شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟

بهشت و جهنم اماکنی هستند که خداوند و فرستادگانش از آن یاد کرده و برای رسیدن و یا دوری از آن راه حل‌هایی را پیشنهاد داده‌اند.

جهنم تنها جهنم نیست؛ بلکه برای خود رتبه بندی و طبقات خاصی دارد که هر کدام متعلق به افرادی با ویژگی‌ها و گناهان خاص است. در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد شما را با معنا و طبقات جهنم و همچنین شلوغ‌ترین محل جهنم و این موضوع که در این محل شلوغ چه افرادی دور هم جمع هستند آشنا نماید. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟ / معرفی شلوغ‌ترین محل جهنم و افراد حاضر در آن

جهنم یعنی چه؟

بر اساس باور‌های اسلامی، به دوزخ جهنم گفته می‌شود.

جهنم هفت طبقه دارد و هر چه پایین‌تر، جای افراد بدتر. عذاب‌های دوزخ هم روحی هستند هم جسمی.

برخی جهنمیان همیشه در آنجا می‌مانند و برخی دیگر پس از مدتی بخشوده می‌شوند و به بهشت می‌روند.

تنها راه خلاصی از جهنم یا پایان کیفر مقرر است یا شفاعت شفیعان.


بیشتر بدانید: با این ذکر از آتش جهنم در امان بمانید! 


گناهان برخی کسان چنان سنگین است که در آن جاودانه می‌شوند.

جهنم جای عمل نیست و بنابر این نمی‌توان در آنجا با عمل صالح خویش را از عذاب رهانید.

علی بن ابی‌طالب در خطبه‌ای در مورد ضرورت یاد قیامت و عذاب الهی چنین می‌گوید:

مردم! شما چونان مسافران در راهید، که در این دنیا فرمان کوچ داده شدید، که دنیا خانهٔ اصلی شما نیست و به جمع‌آوری زاد و توشه فرمان داده شدید.

آگاه باشید این پوست نازک تن، طاقت آتش دوزخ را ندارد، پس به خود رحم کنید. شما مصیبت‌های دنیا را آزموده‌اید، آیا ناراحتی یکی از افراد خود را بر اثر خاری که در بدنش فرورفته، یا در زمین‌خوردن پایش مجروح شده، یا ریگ‌های داغ بیابان او را رنج داده، دیده‌اید که تحمل ان مشکل است؟

پس چگونه می‌شود تحمل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگ‌های گداخته، هم‌نشین شیطان باشید؟

آیا می‌دانید وقتی مالک دوزخ بر آتش غضب کند، شعله‌ها بر روی هم می‌غلتند و یکدیگر را می‌کوبند؟ و آنگاه که برآتش بانگ زند میان در‌های جهنم به هر طرف زبانه می‌کشد؟‌

ای پیر سالخورده، که پیری وجودت را گرفته‌است، چگونه خواهی بود آن گاه که طوق‌های آتش به گردن‌ها انداخته شود و غل و زنجیر‌های آتشین به دست و گردن افتد چنان‌که گوشت دست‌ها را بخورد؟

جعفر صادق در مورد جهنم چنین می‌گوید: آتش دنیا یک بخش از ۷۰ بخش آتش جهنم است، آتش جهنم ۷۰ بار با آب خاموش شده سپس شعله‌ور گردیده تا به آتش دنیا تبدیل گشته است و اگر چنین نبود هیچ انسانی طاقت تحمل آتش را نداشت!

شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟ / معرفی شلوغ‌ترین محل جهنم و افراد حاضر در آن

نام طبقات مختلف جهنم

جهنم (Gehenna) نام دره‌ای است در نزدیکی اورشلیم (بیت المقدس) که در جنوب کوه صهیون واقع است.

  در روایت دیگری از امام علی نام طبقات و در‌های جهنم چنین ذکر شده است:

هاویه
سعیر
جحیم
سقر
حطمه
لظی
جهنم

کدام محل در جهنم از همه جا شلوغ‌تر است؟

خداوند در در قران کریم فرموده که درصورت انجام گناه به جهنم فرستاده می‌شوید. اما کجای جهنم از همه جا شلوغ‌تر است و جای چه کسانی است؟ خدا درباره اش فرموده است: «إِنَّا أَرْسَلْناکَ بِالْحَقِّ بَشِیراً وَ نَذِیرا»؛ ما تو را به حق، براى بشارت و بیم دادن (مردم جهان) فرستادیم.

در آیه دیگری چنین آمده است: «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمین»؛ ما تو را جز رحمت براى جهانیان نفرستادیم. بر اساس آنچه که در قرآن کریم بیان شده است، هیچ گاه رفتار و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) بدون اذن وحی نبوده، همان گونه که گفتار آن جناب این چنین بوده است و محاورات روزمره و عادی زندگی پیامبر (ص) هم از روی هوی و هوس نبوده است.


بیشتر بخوانید: یاری خداوند در رسیدن بندگان به بهشت/جهنم، ساخته دست خود انسان است 


در واقع محال بوده که بر دامن آن جناب در این وادی گرد گناه و خطا نشسته باشد بر همین اساس برخی با استناد به اطلاق آیه ۳ و ۴ سوره نجم «وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى»؛ و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏ گوید آنچه مى‏ گوید چیزى جز وحى که بر او نازل شده نیست، معتقدند که تمام سخنان و رفتار و کردار پیامبر (ص) از وحی ناشی شده است.

از این رو، هرگز احتمال کذب و خطا در آن نیستو باید مطیع آن باشیم و به آن عمل کنیم. حالا این پیامبری که سخنانش این گونه وحی است و سخنانش از روی هوا و هوس نیست، در روایتی زیبا امت خود را با ملاک اهتمام به نماز به چهار گروه تقسیم کردند.

در واقع پیامبر (ص) یک شاقول را به ما معرفی کرده که باید هر کسی آن را روی اعمال و رفتار خودش قرار دهد تا اعمالش را بر اساس دقیق کند، بیاییم خودمان را بسنجیم و ببینیم در کدام گروه قرار می‌گیریم؟

شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟ / معرفی شلوغ‌ترین محل جهنم و افراد حاضر در آن

امت رسول خدا به چند گروه تقسیم می‌شود؟

پیامبر (ص) در این باره امتش می‌فرمایند: امت من چهار گروه هستند:

ساهلان در نماز

پیامبر (ص): «صنفٌ یُصَلون، وَلکِنَهُم فِی صَلوتِهِم ساهُون، فکانَ لَهُم الوَیل، وَ الوَیلُ اِسمُ دَرکةٍ مِن دَرکاتِ جَهَنَم»؛ گروهی نماز می‌خوانند، ولی در نمازشان سهل انگارند. پس «ویل» برای آنهاست، و «ویل» نام یکی از طبقات زیرین جهنم است، خداوند می‌فرماید: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ الَّذینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُون»؛ پس واى بر نمازگزارانى که در نماز خود سهل‌‏انگارى مى‌‏کنند.

«ساهون» از ماده «سهو» در اصل به معنى خطایى که از روى غفلت سر زند، خواه در فراهم کردن مقدماتش مقصر باشد یا نه، البته در صورت اول معذور نیست، و در صورت دوم معذور است، ولى در اینجا منظور سهو توأم با تقصیر است.


بیشتر بخوانید: عذاب جهنم و نعمات بهشتی مادی هستند؟ 


باید توجه داشت که خداوند در آیه نمى‏‌فرماید «در نمازشان سهو مى‌‏کنند»، زیرا سهو در نماز به هر حال براى هر کسی واقع مى‏‌شود، بلکه مى‏‌فرماید «از اصل نماز سهو مى‏‌کنند» و کل آن را به دست فراموشى مى‌‏سپرند؛ بنابراین «ساهون» عده‌ای از مسلمانان هستند که نماز را قبول دارند؛ ولی سهل‌انگاری می‌کنند، این‌ها از نمازشان غافلند و اهتمامى به امر نماز ندارند و از فوت شدنش باکى ندارند، چه اینکه به کلى فوت شود و چه اینکه بعضى از اوقات فوت شود و چه اینکه وقت فضیلتش از دست برود و چه اینکه ارکان و شرایطش و احکام و مسائلش را ندانند و نمازى باطل بخوانند.

در آیه شریفه تکذیب‏‌گر روز جزا به چنین نمازگزارانى تطبیق شده، چون حرف «فاء» که بر سر جمله آمده مى‌‏فهماند جمله مزبور نتیجه تکذیب روز جزا است «أَرَأَیْتَ الَّذی یُکَذِّبُ بِالدِّین» و مى‏‌رساند چنین نمازگزارانى خالى از نفاق نیستند، چون تکذیب روز جزا تنها به این نیست که به کلى آن را منکر شود، کسى هم که تظاهر به ایمان مى‏‌کند و نماز مسلمانان را مى‏‌خواند، اما طورى مى‏‌خواند که عملاً نشان مى‏‌دهد باکى از روز جزا ندارد، او نیز روز جزا را تکذیب کرده.

«ویل» برای این دسته است. یعنی در طبقات زیرین جهنم جای می‌گیرند.

ضایع‌کنندگان نماز

پیامبر (ص): «وَ صِنف یُصَلونَ اَحیاناً، وَلایُصَلون اَحیاناً، فَکانَ لَهُم الغَیُّ، وَالغیّ اِسمَ دَرکةٍ مِن دَرکات جَهنَم»؛ گروهی گاهی نماز می‌خوانند و گاهی نمی‌خوانند، پس «غی» مال آنهاست، و «غی» نام یکی از طبقات پایین جهنم است. خداوند متعال فرمود: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا»؛ سپس جانشین آن مردم خداپرست قومی شدند که نماز را ضایع کرده و از شهوات پیروی کردند، و این‌ها به زودی در «غی» افکنده خواهند شد.

این آیه کریمه نشان می‌دهد که اولاً، ضایع کردن نماز با پیروی از شهوت‌ها رابطه مستقیمی دارد، همان طور که نماز انسان را از فحشاء و منکر باز می‌دارد و مانع ارتکاب گناهان می‌شود، ضایع کردن نماز هم، سبب پیروی از شهوت‌ها و خواهش‌های نفسانی که سرچشمه فحشا و منکر است، می‌شود.


بیشتر بخوانید: عذاب الهی/ راه هایی برای دور شدن از عذاب الهی 


از پیامبر اسلام (ص) نقل است که در تفسیر آیه «فخلف من بعدهم» می‌فرمایند: «شصت سال بعد از من، افرادی روی کار می‌آیند که نماز را ضایع می‌کنند و در شهوت‌ها غوطه‌ور می‌شوند و به زودی نتیجه گمراهی خود را خواهند دید»، حال اگر مبدأ شصت سال را هجرت پیامبر در نظر بگیریم، این پیش بینی بر زمان بنی امیه و حکومت یزید، منطبق می‌شود.

ثانیاً، نقطه حساس حفظ سلامت نسل و تداوم پاکی در نسل‌های بعدی، پای بندی به ارتباط مستمر با خداوند است و ضایع کردن این رابطه، پاکی و طهارت را از سلسله فرزندان بشر می‌رباید، آنچه که باید در رابطه با این گروه مورد توجه قرار گیرد، معنای «ضایع کردن و انواع آن» است. باید دید که چگونه نماز ضایع می‌شود؟


ببینید: نماز را می‌پیچانیم تا به چه برسیم؟


ضایع کردن یک عمل، یعنی آن را به نحوی انجام دهی که نتیجه و اثر واقعی آن ظاهر نشود به طوری که بود و نبودش و انجام دادن و ندادنش، مساوی باشد، علامه طباطبایی در تفسیر آیه می‌گوید: «مقصود از اضاعه نماز تباه کردن نماز است، همراه با سستی در امر نماز و خوار شمردن آن و به بازی گرفتن و تغییر ایجاد کردن در آن و ترک نماز بعد از گرفتن و قبول آن».

می‌توان گفت: بد نماز خواندن و نماز را بدون آرامش و با سرعت به جا آوردن از مصادیق ضایع کردن نماز است، نقل شده که روزی پیامبر گرامی اسلام (ص) وارد مسجد شدند، شخصی را دیدند که با شتاب‌زدگی نماز می‌خواند و با رکوع و سجود ناقص، آن را انجام می‌دهد، فرمودند: عمل این شخص مانند نوک زدن کلاغ بر زمین برای برچیدن دانه است. «لَئِنْ مَاتَ هَذَا وَ هَکَذَا صَلَاتُهُ لَیَمُوتَنَّ عَلَى غَیْرِ دِینِی‏»؛ اگر این شخص با چنین نمازی بمیرد، قطعاً خارج از دین (اسلام) مرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی (ره) می‌گوید: بعثی‌ها در اردوگاه می‌گشتند تا ببینید رهبر فکری اسرای ایرانی چه کسی است؟ ۱۵۰ نفر از اسرا را به عنوان رهبران فکری جدا کردند و به یک شهری بردند و شروع کردن به شکنجه کردن آن‌ها تا اعتراف بگیرند. یک شب من را به همراه عده‌ای برای شلاق زدن بردند. آن شب دو نفر از اسرا را چنان زدند که چشمشان از حدقه درآمد و همان جا کور شدند! بقیه را هم در حدی می‌زدند که خون تمام زمین را گرفته بود. ما آن شب خیلی کتک خوردیم. هوا مهتابی بود. برای نماز بلند شدیم و در حالی که دستمان را به دیوار گرفته بودیم، نماز خواندیم. نماز را خواندیم و افتادیم. بعد متوجه شدیم که این مهتاب برای صبح نبوده است. آن شب هوا مهتابی بوده است. اما ما خیال کردیم که صبح شده است. دوباره صبح که شد، بلند شدیم و نماز خواندیم.


بیشتر بخوانید: کدام بندگان نزد خداوند محبوب‌تر هستند؟ 


آری اسرا و شهدا آن شبی که کتک خوردند تا حدی که چشم برخی آن‌ها از حدقه بیرون آمد، دوبار نماز صبح می‌خوانند. اما بعضی از افراد راحت از کنار نماز می‌گذرند؟ مغازه‌اش را نمی‌بندد برای اینکه یک مشتری یک کیلو نخود بخرد. واقعاً وقتی آدم نگاه می‌کند می‌بیند که بعضی‌ها از چه چیز‌هایی گذشتند، ولی بعضی‌ها از هیچ چیز نمی‌گذرند!

وقتی امامان ما صدای اذان را می‌شنیدند، رنگشان می‌پرید. سر نماز آنچنان محکم می‌ایستادند که جز باد، عبای این‌ها را تکان نمی‌داد. امامان ما این چنین حضور قلب داشتند. تازه وقتی نماز می‌خواند، می‌گوید: «إِلَهِی إِنْ کَانَ فِیهَا خَلَلٌ أَوْ نَقْصٌ مِنْ رُکُوعِهَا أَوْ سُجُودِهَا فَلَا تُؤَاخِذْنِی وَ تَفَضَّلْ عَلَیَّ بِالْقَبُولِ وَ الْغُفْرَانِ»؛ اگر در رکوع یا در سجود نماز من خلل و نقصی دیدی، خدایا به بزرگی خودت قبول کن، پس برای کسانی که نماز را ضایع کنند، یعنی نسبت به انجام آن سست باشند و نماز را خوار بشمارند و آن را به بازی بگیرند، جایگاهشان در یکی از طبقات پایین جهنم به نام «غی» است.

شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟ / معرفی شلوغ‌ترین محل جهنم و افراد حاضر در آن

تارکان نماز

پیامبر (ص): «وَ صِنف لایُصَلون اَبداً فَکانَ لَهُم سَقَر، وَ سقر اِسم دَرَکات جَهَنَم»؛ گروهی که هیچ وقت نماز نمی‌خوانند، «سقر» برای آنهاست، «سقر» هم نام یکی از طبقات زیرین جهنم است. (سقر سخت‌رین و پر جمعیت‌‏ترین درکات دوزخ است) خداوند متعال فرمود: «ما سَلَکَکُمْ فی‏ سَقَرَ قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ»؛ اهل بهشت از اهل جهنم سؤال می‌کنند: چه چیزی شما را به «سقر» کشاند؟ در جواب می‌گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.

خاشعان در نماز

پیامبر (ص): «وَ صِنف یُصَلون اَبداً وَ هُم صَلوتهم خاشِعُون»؛ گروهی همیشه نماز می‌خوانند و در نمازشان خشوع دارند. خداوند متعال فرمود: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ هُمْ فی‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ»؛ مؤمنان رستگار شدند، آن‌هایی که در نمازشان خشوع دارند.

«افلح» از ماده «فلح و فلاح» در اصل به معنى شکافتن و بریدن است، سپس به هر نوع پیروزى و رسیدن به مقصد و خوشبختى اطلاق شده است، البته فلاح و رستگارى معنى وسیعى دارد که هم پیروزی‌هاى مادى را شامل مى‌‏شود، و هم معنوى را، و در مورد مؤمنان هر دو بعد منظور است.

پیروزى و رستگارى دنیوى در آن است که انسان آزاد و سربلند، عزیز و بى‌نیاز زندگى کند، و این امور جز در سایه ایمان امکان پذیر نیست، و رستگارى آخرت در این است که در جوار رحمت پروردگار، در میان نعمت‌هاى جاویدان، در کنار دوستان شایسته و پاک و در کمال عزت و سربلندى به سر برد.

در اذان این چنین دیگران را به نماز دعوت می‌کنیم «حی علی الفلاح» این جمله به صورت اجمالی یکی از اسرار نماز را بیان می‌کند که رستگاری در نماز است و بشتابید برای رستگار شدن.


بیشتر بدانید: منطقه ای ناشناخته بین بهشت و جهنم را می شناسید؟ 


آیت‌الله بهجت می‌فرماید: «هر قدر که امور نمازت منظم باشد امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد! مگر نمی‌دانی که رستگاری و سعادت با نماز قرین گشته است؟! «حی علی الصلاة حی علی الفلاح».

نماز در جبهه‌ها هم سبب رستگاری رزمندگان شد و هم سبب سربلندی و پیروزی کشور ایران، حسین احمد آبادی یکی از آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی نقل کند: یکی از برادرانی که در آسایشگاه با ما به سر می‌برد، خیلی به نماز اهمیت می‌داد و هیچ وقت نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد. او تنگی نفس داشت و بسیاری اوقات نفسش می‌گرفت، به قلبش فشار می‌آمد. بعد از این حالت به زمین می‌افتاد.

بار‌ها اتفاق افتاده بود که او هنگام خواندن نماز آن‌قدر سرفه می‌کرد که نقش بر زمین می‌شد، مدتی نگذشت که حالش وخیم شد و متوجه شدیم که او مبتلا به سرطان ریه شده است. دائم خون بالا می‌آورد. دیگر نمی‌توانست راه برود. وقتی می‌خواست وضو بگیرد دو نفری زیر بازوانش را می‌گرفتیم.

یک روز موقع نماز مغرب می‌خواست از جایش بلند شود. هر چه تلاش کرد میسر نشد. یکی از بچه‌ها که شاهد این صحنه بود، با حالتی دلسوزانه و از روی شفقت گفت: امیر جان با این وضع، مگر مجبوری نماز بخوانی؟ او با عصبانیت پاسخش را داد و گفت: به خدا قسم اگر بمیرم، باز هم جنازه‌ام نماز می‌خواند.

امیدواریم خداوند متعال همه ما را از گروه چهارم قرار دهد و ما را مشمول دعای حضرت ابراهیم (ع) که در قرآن آمده قرار دهد: «رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ»؛ خدایا! مرا و نسل و فرزندان مرا اقامه گر نماز قرار بده. خدایا، دعایم را بپذیر.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله والله أكبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
الهی العفو
توبه واقعی دارم و دیگر به سمت اشتباهات قبلی خود با نخواهم گشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جهنم پرخواهد گشت و این وعده ای است قطعی
انسان با حتی گناهان کوچک هم قلبش سیاه و سیاه تر می‌شود
گناه مانند لجنزار متعفنی است که شخص هرچه بیشتر در آن غرق می‌شود حس بویایی او هم از کار می افتد
با گناه فرد ایمانش را کم کم از دست می‌دهد. گناه روح آدمی را تباه و کثیف می‌سازد
مرگ حق و آمدنی است. مرگ و آخرت را بسیار یاد کنید

البته برخی گناهان زشت متعلق به افراد پلید و نجس هست که هرگز بخششی ندارند و قرآن کریم به آن ها تأکید داشته مثل تجاوز و همنجسگ...
حفظ زبان و چشم هم بسیار مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
با سلام

مگر خداوند به شیطان مهلت نداده مگر جنگ بین باطل و حقیقت نیست نبرد بین سیاهی و روشنایی اگر شیطان پیروز شود خداوند بازنده میشود ؟! و شیطان جای او را میگیرد.... امیدوارم خداوند هرگز اجازه ندهد تا فرشته شیطان و فرزندانش پیروز شوند ..... وگرنه خودش هم بازنده میشود چون خداوند بدخواه بنده گانش نیست و دلش نمیخواد کسی توی جهنم بسوزه خداوند از نوره مطلقه ........ از خوبیه از پاکیه پس نمیتونه بدخواه باشه ، درهای توبه رو باز گذاشته ، ولی یکسری ادم رو میبره جهنم کاشکی نبره جهنم کاشکی شیطان موفق نباشه خدا پیروز باشه نه شیطون ادم گاهی وقتا به خدا شک میکنه ؟!! چرا باید شیطان پیروز باشه ؟!! هر انچه افریده میشه برگرفته از ذات اون به حساب میاد پس ذات خدا نمیتونه بد باشه شیطان ذاتش بد نیست فقط وسوسه میکنه ادمم اگر غفلت کنه اشتباه میکنه .... که اولین اشتباه رو انسان های اولیه و نخستین کردند و خدا نابودشون کرد به شکل میمون درامدند و کلاً انسان ها نباید به جهنم بروند بازگشت همه انسان ها به سوی خداست خدا از نور خودش در ما دمیده پس شیطان نمیتونه پیروز باشه اگر شیطان پیروز بشه خدا بازنده میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۰۲:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
استغفرالله ربی و اتوب الیه
توبه کن. با این درک و شناخت حقیر یا اشتباه از عمد بی شک عاقبت بدی خواهی داشت
که شبهه افکنی خودش یک گناه بزرگه

شیطان رجیم دشمن آشکار انسان است و موجودی است که رانده شده و هرگز لطف و رحمتی برای او نخواهد بود
در ثانی اصلاً شروع حرفت هم کفر آلود و غلطه
از اون دسته کفار دنیا طلبی نباش. خلقت که قمار نیست

اول : خداوند سبحان با کسی رودربایستی و مسابقه ندارد

دوم : بندگی اش را داشته باشی دیگر چرا تو از جهنمیان باشی؟

وقتی با سرپیچی و کفر گفتن و تکبر و گناه و جنایت و...پرونده اعمالت رو سیاه و تباه ساختی و پشیمون هم نیستی و توبه و اصلاح هم نداری دیگه انتظار بهشتی شدن هم نباید داشته باشی

بله لطف و رحمت خداوند بسیار وسیع است اما در حق بندگانی که انتخاب درست داشته باشند و خودشان هم مسیر درست را بخواهند و از اشتباهات قبلی خودشان پشیمان باشند و دیگر به سمت آن گناهان برنگردند
حتی اگر طاغوتی مثل فرعون هم توبه می‌کرد و تسلیم می‌شد همانا بی شک شاید بخشیده می‌شد

حتی در قرآن هم تأکید شده :اگر دوبرابر تمام آن مردمی هم که بر روی زمین هستند کافر باشند همه آن ها به دوزخ افکنده خواهند شد

امام صادق علیه السلام فرمود :جهنمیان از این رو در آتش جهنم جاویدانند چون در دنیا بر این نیت زندگی کردند که اگر برای همیشه زنده و ماندگار باشند به گناه و فساد و معصیت ادامه دهند و بهشتیان هم از این رو در بهشت جاویدانند چون در دنیا بر این نیت بودند که اگر برای همیشه زنده و ماندگار باشند بنده و تسلیم حق باشند
بنابراین جاودانگی هر دو گروه بر حق است و نیت هایشان بسیار مهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
02:33
حرف تون درست ولی فرعون بخاطر ظلم ها و شرارت ها و کفرگویی های بسیاری که داشت ذره ای شایسته این نبود که به راه درست و حق درآید
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
الله اکبر
امیدوارم همانند مولایم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و امام مظلوم شهید حسین، از نماز خوانان باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بابت این مطالب بسیار عالی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
وابستگی به دنیا نتیجه اش غفلت و گناهان و گمراهی و بی ایمانی است
حب زیاد دنیا عاقبت خوبی نخواهد داشت
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
الهی العفو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
امیدوارم از بندگان مخلص و مسلمان باشم
سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
امام رضا علیه السلام فرمود :کسی که مدام به نافرمانی آلوده می‌شود و همواره توبه می‌کند و باز دوباره به گناه آلوده می‌شود چنین شخصی فقط خود را مسخره کرده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
توبه پشیمانی با دل است و آمرزش خواهی با زبان. ترک گناه در عمل. همچنین پیروی از قرآن کریم و پیامبران الهی و امامان معصوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
توبه پشیمانی با دل است و آمرزش خواهی با زبان. ترک گناه در عمل. همچنین پیروی از قرآن کریم و پیامبران الهی و امامان معصوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله والله أكبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
خلاصه اینکه سعی کنیم به هیچ گناهی آلوده نشویم تا به بهشت برسیم
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
هدف شیطان ملعون رانده شده ایجاد‌ حس یاس و نا امیدی از بخشش خداست
که فرد خطاکار با حس بدبختی و نا امیدی دیگه به این باور جاهلانه شیطانی برسه که دیگه نمیتونه به سمت حق برگرده و هیچ وقت دیگه بخشیده نمیشه (پناه بر خدا) تا با این حس یاس و ناامیدی از طرف شیطان بیشتر به گناه آلوده بشه و هیچ وقت توبه نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
بله البته شخص نادم و پشیمان باید از تمام گناهان گذشته اش توبه کند و دیگر هیچ کدام از آن اشتباهات مرتکب نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
حداقل در روز 70 مرتبه ذکر استغفار داشته باشید
همینکه افکار باطل و وسوسه های پلید اومد سراغتون سوره ناس و ذکر استغفار رو بخونید
استغفرالله ربی و اتوب الیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
حرفی ندارم
فقط مرگ و آخرت را بسیار یاد کنید همین
Iran (Islamic Republic of)
Haj_mmd
۱۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
دوستان بدترین جای جهنم اسمش فلقه که یک چاهیه که نزدیک 15 نفر اونجاس از جمله اون سه تا اولی حرومزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
الهی شکرت من که نماز خون هستم
واقعا نماز تکلیفی زیبا و با رحمت و برکت است که هرکسی نماز نخواند به خود ستم روا داشته برای همین سوره مدثر هم گفته شده. جهنمیان کسانی هستند که نماز نمی‌خوانند
برخی فواید و آثار نماز درست و کامل :
اولین واجب شرعی
عبادتی زیبا و مشخص
یاد آخرت و دوری از گناه
نجات از آتش جهنم
اطاعت از پروردگار عالمیان
مسیر بهشت الهی
ثواب بسیار زیاد و نابود کننده گناهان
عطای رحمت و برکت
سدی محکم در برابر گناهان
نجات از بی حیایی و کارهای خلاف
رهایی بخش انسان از اسارت حب دنیا
بهترین عبادت و ستایش
سنت حسنه پیامبر و امامان
اطاعت از ده ها آیه قرآن و صدها روایت
نجات دهنده بنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مطلب خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اشهدان لا اله الا الله
اشهدان نوح عبد و رسول الله
اشهدان ابراهیم عبد و رسول الله
اشهدان موسی عبد و رسول الله
اشهدان عیسی عبد و رسول الله
اشهدان محمد عبد و رسول الله

یا حمید بحق محمد
یا عالی به حق علی
یا فاطر به حق فاطمه
یا محسن به حق حسن
یا قدیم الاحسان به حق حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
لا اله الا الله
سبحان الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ان شاء الله که از بهشتیان باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دنیا فانی و پست است و مرگ روزی به سراغ همه خواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خدایا ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خدایا ببخش بندگانت رو آمین
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۱:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
خدا آخر عاقبت مارا ختم بخیر کند و ظهور آقا را نزدیک بگرداند تا در رکابش به فیض شهادت برسیم..ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهی به جلال و عظمت و عزت و یکتایی ات قسم که واقعا پشیمان و شرمنده ام مرا ببخش
واقعا ناراحتم از اشتباهات و حماقت گذشته خودم
الهی العفو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعضی مردم این قدر گمراه و نادانند که 2 تا سختی کم و محدود دنیا رو با عذاب های جاودان و همیشگی وحشتناک جهنم که میلیارد ها برابر بدتر و زجر آورتر و با ذلت واقعی هستش مقایسه می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
استغفرالله ربی و اتوب الیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکثر مردم از جهنمیان هستند
Iran (Islamic Republic of)
چرا در نموداری خدا دندان ایجاد شده
۱۷:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا درد منو میدونه
Iran (Islamic Republic of)
یکی که میخواد خودکشی کنه ولی نره جهنم
۲۲:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام
شما تو یکی از کامنتا به فردی که گفته بود میخوام خودکشی کنم بدون اینکه برم جهنم گفتید که شهادت بهترین چیزه که 12 ماه دیگه رزيم سرطانی اسرائیل هستش
میخواستم بدونم منی که سنم کمه و پسرم نیستم و خانواده امم اجازه نمیدن برم جنگ چجوری میتونم برم تو این جنگ ؟
اگه میشه من رو راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پاسخ شما و جواب اون بنده خدا رو فرستادم
پیام 3 اردیبهشت ساعت 14:40
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا بیگی
۰۰:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
بسیار جامع و کامل بود،خداوند ما را جزو رستگاران و صالحان قرار دهد انشالله،با تشکر از مدیر سایت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام بنده پیخوام خودکشی کنم و جیکار کنم که از جهنم رهایی پیدا کنم ؟ و من تو کدوم طبقه قرار میگیرم؟ (لطفا باهام تند برخورد نکنید چون هر کسی زندگی خودش به خودش مربوط میباشد
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۱۴:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام اگر میخوای سریع از دنیا بری و جهنمی نباشی
ذره ای هم نا امید نباش زیرا فقط کافران از رحمت خدا مایوس و بی امید هستند
مژده ای برات دارم
هیچ پاداشی برتر از شهادت نیست
تا 12 ماه دیگه به احتمال زیاد جنگ با رژیم سرطانی اسرائیل شروع خواهد شد
از جنگ با کفار هم نترس. به یاری خدا فاتح میدان هستیم
(که طبق وعده قرآن کریم 100 درصد پیروز هستیم)
Iran (Islamic Republic of)
آلن
۰۲:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ولاتقتوا انفسکم ان الله کان بکم رحیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به خدا توکل کن
بنده های خدا هم در سختی ها بیشتر به یاد خدا می افتند و بخشی از مشکلات آزمون های الهی هستش

سوره عنکبوت آیه 1 تا 3 :
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ
آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟
وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ
ما کسانی را که پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان می‌کنیم)؛ باید علم خدا درباره کسانی که راست گفتند و کسانی که دروغ گفتند تحقق یابد

بخشی از حرف این بنده خدا (کاربر 14:30) درسته
جهاد و جنگ با کفار و ظالمان واجب است و ثواب بسیار زیاد دارد و مقام شهادت از بالاترین درجات هستش
ولی هرکسی به مقام شهادت نخواهد رسید

درضمن شما که از آینده خبر نداری. دروغ گفتن مخصوصا در مورد آینده خودش یک گناه کبیره است
اگر این جنگ شروع نشد میدونی با این حرف دروغین و خبر اشتباه یک انسان رو به راه کفر و گناه کشیدی؟ و ممکنه در تمام عقایدش شک به وجود بیاد
استغفار داشته باش
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
برای آمرزش گناهان خودتون و ظهور زودتر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ده صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۵:۰۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۴:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
یه سوال!
خارجی ها میرن بهشت یا جهنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
و اینجاست که متوجه میشم دوره افسانه ها گذشته !
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۱۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ای کسی که سوال به قصد ایجاد شبهه میپرسی
بله
سوره مبارکه آل عمران آیه ۸۵
وَمَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دينًا فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرينَ
ترجمه:
و هر کس جز اسلام (و تسلیم در برابر فرمان حق) دین دیگری برای خود انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد؛ و او در آخرت، از زیانکاران است

سوره آل عمران آیه ۱۹ :
إِنَّ الدّينَ عِندَ اللَّهِ الإِسلامُ
بدون شک دین مورد پذیرش و کامل نزد خدا اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
این دنیا با همه ی بدی هاش میگن خوبه جهنم که میگن بده میخواد چی باشه
فعلا که جهنم من این دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خدا بزرگه بچه ها نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دوباره مینویسم
لطفا پیگیری کنید
کفاری هستند که جهنم رو مسخره بازی ميدونند
و در فضای مجازی به تمسخر مقدسات مشغول شدن
و هر ویدئوی سیاه و پر از زشتی و کفر رو منتشر می‌کنند.
لطفا در فضای مجازی نظارت داشته باشید
باتشکر
در پناه حق موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدایا هرچه گناه دیدی ندیدی مرا به اون عظمتت بخش و به من صبر بده مرا عاقبتت بخیر کن به مردم اعصاب راحتی بده من شما رو خیلی دوست دارم بهتون اعتقاد دارم خداوند بزرگ وار 15 سالمه 1 سال پیش چند پیش خیلی نماز میخواند و حتما به شما قول میدم تا زنده هرچه به عبادت شما خداوند بزرگ وار عزیز ادامه دهم خیلی بخشنده مهربان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
ایران شلوغ ترین جای جهنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
30 ثانیه دستت رو ببر تو آتش
بعدش عقلت میاد سرجاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
متوجه شدم حتی کوچک ترین کار اشتباه هم باعث دوری از خدا و غضب الهی میشه
حضرت آدم و حوا به خاطر یک سیب از بهشت خدا رانده شدند و صاحب جسم آلوده و کثیف زمینی شدند
حضرت یوسف به خاطر کمک خواستن از خلق ضعیف خدا 7 سال در زندان موند
حضرت سلیمان به خاطر یک لحظه دل بستن به دنیا (هنگام نگاه به اسب ها) نزدیک بود از مقام پیامبری عزل شوند
و..
با این که پیامبران و فرستاده های الهی بوند
اشتباه نشه بنده به دنیال عیب گیری از رسولان الهی نیستم (اعذوبالله حتی به خودم جرعت نمیدم)
دارم میگم حتی یه اشتباه کوچک هم باعث گرفتاری و بیچارگی میشه.
قابل توجه کسایی که میگن گناه کبیره میکنیم بعد توبه میکنیم
سوره توبه بسم الله الرحمن الرحيم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من نیت خیرت رو درک میکنم که قصدت اینه که پیام برسونی خدا عادله
ولی پیامبران معصوم و بی گناه هستند.
اون 2 تا پیغمبر یه لحظه از یاد خدا غافل شدن.
حضرت یوسف هم به خاطر همون یه لحظه غفلت 7 سال در زندان موند.
حضرت آدم هم قسمت بود که بیاد روی کره زمین تا فرزندانش در این امتحانات الهی آزمایش بشن که آیا لیاقت عذاب رو دارند یا نعمت جاودان الهی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
کاربر 22:13
با شما کاملا موافقم
به 1 ثانیه غفلت و فراموشی که نمیشه گفت گناه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
امید وارم خداوند همه ی گناهان مارا میبخشد و ما باروی خندان و شاداب به بهشت میرویم.امیدوارم تا اون روز برای خودتون توشه ی خوبی جمع کرده باشید.
نا امید شدن از نعمت خداوند بزرگترین گناه است که امیدوارم ما مرتکب اون گناه نشیم
و از بندگان صالح خدا باشیم.
(توبه کردن اولین قدم برای ترک گناه است)
اما نه هر توبه ای!توبه ای بخشوده میشود که از ته قلب باشد،به شرطی که دیگر دچار گناه نشویم.ماه رمضان هم کم کم به پایان می رسد.اما شاید این سفره دیگر پهن نباشد اما هنوزم آغوش خداوند سمت بندگانش باز است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداوند به همه ما رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
لطفا دعام کنید و خدایا هر کس این جا رو می خونه رو از گناهانش بگذر
Iran (Islamic Republic of)
فری فایر
۲۲:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
همون باید بریم به نظر من من که میرم خودم میدونم چون خواب دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
فقط حق الناس آدم رو باخاک یکسان میکنه
آنچنان پستی و بدبختی میاره که نمیشه وصف کرد
یه حرف شبهه دار و شیطانی به کسی نزن
غیبت نکن. اسراف نکن. دزدی نکن. تهمت ناروا به کسی نزن. در حق بندگان خدا ظلم نکن و وقتشون رو تلف نکن.
با آبروی مردم بازی نکن. مردم را رنج نده.
باعث و بانی گناه کسی نشو. گناه و زشتی تو جامعه ننداز
گناه جاریه واسه خودت نذار. عکس و موسیقی و تصویر و.. زشت و مبتذل شیطانی برای کسی نفرست.( زشتی این گناه حتی از شرک هم بدتره) خدا حق الناس رو دیگه چجوری بگه نمیبخشه
بیش از 60 درصد قرآن فقط از حق الناس گفته تمام روایات تمام کتاب های مقدس الهی. دیگه چی بگیم از حق الناس
در قرآن این همه گفته روز حساب و کتاب. این اصل همون حق الناس هستش. که باید حساب صاف کنی
میگی خدا اون دنیا بخشندست؟؟ آره بخشندست اما حق خودش رو میبخشه اما وقتی پای حق بنده هاش بیاد وسط، عدالت خدا اونجا حرف اول رو میزنه
چون روز قیامت اسمش روز تصفیه حسابه
فکر کن تو باعث بشی یه نفر دیگه بره ته جهنم
یا ابرو و مال مردم و آرامش مردم بهم زده بشه
فکر میکنی خدا میبخشه؟؟ بگو اش به همین خیال باش

از خدا میخوام گردن هیچ کدوممون حق الناس نیفته انشاءالله
France
محمد
۰۱:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حق الناس به جای خود درست. واقعا باید مراقبت کرد. اما دوست من بالاترین حقوق حق خداست. بدترین ظلم ها شرک است. مبادا از حق الله غافل شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
حق الله درسته که مهم ترین حق هستش
اما کسی که خودش کافر شده کجا؟؟ (این گناه عذابش جاودان و نامحدوده)
حالا گناه کسی که باعث کافر شدن دیگران میشه چه قدره؟؟
اگر بازی دومینو بازی کرده باشی حقیقت رو متوجه میشی.
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۰:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
با این حرف های مسخره که از پایه اشتباه هستش سعی نکن مردم رو نا امید کنی
اولاً که بزرگترین گناه کبیره شرک ورزیدن و کفر است
دوم اینکه پس از آن نا امیدی است
خدا هم بخشنده و توبه پذیر است شما اگر اشتباهی در گذشته مرتکب شده اید اما الان به توبه و اصلاح برآمدید گناهان شما محو و نابود خواهد شد و آثار آن هم از بین خواهد رفت.. هرآنچه اگر گناه شما به اندازه زمین و آسمان باشد
چون رحمت و لطف پروردگار متعال چنان وسیع است که توصیف آن دشوار

آیه قرآن داریم :هرکسی که توبه کند تمام گناهانش محو و نابود خواهد گشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
10:01 البته اگر توبه واقعی باشد و با ندامت و پشیمانی قلبی صادق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خدایا تحمل عذاب کم و محدود این دنیای خاکی رو نداریم
خدایا نجاتمون بده از عذاب جهنم و پاکی و بندگی صالح را به ما عطا کن
الهی آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
راست می گی من الان تحمل این ها رو ندارم چه برسه به جهنم خدایا کمکمون گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
الهی به رحمت بی نهایت پناه می آورم
میدانم رویم را زمین نمیزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
دلم آشوب بود
فکرم به جورایی هنگ کرده بود
رفتم چند آیه از کلام الله رو خوندم آرامش و حس فوق العاده ای پیدا کردم
الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه اول به بَرزخ می روند در اونجا تا روز قیامت وقت دارند تا گناهانشان بخشیده ود اگه شد روز قیامت به بهشت
می روند اگه نشد روز قیامت به جهنم میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یک سوال!؟
در این متن گفته شده دوزخ همون جهنم است.
خب پس یعنی انسان که میمیره بعد به کجا میره؟، میره جهنم؟! حتی اگر انسان خوبی باشه؟ ْْ
لطفا جواب بدین من خیلی از این موضوع وحشت دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
تا حالا معنی آیات قرآن رو خوندی؟؟
تمام سوالات رو جواب داده
نکات اصلی این قدر زياده که حوصله نوشتنش رو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ام
۱۸:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
انسان وقتی می میره به برزخ می ره و در روز قیامت مشخض می شه چه کسی به دوزخ و چه کسی به بهشت می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
لطفا این جملات رو پخش کنید
این یه هشدار از سوی کلام الله
محض اطلاع خدا قسم یاد کرده که جهنم رو از جن و انس های گناهکار و سرکش و زشت کار پر میکنه.
بلکه خدا در چندین آیه به روشنی سوگند یاد کرده نمونش
آیه 13و١۴ سوره سجده
آیه 119 سوره هود
و یه هشدار ثانوي : در آیات قرآن برای جهنم از کلمه خالد استفاده شده یعنی ابدی و همیشگی
و هشدار سوم : جهنم رو حتی تصور عذاب وحشتناک و زجر آورش رو هم نمی‌تونید داشته باشید
(اون ویدئو ها و تصاویر شبیه سازی جهنم حتی به 1 درصد از عذاب حقيقی هم نمیرسه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
میخوای از عذاب الهی جهنم ابدی نجات پیدا کنی؟؟
حداقل روزی یک سوره از قرآن با معنی اش رو بخون

همون معنی کلام الله رو هم خونده بشه باز هم کلی ثواب داره
و کلام خدا بهترین کلام است.
از این همه پند و عبرت و گرفته تا فرمان های مقدس خداوند
که خوندن قرآن انسان رو به رحمت الهی و بهشت خدا نزدیک میکنه

اونایی که نمیدونن عذاب ابدی و الهی جهنم تا حدودی به چه شکل میتونه باشه. برن ویدئو ها و تصاویر شبیه سازی جهنم الهی رو که طبق آیات قرآن هست ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
به نام خدا
خیلی ها لحظه به لحظه استرس روحی و روانی دارن
و نمیدونن چی غلطه چی درسته
بهترین نعمت الهی که انسان رو به راه صحیح هدایت میکنه و انسان رو از غضب و خشم خدا دور میکنه کلام الله مجید قرآن حکیم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
ولاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
برای سلامتی آقا امام زمان وظهورش هرچه زودتر ۳تا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
از موقعی که نماز میخونم
احساس میکنم آرامش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خدایا من رو از آتش جهنم نجات بده امين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
(به نام خدا)
واقعا چرا انسان باید کاری کنه که جهنمی بشه وقتی بهشت خدا به این زیبایی آفریده
طبق آیات قرآن حکیم برخی ویژگی های بهشت به بهترین شکل وصف شده
این که همسرانی که در بهشت به انسان بخشیده میشه پاک و محرم انسان هستن و بی نهایت زیبا و همیشه جوان
صدای پرندگان و چشمه های بهشت بسیار دلنشین و خوشایند
ظرف ها و لیوان ها از جنس طلای خالص هستن
درخت ها و گل های بهشتی خاک و خل ندارن
همین طور خار ها و شاخه های تیز هم ندارن
نوشیدنی های بهشت به هیچ عنوان عقل رو ضایع نمی‌کند (سوره واقعه) و بسیار لذيذ و خوش طعم هستند
قلعه ها و امارت های بهشت بسیار زیبا و دائمی هستند
خبری از افسردگی و بیماری نیست و انسان همیشه جوان و شادابه
لباس های بهشت از ابریشم و گران بها ترین پارچه های بهشتی ساخته شده
هر میوه یا هر غذایی فقط اراده بشه به سرعت حاضر میشه (به سرعت پلک زدن)
نیاز هایی که انسان در این دنیا به شدت به آن ها نیاز داره در بهشت دیگه هیچ خبری از اون ها نیست مثل حمام رفتن و..
خبری از گرما و سرمای زیاد نیست
چشمه ها و آبگیر های زیبای بهشت بسیار زیاد هستن
و کف چشمه ها با مروارید و الماس پوشیده شده
امارت های بهشت بسیار زیباتر از بهترین اماکن این جهان است
خبری از حشرات مزاحم و چندش مثل پشه و مگس و.. نیست
همین طور حیوانات درنده و وحشی در بهشت مثل گرگ و مار و.. حضور ندارن
و هیچ سخنی به جز سلام و درود و ستایش خدا نیست
و بی نهایت نعمت کثیر الهی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من قتل کردم و دیه و زندانی هم کشیدم .یعنی خدا منو میبخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ادم مفسد و ظالم رو کشتی؟؟
چون نوعی جهاد هست ثواب هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
در کلام خدا کتاب قرآن بعضی از عذاب ها به طور کامل شرح داده شده

عذاب های جهنم میلیارد ها میلیارد ها برابر از مشکلات و سختی های این جهان فانی بدتره
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۶:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
خدایا همه مارو ببخشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
آیا این احادیث سندیت دارد
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
بله بیش تر متن که از آیات قرآن حکیم نوشته شده
و عذاب های الهی به بهترین شکل در کلام الله مجید وصف شده
(بدون کم و کاست)
و چند حدیث هم از کتاب های قدیمی زمان پیامبر و امامان و فرمایش های آن حضرت هاست که با قرآن حکیم هم تطابق فوق العاده بالایی داره که زمان نوشته هم به طور کامل حقیقت رو صدق میکنه و جای کوچک ترین انکاری هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
فکر کنم برم بهشت چون با لطف و رحمت خدا احساس میکنم که بنده خیلی خوبی هستم
احساس میکنم این حس از خودم نیست
Iran (Islamic Republic of)
املیا
۱۲:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۹
متن خوبی بود مخصوصا برای افراد گناه کار
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۳:۲۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
ریشه عذاب الهی و عذاب جهنم به 4 دلیل مهم برمیگرده :
1_پیروی از نفس و اطاعت از شیطان
2_دنیا دوستی و علاقه به دنیای فانی
3_پیروی از جهنمیان نفرین شده و گمراه
4_کفران نعمت و استفاده اشتباه و نادرست از نعمت ها
دلایل دیگری هم هست اما این ها مهم ترین هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
مطالب خوب بود ولی محتوایی درستی رو در نظر نگرفتید جواب مضمون رو ندادید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۹
بابت این مطالب بسیار عالی ممنونم.
خیر ببینید و ان شاالله همه عاقبت بخیر بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
مطلب عالی بود
پروردگارا رحمتت رو بر ما عطا کن و ما رو از آتش جهنم نجات دور کن
آمین
Iran (Islamic Republic of)
شهربانو
۲۰:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خیلی اموزنده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
تمام مردم ما پس جهنم میرن با این همه ظلم و فساد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خیلی خوب بود انشالله خدا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کند
United States of America
تخلیدوست
۲۳:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خدا بخشنده هست
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۸:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
عالی‌بوووووود.
Iran (Islamic Republic of)
اسرا خورشیدوند
۲۱:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
عالی ممنونم از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
وای ک چقدر ترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یا خدا خواهش میکنم مرت ببخش از گناهانم بگذر توبه میکنم هرچه عذاب دادم کسانی را مرا ببخش توبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
خیلی دلم میخواد زود تر اقا ظهور کنه بدونم باعث بدبختی های اقتصادی کیان ؟ بنظرم باید برای این افراد جهنم جدیدی بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
الهی همه انسان ها را ببخش و توبه انان را بپذیر وانان را جز یاران خودت قرار ده
Iran (Islamic Republic of)
غداری
۰۳:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
واقعامطالب سنجیده وقابل فهمی رودراین بخش ازتوضیحات خوندم عجرتون بااقاامام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۰۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
الهی العفو
چی بگم که همش لب و دهنم و بس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اجر!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تعجب میکنم از خردمند که نماز نخواند.و از بیخرد تعجبی ندارم.ای مردم نماز های شما برای خودتان است.اگاه باشید که خدا بی نیاز است.ای کسی که میگویی خدا تورا دوست دارد تو هم اورا و نماز نمیخوانی.اگه خدا رو دوست داری تو عمل ثابت کن‌.یک بار نماز اقامه کن ببین چه لذتی میبری
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام برشما.خدایا اجازه نده لحظه ای از زندگی ام جز در یاد تو صرف شود تا در اخرت پاسخگو باشیم خدایا خداوندا ای بی همتای توانا تویی کریم تویی رحیم تویی رحمان به حق پیغمرت که سلام و درود بر او و ال پاکش فرست من و تمام مومنان جهان را بیامرز و ببخش.پروردگارا مارا تا زمان ظهور حضرت زنده بگذار به حضرت زینب قسمت میدهم خدایا به نظرم ما در گمراهی هستیم.رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعلنی من لدنک سلطانا نصیرا.ای خدایا معبودی جز تو نیست منزهی تو پس مارا در زمره بندگان خالص و مخلص ات قرار ده و اجازه نده لحظه ای از زندگیمان در گیر شیطان باشد خدایا خداوندا مارا هنگامی که میخواهیم معصیت کنیم یا بازمان دار ویا اگر شایسته دانستی مارا بمیران.اجرتون با خدا بعد از نماز خواستید لطف کنید
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۲۲:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
دعا میکنم و از خدا میخوام که انشاءلله که همه شما عزیزان بهشتی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۲۲:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
خدایا گناهان و شیطان رو از ما دور کن خیلی دردناکه خدایا تو بزرگی و توبه ما رو ببخش انشاالله که همه با نماز خوندن و کمک کردن به نیازمندان و خوش اخلاقی و مهربانی بهشتی باشن و کسی جهنمی نشه و خداکنه که گناهکاران این مطلب رو بخونن و توبه کنن خدا خودت هممون رو ببخش و نذار گناه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
* امام علی (ع) : به فرزندش امام حسین (ع) فرمودند: پسر جانم هر سختی و بدحالی که به دنبالش بهشت باشد بدحالی نیست و هیچ خوشی و لذتی که پایانش جهنم باشد خوشی نیست . بدان پسرم هر نعمتی و لذتی در دنیا در مقابل بهشت جهنم است و تمام بلاها و سختی های دنیا در مقابل جهنم عافیت است.
تحف العقول صفحۀ 215

حالا خودتون قضاوت کنید، جهنم وحشتناک تر از اون چیزی هست که فکر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
لا اله الله ال
۱۲۳
آخرین اخبار