دانشگاه خلیج فارس رتبه ۲۸ کشور را کسب کرد

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه در آخرین ارزیابی نظام رتبه بندی 'سایماگو' در بین ۱۲۶ دانشگاه مختلف کشور رتبه ۲۸ را کسب کرد.

دانشگاه خلیج فارس رتبه ۲۸ کشور را کسب کردبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالمجید مصلح روز چهارشنبه گفت: در رتبه بندی صورت گرفته دانشگاه خلیج فارس در رتبه ۷۶ خاورمیانه و ۶۶۸ دنیا گرفت.

وی بدون اشاره به شمار دانشگاه‌های خاورمیانه که در این شاخص ارزیابی شدند بیان کرد: بیش از پنج هزار دانشگاه از سراسر دنیا در این شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در ۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.

نظام رتبه بندی سایماگو (The SCImago Institutions Rankings) توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا اداره می‌شود که براساس تعداد مقاله‌های علمی موسسه‌های آموزش عالی کشور‌های مختلف موجود در بانک اطلاعاتی 'اسکوپوس' آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

هفت شاخص مورد نظر این رتبه‌بندی جهانی شامل برون‌داد (تعداد کل مدارک منتشر شده در نشریات علمی نمایه شده در پایگاه اسکاپوس)، همکاری بین المللی (سهم تولیدات علمی یک موسسه است که در همکاری با موسسه‌های خارجی تولید شده است)، تأثیر نرمال‌سازی شده (ارتباط بین میانگین تأثیر علمی یک موسسه و میانگین جهانی)، انتشارات با کیفیت بالا (آن قسمت از تولیداتی است که دانشگاه در پرنفوذترین نشریات علمی دنیا منتشر می‌کند)، تخصص (میزان تمرکز با پراکندگی موضوعی تولیدات علمی یک موسسه است)، نرخ برتری (تولیدات علمی یک موسسه به درصد است که در مجموعه ۱۰ درصد برتر از پراستنادترین مقاله‌ها در رشته‌های علمی مرتبط با آنان قرار گرفته‌اند) و رهبری علمی (تعداد مقالاتی است که در آن‌ها نویسنده مسئول به موسسه مورد نظر تعلق دارد) است.

انتهای پیام/م

رتبه ۲۸ کشوری دانشگاه خلیج فارس در آخرین ارزیابی نظام رتبه بندی 'سایماگو'

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.