وجود 800 خیریه در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان این‌که اقدامات خیریه‌ای در ساختن انسان‌ها و جوامع مؤثر است، گفت: این هنر اصفهانی‌هاست که بیش از 800 خیریه در این کلان‌شهر وجود دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده  امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز خدمات اجتماعی بهارستان اظهار کرد: اقدامات خیریه‌ای در ساختن انسان‌ها و جوامع مؤثر است و به مصداق آیه قرآن وقتی انسانی را به عرصه زندگی در می‌آورند، گویی که همه دنیا را زنده می‌کنند.

وی با بیان این‌که اصفهانی‌ها به هنرمند بودن معروف‌ هستند، افزود: از قدیم گفته شده که هنر نزد ایران است و بس و اصفهان مهد هنر ایران است؛ این هنر اصفهانی‌هاست که بیش از 800 خیریه در این کلان‌شهر وجود دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که افراد توانمندی در خیریه‌های اصفهان کار می‌کنند، گفت: افرادی در جهتی که به دیگران خیر می‌رسانند در این خیریه‌ها کار می‌کنند و این از جمله هنرهای مردم اصفهان است که باید به خاطر این هنرشان تبریک گفت.

علی شفیعی‌پور مدیرعامل خیریه قائم‌الرضا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: مؤسسه قائم‌الرضا در سال 73 تشکیل شد که کارهای خیرییه‌ای انجام می‌دهد و از جمله آن‌ها راه‌اندازی مرکز معلولیت ذهنی زرین‌شهر است؛ مرکز مشاوره خانواده نیز دیگر مرکزی است که راه‌اندازی کرده است و مراکز نیکوکاری دیگری نیز راه‌اندازی کرده است.

وی اذعان داشت: مسیری که مدنظر بوده است این موضوع است که کار خیریه از کار سنتی که عمدتاً توزیع مواد غذایی است عوض کند، مرکزی هم که امروز کلنگ‌زنی می‌شود در همین راستاست؛ این مرکز در زمینی در حدود 10 هزار متر مربع راه‌اندازی می‌شود، 38 درصد این مرکز فضای سبز، 31 درصد فضای باز و مابقی فضای ساختمانی خواهد بود.

مدیرعامل خیریه قائم‌الرضا یادآور شد: 4 هزار و 310 متر مربع نیز در مرحله نخست این مرکز ساختمان‌سازی می‌شود که شامل بخش‌های مختلف است؛ فاز دوم این مرکز شامل مرکز مشاوره ژنتیک و فاز سوم اجرایی این مرکز مشاوره و آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: فاز نخست این مرکز ظرف 2 سال به اتمام خواهد رسید، اگر حمایت‌های همه دستگاه‌ها نباشد نمی‌توان در موعد مقرر این کار را به پایان رساند.

عباس شفتی استاد دانشگاه نیز در این مراسم ابراز داشت: امروز مصوب شده است که سلامتی در 3 جز است و کلینیک‌های جامع دنیا به این موضوع دقت می‌کنند که یکی بخش آن سلامت روانی است؛ کلینیک‌های جامع به این شکل است که اگر به خاطر مشکلی به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنید همه ابعاد زندگی شما را بررسی می‌کنند تا مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: موجودیت انسان یک موجودیت متشکل و وحدت یافته است، نمی‌توان به کسی که گوشش درد می‌کند گفت چرا ناراحتی، بخش آسیب‌های بدنی‌ جنبه شیمیایی دارد یا میکروب یا ضایعه بدنی است اما آغاز و درگاه مشکلات روانی استرس است، در حوزه مشکلات روانی استرس با ویروس و میکروب مقایسه می‌شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: استرس یک واژه مهندسی و فیزیکی است، در حوزه روانشناسی استرس موقعیت‌هایی است که می‌تواند سامان‌یافتگی انسان را برهم زند، استرس محصول تغییریافتگی محیطی است یعنی برهم‌خوردگی شرایط ثبات در انسان که می‌تواند حالت روانی انسان را برهم زند.

وی تصریح کرد: پدیده‌ای که می‌تواند تعادل روانی انسان را برهم زند می‌تواند از طریق خبر خوب باشد و می‌تواند از خبر بد باشد، آنچه در محیط ما اتفاق می‌افتد و ما را از حوزه تعادل خارج کند استرس ایجاد می‌کند، هرچه این استرس ناگهانی باشد اثر بیشتری دارد.

شفتی در پایان عنوان داشت: هرچه شدت تغییر بیشتر باشد استرس قوی‌تر است؛ اگر قرار است پیشگیری شود هیچ چیز بیشتر از پیشگیری از تغییرات نیست چراکه در زندگی اجتماعی ما لحظه‌ای بی‌تغییر نیست و اگر بخواهیم زندگی بدون تغییر داشته باشیم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم کلنگ‌زنی مرکز خدمات اجتماعی بهارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.