فرزند خواندگی ۱۵ کودک در استان قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از سال گذشته تا پایان خرداد امسال، ۱۵ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ افزود: در این مدت ۱۰ پسر و ۵ دختر زیر دو سال مجهول الهویه به خانواده‌ها واگذار شده است.

وارثی اضافه کرد: همچنین در این مدت دو خواهر یک و نیم و ۳ ساله که دارای هویت هستند، به صورت امین موقت به یک خانواده واگذار شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ خانواده برای دریافت فرزند درخواست داده اند که از این تعداد ۴۰۰ زوج شرایط اولیه را دارا هستند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در قانون جدید، متقاضیان می‌توانند سرپرستی فرزندان رده سنی شیرخوارگی تا ۱۶ سالگی را عهده دار شوند.

وارثی اضافه کرد: همچنین در این قانون علاوه بر خانواده‌های بدون فرزند، دختران و زنان مجرد یا مطلقه می‌توانند برای دریافت فرزند از جنس خودشان، درخواست دهند.

به گفته وی، خانواده‌های دارای فرزند هم گروه سوم قانون جدید است که می‌توانند برای دریافت فرزند اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی گفت: با توجه به اینکه تعداد زوجان نابارور در استان زیاد است اولویت برای گروه اول خواهد بود.

وارثی با اشاره به شرایط دریافت فرزند اضافه کرد: زن و شوهر متقاضی دریافت فرزند حتما باید ساکن استان قزوین باشند.

وی افزود: ابتدا شرایط واگذاری فرزند برای زوجین توضیح داده می‌شود، سپس شرایط آنان از لحاظ سن، شغل و میزان دارایی بررسی خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی گفت: زوجین که دارای شرایط اولیه باشند برای سنجشن نداشتن اعتیاد، سلامت روح و روان و تشخیص هویت به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.

بهزیستی افزود: بعد از واگذاری فرزندان به خانواده‌ها، کارشناسان بهزیستی در شش ماه اول که فرزند بصورت موقت به خانواده‌ها سپرده می‌شوند بالغ بر ۳ بارسرکشی می‌کنند وبعد از آن نیز نظارت وجود دارد.

وارثی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ کودک زیر ۶ سال، ۲۵ کودک ۶ تا ۱۲ سال و ۴۶ نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال بدون سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند.

وی گفت: همچنین ۵ نفر در خانه آماده سازی دختران نگهداری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی، میزان یارانه پرداختی به موسسات خیریه برای نگهداری فرزندان را ماهانه، ۳۷۰ هزار تومان بیان کرد و گفت: میزان هزنیه‌ای که برای هر کودک در این موسسات صرف می‌شود بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که از کمک خیران تامین می‌شود.

وارثی افزود: کودکان بی سرپرست زیر پوشش از لحاظ معیشتی، پوشاک، تحصیلی، آموزشی، درمانی، رفاهی، اوقات فراغت، ورزشی، کلاس‌های تقویتی، غربالگری شنوایی، بینایی، ایدز و هپاتیت، خدمات بیمه‌ای اعم از درمانی، بیمه عمر و پس انداز، هزینه‌های دانشجویی مورد حمایت قرار دارند.

وی گفت: فرزندان تا زمانی که آمادگی ورود به زندگی مستقل اعم از ازدواج، اشتغال برای آنان فراهم نشود از خدمات سازمان بهره‌مند خواهند بود.

مدیر کل بهزیستی افزود: بعد از آمادگی ورودبه زندگی مستقل، بهزیستی به هرفرزند بالای ۱۸ سال هزینه ترخیص پرداخت می‌کند به طوری که سال گذشته ۱۸ میلیون تومان به ۱۱ فرزند پرداخت شد.

انتهای پیام/

شرایط واگذاری فرزند به خانواده ها

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.