۶ راه برای ابراز ارادت به امام زمان (عج)/محبت حضرت مهدی(عج) چگونه در قلبمان ایجاد کنیم؟

محبت ائمه علیهم السلام بخشی ‌از ایمان و شرط قبولی اعمال است، ولی در اهتمام به محبت مولایمان حضرت مهدی(عج) خصوصیتی است که سبب شده در روایات به طور ویژه به آن توصیه گردد.

راه‌های ابراز ارادت به امام زمان (عج) /روایات درباره اهتمام به محبت امام عصر (عج) چه می‌گویند؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در دعایی که بعد از زیارت آل یاسین آمده می‌خوانیم: «وَ اَن تَملَاَ قَلبِی نُورَ الیَقیِنِ... وَ مَوَّدَتِی نُورَ المُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ علیهم السلام حَتَّی اَلقاکَ؛ خدایا! از تو می‌خواهم که سینه‌ام را از نور دوستی محمد و آل محمد، سرشار کنی، تا آن زمان که تو را ملاقات کنم.» 

در اینکه محبت تمام ائمه علیهم السلام و دوستی شان بخشی ‌از ایمان و شرط قبولی اعمال است شکی نیست، ولی در اهتمام به محبت مولایمان حضرت مهدی(عج) خصوصیتی است که سبب شده به طور خصوص به آن امر گردد و این به دو جهت است:

۱- عقل حکم می‌کند که حضرت را دوست بداریم، چون تمام نعمت‌ها و عنایات بی پایان خداوند به واسطه و به برکت وجود مبارک مولایمان ما را در برگرفته است.

۲- روایات نیز می‌رساند که محبت و دوست داشتن آن حضرت لازم است. سید محدث بحرانی در کتاب غایه المرام به نقل از نعمانی به سند خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت کرده که ایشان فرمود:

«خداوند در شب معراج به من وحی فرمود: ای محمد! چه کسی را در زمین بر امتت جانشین کرده ای؟ و حال آنکه او بهتر می‌دانست. گفتم: ای پروردگار عموزاده‌ام را. فرمود: علی بن ابی طالب را؟ گفتم: آری پروردگارا. فرمود: ای محمد! من به زمین نظری افکندم پس تو را از آن برگزیدم، پس اینکه تو با من یاد شوی من محمود هستم و تو محمد هستی، بار دیگر بر آن نظری افکند وعلی

‌ بن ابی طالب را برگزیدم، پس او را جانشین تو قرار دادم که سید پیغمبرانی و علی سید اوصیا و برای او اسمی از اسم هایم را قرار دادم که من اعلی هستم و او علی است. ای محمد! من علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان را در یک نور آفریدم، سپس ولایت شما را بر فرشتگان عرضه نمودم، پس هر که آن را پذیرفت مؤمن شد و هر که آن را انکار نمود از کافران گردید، ای محمد! اگر بنده ای از بندگانم آن قدر مرا پرستش نماید تا اینکه بمیرد، سپس در حالی که منکر ولایت شما باشد، مرا ملاقات کند او را به جهنم خواهم برد. سپس فرمود: ای محمد! آیا می‌خواهی آنها را ببینی؟ گفتم: آری. فرمود: پیش بیا. چون پیش رفتم ناگاه علی بن ابی طالب و حسن بن علی و حسین بن علی و علی بن حسین و محمدبن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمدبن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و حجت قائم را که همچون ستاره ای درخشان در میان آنان بود، دیدم. گفتم: ای پروردگار من! اینان کیستند؟ فرمود: اینان امامان هستند و این قائم است، حلالم را حلال و حرامم را حرام ‌می نماید و از دشمنانم انتقام می‌گیرد، ای محمد او را دوست بدار که من او و دوست دارنده او را دوست دارم.» 

این حدیث بیانگر این است که محبت آن حضرت، مقتضی امر مخصوصی از سوی خدای تعالی است.

با اینکه محبت همه ائمه علیهم السلام واجب است ولی دو ویژگی سبب محبت خاص شده است: چیره شدن دین و غالب گردیدن مسلمین بر کافرین به دست آن حضرت.

اما اینکه ما شیعیان چگونه ارادتمان را به حضرت(عج)نشان دهیم ، طرق مختلفی دارد که در کتاب شریف مکیال المکارم فی الفوائد قائم(ع) به آنها اشاره شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

حفظ شئونات اسلامی، تقوا و پرهیز از محرمات

همانطور که خداوند فرموده "انَّ اکرمکم عندالله اتقاکم" چرا که حضرت(ع) برای احیای دین خدا و عمومیت تقوا در بین عموم مردم دنیا قیام خواهند نمود.

برپا نمودن مجالسی که حضرت ولیعصر(عج) در آنجا یاد شود

برپایی مجالسی که امام عصر(ع) در آن یاد شود و مناقب و فضایل آن حضرت ترویج و منتشر گردد، موجب ترویج دین خداوند و یاری نمودن نیکی، تقوی، تعظیم شعائر الهی و نصرت ولی الله است. امام صادق(ع) فرمودند: «یکدیگر را دیدار کنید، که در دیدارتان زنده شدن دل هایتان و یادآوری احادیث ما هست و احادیث ما، شما را نسبت به یکدیگر ‌مهربان می‌سازد که اگر آنها را به کار گیرید رستگار شده و نجات یافته اید و هر گاه آنها را ترک گویید گمراه شده و هلاک می‌گردید، پس به آنها عمل کنید که من نجات شما را ضمانت می‌کنم.»

حضور یافتن و نشستن در این گونه مجالس از ارزش بالایی برخوردار است، چنان که حضرت امام رضا(ع) می‌فرماید: «هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می‌گردد دلش نخواهد مرد، روزی که دلها می‌میرند.»

برپا نمودن این مجالس در برخی زمان‌ها واجب است، مانند زمانی که مردم در معرض انحراف و گمراهی باشند و برپایی این مجالس سبب جلوگیری از هلاکت دینی آنان و مایه ارشاد و راهنمایی ایشان به راه هدایت گردد. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوب؛ هر کس شعائر خداوند را بزرگ و ‌محترم دارد این کار نشانه تقوای دلها است.»

در کتاب مرآة الانوار از امیرالمؤمنین(ع) به طور مرسل روایت کرده که فرمود: «نحن الشعائر و الاصحاب؛ مائیم شعائر و اصحاب.»

سرودن و شعر خواندن در فضایل آن بزرگوار در مجالس آن حضرت موجب یاری امام به شمار می‌آید. امام صادق(ع) در این باره فرموده اند: «من قال فینا بیت شعر، بنی الله تعالی له بیتا فی الجنه؛ هر کس درباره ما یک بیت شعر بگوید خداوند برای او خانه ای در بهشت خواهد ساخت.»

رعایت ادب درباره امام معصوم

رعایت ادب در یاد کردن امام معصوم بسیار زیاد سفارش شده است. تأکید شده مؤمن، باید با القاب شریف و مبارک حضرت را یاد کند.

همچنین در زمینه برخاستن برای تعظیم شنیدن ‌نام مبارک حضرت، بالاخص اگر آن نام مبارک «قائم» باشد، سفارش شده است.

سلام روزانه به امام زمان(عج)

سلام روزانه به حضرت مخصوصاً در روزهای دوشنبه و پنج شنبه که اعمال عموم خلایق بر آن حضرت عرضه می‌شود، نیز توصیه شده است. رسول خدا(ص) فرمود: «خداوند عزوجل به هیچ دوست خود که جانش را به اطاعت و خیرخواهی امامش به زحمت انداخته، نظر نیفکند مگر اینکه او در رفیق اعلی [دسته پیامبران و صدیقان و شهدا و صالحین که در بهشت قرین هم باشند] با ما باشد. »در دعای بعد از زیارت آل یاسین خیرخواهی برای آن والا مقام را این گونه از خدا طلب می‌کنیم: «اَللَّهُم انصُرهُ وَ انتَصِر بِهِ لِدِینِکَ؛ خدایا! یاری نما او را و یاری کن به وسیله او دینت را. »و باز هم در همین دعا می‌خوانیم: «اَللَّهم اَعِذهُ مِن شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ وَ مِن شَرِّ جَمِیعِ ‌خَلقِکَ وَاحفَظهُ مِن بینِ یَدَیهِ وَ مِن خَلفِهِ وَ عَن یَمِینِهِ وَ عَن شِمالِه؛ خدایا! پناه ده او را از شر هر متجاوز و سرکش و از شر همه خلق خود و نگهدار او را از پیش رو و از پشت سر و طرف راست و از طرف چپ. » 

هدیه به حضرت

مؤمن می‌تواند نمازی مخصوص، به عنوان هدیه به آن حضرت یا دیگر ائمه علیهم السلام به جا آورد و هیچ حدّ، وقت و شماره ای برای این نماز نیست و در واقع مؤمن به مقدار محبت و توانایی اش می‌تواند از این هدیه به محبوبش تقدیم کند. ابومحمد صمیری می‌گوید: ما را ابوعبدالله احمد بن عبدالله بجلی به سندی که به ائمه علیهم السلام متصل است، حدیث کرد که فرمود: «هر کس ثواب نماز خود را برای رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و اوصیای بعد آن حضرت قرار دهد، خداوند ثواب نمازش را آن قدر افزایش می‌دهد که از شمارش آن نفس قطع می‌گردد و پیش از آنکه روحش از بدنش ‌برآید به او گفته می‌شود: فلانی! هدیه تو به ما رسید، پس امروز پاداش و تلافی نیکی‌های تو است دلت خوش و چشمت روشن باد به آنچه خداوند برایت مهیا فرمود و گوارایت باد آنچه را به آن رسیدی.»همچنین وارده شده که مؤمن، بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش هدیه کند و هر سال به این عمل مداومت نماید و در این عمل شریف، غنی و فقیر، حقیر و شریف و مرد و زن یکسانند، الا این که ثروتمند به مقدار توانائیش تکلیف دارد و فقیر به مقدار استطاعت خود مکلف می‌گردد، خدای عزوجل فرموده: «لا یکلِّفُ الله نفسا إلّا وُسعَها؛ خداوند هیچ کس را جز به مقدار توانش تکلیف نمی کند. » 

زیارت امام حسین(ع) و گریه بر سیدالشهدا

از نکات جالب توجه دیگر در ابراز محبت به آن بزرگوار، گریستن در مصیبت امام حسین(ع) و خواندن زیارت آن حضرت است از اموری است که بدون تردید از عظیم ترین و مهمترین وسایل تقرب یافتن به حضرت است. امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس قبر پدرم [ابی عبدالله] را زیارت کند، همانا رسول خدا را صله نموده و پیوند ما را گرامی داشته و غیبتش حرام می‌گردد و بدنش بر آتش (دوزخ) حرام می‌شود.» 

پرداخت صدقه برای سلامتی حضرت، شناخت و معرفت به آن حضرت و آمادگی برای ظهور حضرت از دیگر مواردی است که مورد تأکید قرار گرفته است. 

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
واقعاً نمیدونم باید چگونه پیدا کنم که چگونه در شبانه روز بیاد امام زمان باشیم واقعاً گیج شدم ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
السلام علیک یا صاحب الزمان
اللهم عجل لولیک الفرج
یا امام زمان الهی من قربونت برم
از خدا بخواه که کار عباس ت درست کنه
الهی من دورت بگردم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
آقای ما خیلی غریبه حتی توی همین کشوری که میگیم مملکت صاحب الزمانه. از تمامی عزیزان خواهش میکنم التماس میکنم بیشتر دقت کنیم. فقط با حرف زدن و دعا کردن کاری پيش نمیره. آقایان مسئول عاجزانه خواهش میکنم به معنای واقعی امام زمانی باشید. هر کی توی هر شغلی که هست لطفا خیلی مراقب حلال و حرام باشید. آقا جان سربازتم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
آقای ما خیلی غریبه حتی توی همین کشوری که میگیم مملکت صاحب الزمانه. از تمامی عزیزان خواهش میکنم التماس میکنم بیشتر دقت کنیم. فقط با حرف زدن و دعا کردن کاری پيش نمیره. آقایان مسئول عاجزانه خواهش میکنم به معنای واقعی امام زمانی باشید. هر کی توی هر شغلی که هست لطفا خیلی مراقب حلال و حرام باشید. آقا جان سربازتم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
آقای ما خیلی غریبه حتی توی همین کشوری که میگیم مملکت صاحب الزمانه. از تمامی عزیزان خواهش میکنم التماس میکنم بیشتر دقت کنیم. فقط با حرف زدن و دعا کردن کاری پيش نمیره. آقایان مسئول عاجزانه خواهش میکنم به معنای واقعی امام زمانی باشید. هر کی توی هر شغلی که هست لطفا خیلی مراقب حلال و حرام باشید. آقا جان سربازتم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
یا صاحب الزمان دلمو ب خودت میسپارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام زمان را خیلی دوست دارم حتی از جانم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
امام زمان
۱۶:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اکرم محمدی
۰۱:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام میتونم ثواب نمازهای قبلی راهم تقدیم کنم به صاحب زمان من این مطلب تا حالا نشنیده بودم
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۵:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ممنون و سپاس گزارم از مطالب خوبتون در مورد مهدویت گذاشتید .خیلی ممنونم. از این نوع مطالب زیاد بگذارید تا بتوانیم با مطالعه مطالب حضرت امام مهدی (عج) را بشناسیم و همه شیعه ها و مسلمان ها و مردم جهان دست به دست هم زمینه سازی ظهور حضرت را بکنیم و با تکیه به امامان تمام کفار و از جمله فراماسونری ها و تمام شیطان پرستان رو که جر آلوده کردن زمین کاری نمی کنند را از بین ببریم و دوباره زمین را پاک و بهشت کنیم. انشاالله. التماس دعا.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
امام زمان خیلیییی دوست دارم❤️
Iran (Islamic Republic of)
زهرا جعفرزاده
۲۳:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
جانم فدای ارباب بی نظیرم، اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام برعشقم نفسم صاحب جان ودلم مهدی موعود خدایا فرجش را برسان
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۱:۲۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ببخشید ما اگه خواستیم عکس امام زمان که تو سایتتون قرار گرفته را تو پروفایل مون بذاریم حتما باید اسم منبع را هم بنویسیم؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۲۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام. نه مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۷:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
السلام علیک یا گل نرگس
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بی عشق ابا صالح المهدی نفس کشیدن حرام است
یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۳:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اَلًّسَلًآمُ عَلَیًکً یًاَبَقیَتً اَللّهً
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جانم فدای امام زمان که عشق و وجود منه.
آرزوم اینه یه روزی سرباز امام زمان بشم که کنار امام زمان باشم و بتونم هر روز و هر لحظه که خواستم امام زمان رو ببینم.
Iran (Islamic Republic of)
گدای مهدی زهرا
۲۱:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یا بقیه الله عجل علی ظهوره
Iran (Islamic Republic of)
بنده او
۱۵:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امام کمکم کن به زنم برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
یا ابا صالح لیاقت بده به من که در راهت شهید شوم
Iran (Islamic Republic of)
عبد گنهکار
۲۱:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام مولای خوبم روسیاهی ام را به بزرگواری ات ببخش و حلال کن
این حقیر رو هم از نوکران و کشته شدگان راهت و رکابت قرار بده
یامهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
313
۲۳:۲۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
اللهم اجعلنی من مستشهدین بین یدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا صالح المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف
سخن گفتن در وصف مولایی چون شما، از زبان بنده گناهکاری چون من، گران است.
اما به یک چیز دل خوش دارم و آن، محبت بی منتهای شماست، چرا که از اعماق وجودم عاشقانه دوستتان دارم.
شاید قلب زنگار گرفته مرا، لطف و محبت شما جلا بخشد.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
......
۰۹:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
الهم صل علی محمد وآل محمدفعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۰:۱۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
آقا جان منتظریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام یا صاحب الزمان اللهم عجل لولیک فرج
یا امام زمان ما رو هم از یاران و نوکران خودت قرار بده
و بهمون کمک کن قدمی برای زمینه سازی ظهور تان انجام دهیم
کاش همه بدانن که با امدنتان دیگر هیچ غمی نیست
در اول دعایمان اللهم عجل لولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یا امام رضاخودت کمکم کن تو شب اول قبر کمکم کن تا حق کسی رو ضایع نکنم
Netherlands
Mohammad
۰۸:۳۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام بر مهدی عج
سلام بر دوستان که نزد امام زمان آبرو دارند
آبروم در خطره ، برام دعا کنید
ای مومنینی که نزد امام زمان عج آبرو و عزت دارید برام دعا کنن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هر روزم رو با سلام به تو شروع میکنم یا صاحب الزمان.کاش همه باور داشتیم که تمام دردها و گرفتاریهایمان با آمدن تو پایان میابد..اللهم عجل لولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
۳به بعدش چی شد
Iran (Islamic Republic of)
رعالی
۱۶:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
عالی بود ،،خدایا ما رو از یاران آقا امام زمان قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
امام زمان عاشقتم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خدایا من و فرزندانم را از یاران امام زمان قرار بده .
سلام بر حسین .
Iran (Islamic Republic of)
Banitalebi
۰۱:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام هم از شما هم از امام زمان (عج)التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
امام زمانم حال دلم و خوب کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
خیلی زیبایی صاحب الزمان
Spain
رشیدیان سنقر
۱۹:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
بسبار عالی بود بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام به دوستان عزیز هرروز زیارت ال یاسین بخوانید
ودعای عهد طبق فرمایش امام صادق علیه‌السلام هرکس چهل صبح دعای عهد بخواند از یاران قائم ما خواهد شد و برای هر کلمه از این دعا هزار گناه محو می شود وهزار حسنه فرشتگان می نویسند توجه داشته باشید که منظور از صبح هم صبح زود است یا قبل اذان ظهر التماس دعا یا علی
France
هومن
۱۹:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
باهر تسبیحات اربعه خشتی از طلا و نقره درست میشود که با ن فرشتگان قصری میسازند وبعد تمام شدن این کلمات دست از کار میکشند بیایید روزی۲۰۰ تسبیحات اربعه بگیم ودر مجموع ۷ روز ۱۴۰۰ تا ذکر میشه وبدون چشم داشت تقدیم کنیم به حضرات معصومین علیهم السلام خوصوصا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حیدرنواز
۰۲:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
السلام علیک یا اباعبدالله
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
آقا جان آرزویم را لبخندت
برای راه درپیش رو مینویسم
اللهم عجل لولیک الفرج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
یعنی میشه ما هم تو رو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
السلام علیک یامهدی موعود(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام بر مهدی صاحب الزمان ومعبود خوبم خدای مهربان که افرینندگار همچین پیامبر خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
اللهم عجل الولیک الفرج گره تمام مشکلات فقط به دست امام زمان باز میشه از تجربه میگم
Iran (Islamic Republic of)
زائری
۱۶:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج بحق

"خدا را به عمه ام زینب(س) قسم بدهید که ظهور مرا تعجیل دهد که تنها راه سعادت و خوشبختی شماست..."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۷
دوستان من رو هم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
mahmood
۱۳:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
گناه نکردن بهترین راه نزدیکی به امام زمان.هر کی مردشه بسم ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۷
السلام علیک یا صاحب الزمان عج
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۷
فداک ارواحنا یا صاحب الزمان ....خوش آن دلی که با نام تو زنده است....مرا در لیست سربازانت قرار ده...دلم میخواهد در این دنیای وانفسانی سر در آغوشت بگذارم و اشک بریزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
Iran (Islamic Republic of)
اهر حسین اعتصامی
۲۳:۳۵ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اهر
حسین اعتصامی
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۱ تير ۱۳۹۷
مطلب خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۱ تير ۱۳۹۷
السلام علیک یا امام المهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۷
جهان در انتظار توست مهدی جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خواهش میکنم هر دوشنبه و پنجشنبه مطلبی تاثیرگذاری از امام زمان عج بگذارید باید سایتتون بیشتر رنگ و بوی مهدی بگیره حس التماس برای ظهور رو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
یا مهدی دست منم بگیر
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
کاش این همه مصیبت که بر فرزندان ادم رفت و میرود روزی برای همیشه پایان پذیرد.
خدایا دنیا رو زیباتر از این میخواستیم در کنار بهترین های خلقت
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام خیلی عالی بود
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
یا مهدی جان نظری بر ما بینداز
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۹:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خیلی زیبا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
و اجعلنا من انصاره و اعوانه و اشیاعه و الذابین عنه
و المنتظرین له و المستشهدین بین یدیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
ترسم از آن است که پس از مردن من بیاید
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۶:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند بخشنده مهربان

اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن

خدایا، ولىّ‏ ات حضرت حجّة بن الحسن

صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی

كه درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد

هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ

در این لحظه و در تمام لحظات

وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ

سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر

دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ

و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى

طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”

كه خوشایند اوست ساكن زمین گردانیده،

و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى
Iran (Islamic Republic of)
از مشهد
۱۴:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام
واقعا مطالب تان بسیار عالی است یک دنیا کلاس معرفت و اخلآق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام بر آل طه و یس علیهم السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
دلهای ما مرده و رنگ ناامیدی گرفته...دیگه تاکی؟
تاکی نقاب دلقک بر چهره های غمگین؟ ...
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۱۲:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
اللهم اج لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۱:۰۵ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام بر پیامبران خداوند و بر معصومین ع و بر همه دوستانشان که این دوستی نشانه دوست داشتن خداوند است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۷
ممنون
آخرین اخبار