ترزا می: به یک برکسیت منظم و بدون اشکال دست می‌یابم

با وجود استعفای چند مقام ارشد دولت انگلیس در اعتراض به طرح لندن برای برکسیت، نخست‌وزیر این کشور از روند خروج منظم و بدون اشکال از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ادامه موج استعفاها در دولت انگلیس، ترزا می، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که می تواند به یک «برکسیت منظم و بدون ایراد» دست یابد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان از دستیابی به یک برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) منظم و عاری از ایراد خبر داد. آنگلا مرکل نیز از طرح او درباره تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا حتی پس از خروج انگلیس از این اتحادیه استقبال کرد.

ترزا می قرار است فردا (پنجشنبه) طرح برکسیت را که هفته گذشته در کابینه اش با آن موافقت شد، ارائه کند.

چند روز پیش دیوید دیویس، وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و به دنبال آن «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه این کشور در اعتراض به سیاست‌های ترزا می درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سمت های خود استعفا کردند. به دنبال استعفای این دو وزیر ارشد، شب گذشته هم «ماریا کولفیلد» و «بن بردلی»، دو نفر از معاونان حزب محافظه کار انگلیس با ارسال نامه ای به ترزا می، از سمت خود استعفا کردند.

گزارشها حاکی از آن است که ترزا می از دستیابی به توافقی خبر داده که بر اساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا همچنان رابطه نزدیکی با کشورهای عضو این اتحادیه داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار