جام جهانی ۲۰۱۸؛

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک

تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در نبرد تیم‌های انگلیس و بلژیک مشخص می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از گذشت ۶۲ بازی از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تکلیف تیم های حاضر در دیدار رده بندی مشخص شد. تیم های بلژیک و انگلیس در مرحله نیمه نهایی به ترتیب مقابل فرانسه و کرواسی شکست خوردند. جالب اینجاست هر ۲ تیم برای دومین بار راهی این مرحله شده اند و باید از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه شنبه ۲۳ تیر در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف هم بروند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک

تیم ملی فوتبال بلژیک

شاگردان روبرتو مارتینز در گروه G جام جهانی در کنار انگلیس، تونس و پاناما حضور داشتند. آنها در نخستین بازی ۳ بر صفر پاناما را شکست دادند که گل هایشان را در آن بازی دریس مرتنز و روملو لوکاکو(۲گل) به ثمر رساندند. دومین بازی شیاطین سرخ هم با برتری پرگل ۵ بر ۲ این تیم برابر تونس همراه بود. ادن هازارد(۲گل) روملو لوکاکو(۲ گل) و میچی باتشوایی برای بلژیک در آن بازی گل زدند. این تیم در آخرین بازی مرحله گروهی با تک گل عدنان یانوزای انگلیس را مغلوب کرد تا به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی برود.

در این مرحله بلژیک با پشت سر گذاشتن یک نبرد سخت و درحالیکه تا دقیقه ۶۹ از ژاپن با ۲ گل عقب بود در پایان سامورایی ها را با نتیجه ۳ بر ۲ از سد راه برداشت. یان ورتونگن، مروان فلاینی و ناصرچادلی در آن بازی گلزنی کردند.

اوج کار این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و با برتری ۲ بر یک مقابل برزیل، اصلی ترین مدعی فتح جام رقم خورد. فرناندینیو(گل به خودی) و کوین دی بروینه گلزن های بلژیک مقابل پرافتخارترین تیم جهان بودند. باوجود پنج پیروزی متوالی، این تیم در مرحله نیمه نهایی با تک گل ساموئل اومتیتی از فرانسه شکست خورد تا از کسب نخستین تجربه حضورش در فینال جام جهانی محروم شود.

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک

شیاطین سرخ با تکیه بر توانمندی های بازیکنان خط میانی خود شامل ادن هازارد، کوین دی بروینه، اکسل ویتسل، یانیک کاراسکو، ناصر چادلی، صلابت مدافعانی چون یان ورتونگن، وینسنت کمپانی، توبی آلدروایرلد، توماس مونیر، قدرت تمام کنندگی روملو لوکاکو و واکنش های زیبای تیبو کورتوآ به عنوان مقتدرترین تیم از مرحله گروهی به مراحل حذفی رسید. نمایش چشم نواز و بی نقص شاگردان مارتینز در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی مسابقات هم تداوم یافت اما در آستانه تاریخ سازی این تیم، اسیر تجربه کم خود در میان مدعیان جهانی شد.

بلژیک با به ثمر رساندن ۱۴ گل، ایجاد ۹۴ موقعیت گلزنی و دریافت ۱۰ کارت زرد به ترتیب در جایگاه اول بیش ترین گل زده، جایگاه سوم بیشترین خلق موقعیت و جایگاه بیست و پنجم بیشترین دریافت کارت زرد قرار گرفت.

این تیم در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا در جایگاه سوم قرار گرفت. رتبه اول نوامبر ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶، برترین رده بلژیک در رنکینگ و رتبه هفتاد و یکم رنکینگ ماه ژوئن ۲۰۰۷ هم بدترین عملکرد شیاطین سرخ بوده است.

نخستین بازی بلژیک اول می ۱۹۰۴ و در جریان تساوی ۳ بر ۳ با فرانسه برگزار شد. برتری ۹ بر صفر مقابل زامبیا(۴ ژوئن ۱۹۹۴) جبل الطارق(۳۱ آگوست ۲۰۱۷) و پیروزی ۱۰ بر یک برابر سن مارینو(۲۸ فوریه ۲۰۰۱) بهترین نتایج تاریخ این تیم است اما شکست ۱۱ بر ۲ از انگلیس(۱۷ آوریل ۱۹۰۹) هم سنگین ترین شکست تاریخ محسوب می شود.

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک

بلژیک از سال ۱۹۳۰ تاکنون در ۱۳ دوره جام جهانی شرکت کرده و بهترین عنوان این تیم رده چهارم جام جهانی ۱۹۸۶ است. سرخ پوشان اروپا از سال ۱۹۷۲ هم در پنج دوره رقابت های یورو حاضر بوده اند که نایب قهرمانی ۱۹۸۰، بهترین عنوان آنها است. مدال طلای المپیک ۱۹۲۰ آنتورپ هم مهم ترین موفقیت این تیم در المپیک تلقی می شود.

یان ورتونگن با ۱۰۶ بازی و روملو لوکاکو با ۴۰ گل، رکورددار بیش ترین بازی و بهترین گلزن بلژیک در طول تاریخ هستند.


بیشتر بخوانید:
ترکیب تیم ملی انگلیس و بلژیک اعلام شد

نتیجه و خلاصه بازی انگلیس- بلژیک؛ پاناما و تونس


تیم ملی فوتبال انگلیس 

در سوی مقابل انگلیس هم با قرار گرفتن در رده دوم گروه G پس از بلژیک وارد مرحله حذفی شد. سه شیرها در نخستین بازی خود با ۲ گل هری کین تونس را ۲ بر یک شکست دادند. آنها در بازی دوم مرحله گروهی شش بر یک از سد پاناما گذشتند.هری کین(۳ گل) جان استونز(۲گل) جسی لینگارد در آن بازی گلزنی کردند. در نهایت آخرین بازی انگلیس در مرحله هم با شکست یک بر صفر این تیم از بلژیک همراه بود.

شاگردان گرت ساوت گیت در مرحله یک هشتم نهایی پس از تساوی یک بر یک مقابل کلمبیا در وقت های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ حریف را شکست دادند. هری کین در آن بازی هم موفق به گلزنی شد.

گل های هری مگوایر و دله آلی در مرحله یک چهارم نهایی برابر سوئد سبب شد انگلیس شاگردان یانه اندرسن را با نتیجه ۲ بر صفر از سد راه بردارد اما شکست ۲ بر یک در بازی نیمه نهایی برابر کرواسی حسرت این تیم را برای صعود به فینال جام جهانی دست کم به ۵۶ سال رساند. کیران تریپیر، تک گل سه شیرها برابر کروات ها را به ثمر رساند.

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک


نکته بارز تیم ملی فوتبال انگلیس نسبت به دوره های قبلی. جام جهانی، دوری از ستاره محوری است. در حقیقت مربی جوانی مانند گرت ساوت گیت با تشکیل تیمی جوان و یک دست، کیفیت انگلیس را به سطح یک مدعی فتح جام رساند اما همین تجربه کم در بازی با کرواسی کار دست سه شیرها داد و آنها برتری یک بر صفر خود در نیمه اول را به راحتی از دست دادند. جردن پیکفورد، کیل واکر، هری مگوایر، جان استونز، کیران تریپیر، جردن هندرسون، دله آلی، هری کین، رحیم استرلینگ، جسی لینگارد، اشلی یانگ محورهای این تیم یک دست بودند که بدون شک با تداوم همین روند می توانند انگلیس را سال ها در سطح اول فوتبال جهان حفظ کنند.

این تیم با به ثمر رساندن ۱۲ گل، خلق ۸۱ موقعیت گل و دریافت ۶ کارت زرد به ترتیب در جایگاه سوم بیشترین گل زده، جایگاه چهارم بیشترین موقعیت گل و چهاردهم بهترین عملکرد انضباطی جای دارد.

انگلیس در آخرین رنکینگ فیفا پیش از جام جهانی در رده دوازدهم قرار داشت. رتبه سوم آگوست ۲۰۱۲ و بیست و هفتم فوریه ۱۹۹۶ بهترین و بدترین جایگاه این تیم در رنکینگ فیفا است.

نخستین بازی سه شیرها ۳۰ نوامبر ۱۸۷۲ و در جریان تساوی صفر بر صفر مقابل اسکاتلند برگزار شد. برتری ۱۳ بر صفر برابر ایرلند در ۳۱ جولای ۱۸۸۲ و شکست ۷ بر یک از مجارستان در ۲۳ می ۱۹۵۴، بهترین و بدترین نتایج تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس است.

تحلیل عملکرد و تاریخچه تیم‌های انگلیس و بلژیک


این تیم از سال ۱۹۵۰ در ۱۵ دوره جام جهانی شرکت کرده و بهترین عنوانش قهرمانی سال ۱۹۶۶ است. همچنین انگلیس از سال ۱۹۶۸، ۹ بار حضور در یورو را تجربه کرده که رتبه سومی یورو ایتالیا و یورو ۱۹۹۶ بهترین دست آوردهای این تیم است.

پیتر شیلتون با ۱۲۵ بازی و وین رونی با ۵۳ گل، بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس به نام خود ثبت کرده اند.

انگلیس و بلژیک تاکنون در ۲۲ بازی به مصاف هم رفته اند. ۱۵ برد برای سه شیرها، ۳ برد برای شیاطین سرخ و ۴ مساوی حاصل عملکرد ۲ تیم در این بازی ها بوده است. انگلیسی ها ۷۰ گل و بلژیکی ها ۲۶ گل در این بازی ها به ثمر رسانده اند.

انتهای پیام/

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار