی به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل‌های بعدی به شمار می‌آیند.

زاده غلام در پایان گفت: در صورتی که شهرداری تهران فضای مناسبی را برای احداث خانه امید بازنشستگان تهرانی در نظر بگیرد، صندوق بازنشستگی کشوری برای احداث و تاسیس خانه امید در پایتخت آماده است و از این موضوع استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار