اعلام اختصاص 30 میلیارد ریال تسهیلات به رونق بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی بویژه با توجه به نوسانات نرخ ارز، توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش می‌تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

اعلام اختصاص 30 میلیارد ریال تسهیلات به رونق بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمدعلی کیخا اسلامی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته در مشهد افزود: با تصمیم اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد، 15 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و به همین مقدار از طریق بانک‌ها به صورت تسهیلات به رونق بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی با تاکید گسترش دایره تولید ادامه داد: با انتقال دانش به بخش کشاورزی روستایی، می‌توان میزان تولید در این بخش را تا 55 درصد افزایش داد و مشکل اشتغال را به عنوان معضل اصلی جامعه برطرف کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در این بازدید تصریح کرد: حوزه دام، طیور و آبزیان کشور به عنوان یک صنعت همیشگی و پایدار است و عمر این صنعت در کشور به نیم قرن می‌رسد از این رو دشمن در جنگ اقتصادی با مشاهده موفقیت‌های کشور بخش کشاورزی را نشانه گرفته است.

علیرضا رفیعی پور گفت: هدف اصلی در حوزه دام و طیور رسیدن به امنیت غذایی است و در شرایط فعلی بویژه با توجه به نوسانات نرخ ارز، توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش می‌تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته را تجلی موفقیت‌های این حوزه دانست و افزود: باید خروجی این نمایشگاه تغییر و پیشرفت در حوزه مدیریت تولید، مدیریت بهداشتی و مدیریت بازار باشد.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته تا 23 تیر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

30 میلیارد ریال تسهیلات به رونق بخش کشاورزی کشور اختصاص می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.