خرید خوشه‌های طلایی گندم از مرز ۷۸ هزار و ۵۰۰ تن گذشت

بیش از ۷۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از ۶ خرداد ماه تا ۲۰ تیرماه امسال از گندمکاران مازندرانی آغاز شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور  در  گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم از ۶ خرداد ماه امسال، تاکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان از کشاورزان گندمکار مازندران خریداری شد.

وی افزود: با این میزان پرداختی تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شد و مابقی آن به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در صف انتظار پرداخت قرار گرفته است.

جعفری گفت: حدود هشت مرکز خرید تضمینی گندم در مناطق بالادست و کوهستانی استان باز است و آماده خرید گندم از گندمکاران منطقه هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار و بابلسر در حال انجام است، گفت: بیشترین آمار خرید تضمینی محصولات کشاورزی مربوط به شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و نکا است

وی گفت: گندمکارانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت گندم خود در سامانه نظام نوین ترویج اقدام کنند.

وی افزود: در سالجاری خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

جعفری  با اشاره به اینکه ۴۸ هزار و ۷۴۳ هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۲۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی آبی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: تحویل گندم  در مازندران به روزهای آخر  نزدیک می شود و تا زمانی که کشاورزان  گندم برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دائر خواهند بود.
انتهای پیام/ آ.

پرداخت مطالبات ۴۵ میلیاردی گندمکاران مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار