امیرعبداللهیان در دیدار سفیر روسیه:

سیاست آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران شکست خورده است

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت:سیاست آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران شکست خورده است.

سیاست آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران شکست خورده استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خانه ملت، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران متحد ارزشمندی برای روسیه است و در سیاست خارجی مسکو همواره از جایگاه مهم و قابل توجهی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: روابط ممتاز دو کشور به نفع منطقه و صلح و ثبات جهانی و مانعی در برابر رفتار یک جانبه گرایی آمریکا است.

سفیر روسیه در تهران همچنین گفت: همکاری موفق دو کشور در کمک به کاهش بحران در سوریه الگوی مهمی در کمک به بازگرداندن امنیت منطقه و مقابله با سیاست های جنگ افروزانه است و از اهمیت ویژهای برخوردار می باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در سطوح مختلف برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات و همکاری های فیمابین وجود دارد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و رو به رشد تهران مسکو در سالهای اخیر گفت: دیدارهای سطح بالا و متعدد مسئولان سیاسی و پارلمانی و همچنین حجم مبادلات دو کشور مؤید مناسبات عالی و مستحکم فیمابین است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا برای افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش برای اعمال فشارهای گوناگون بر جمهوری اسلامی ایران که به منظور انحراف افکار عمومی و کاستن از بار شکست طرحها و سیاستهای نادرست آمریکا در منطقه بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل می شود به هیچ وجه نمی تواند تزلزلی در اراده مردم و دولتمردان ایران در تلاش بی وقفه برای توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و کمک به ثبات و امنیت منطقه و جهان ایجاد کند.

امیرعبداللهیان سیاست آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران را شکست خورده خواند و بر ضرورت توصیه مسکو بر پایبندی عربستان در توافق اخیر اوپک تاکید کرد.

وی بر گسترش ارتباطات بیش از پیش دو کشور در همه حوزه ها اشاره و تاکید کرد که از ظرفیت نظارتی و قانونگذاری پارلمانهای دو کشور در مسیر توسعه روابط به خوبی استفاده می شود.

طرفین در این دیدار روند سیاسی و مبارزه با تروریسم را در سوریه مثبت ارزیابی کرده و بر راه حل سیاسی در یمن تاکید کردند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تروریسم ، رئیس مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار