یوسفی مطرح کرد؛

آمایش سرزمینی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است/ در تهران بوی برنامه می‌آید

فرماندار ورامین گفت: برای آمایش سرزمین برنامه داشتیم، اما به دلیل بی توجهی، این برنامه‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

آمایش سرزمینی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است/ در تهران بوی برنامه می‌آیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسفی فرماندار ورامین در جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به استراتژی اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب یک استراتژی خوبی روی کار آمد و همین موضوع باعث ایجاد وضعیت مناسب در زمینه آسیب‌های اجتماعی شد.

وی افزود: برای آمایش سرزمین برنامه داشتیم، اما به دلیل بی توجهی این برنامه‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فرماندار ورامین گفت: بزرگترین مصیبت کشور ما در مقوله آب بود که به صورت معکوس به سمت آب حرکت کردیم.

وی ادامه داد: در گذشته جمعیت مرکز کشور حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر بود که برای شهر تهران در افق هزاره حدود یک میلیون نفر جمعیت را پیش بینی کرده بودند، اما اکنون ما با جمعیت ۸ میلیونی تهران رو به رو‌هستیم و این به معنای حرکت به سوی جنگ با طبیعت است.

یوسفی تصریح کرد: کشور ما هم اکنون با فاجعه بزرگی همچون خشکی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها مواجه است.

وی افزود: شهر‌هایی همچون اصفهان، یزد در جنوب کشور می‌توانستند مهد گردشگری شوند، اما برای توسعه به صنایع روی آوردیم و همین‌ موضوع باعث کمبود آب در مرکز کشور شد.

فرماندار ورامین گفت: با کلمه یا علی گفتن کاری درست نخواهد شد، ما نمی‌توانیم آب تولید کنیم، ما با توسعه درست با دنیا فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته مهمترین اولویت آموزش است، اما در ایران به این موضوع کمترین توجه را کرده ایم که هم اکنون شاهد ایجاد بحران و افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم.

یوسفی گفت: برای دست یافتن به توسعه، کار سختی در پیش داریم، اما با تلاش استاندار تهران توانستیم یک برنامه منسجم در استان راه اندازی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: استاندار تهران برای مدیریت درست از تمام طرح‌ها و پروژه‌ها حمایت می‌کند. این به معنای این است که در تهران بوی برنامه می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار