در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختصاص ۱۰۲ هتل به زائران ایرانی در مکه و مدینه

مدیر کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۰۲ هتل آماده پذیرایی از زائران ایرانی است، توضیحاتی را درباره کیفت هتل‌های مکه و مدینه ارائه کرد.

اختصاص ۱۰۲ هتل برای زائران ایرانی در مکه و مدینهمحسن نظافتی مدیر کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد هتل های موجود در دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره و امکانات هتل ها اظهار کرد: امسال حدود ۱۰۲ هتل برای زائران ایرانی در شهر های مکه و مدینه تدارک دیده شده که از این تعداد ۸۲ هتل در شهر مکه و ۲۰ هتل در شهر مدینه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تغییرات شکل گرفته در هتل ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: مزیت امسال هتل‌ها نسبت به سال قبل، به وسعت و پراکندگی هتل ها برمی گردد و وسعت هتل ها بزرگتر و پراکندگی محل جغرافیایی آنها کمتر است.

مدیر کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد: محل اسکان زائران در مکه مکرمه به ۵ منطقه جغرافیایی تقسیم شده است که این تقسیم بندی در شهر مدینه شامل ۲ منطقه است.

به گفته نظافتی، محل اسکان زائران در شهر مکه مکرمه با مسجدالحرام فاصله اندکی دارد و همچنین برای رفاه حال زائران، اتوبوس های حمل و نقل درون شهری تدارک دیده شده است.

وی در خصوص هتل‌های شهر مدینه ویژه اسکان زائران ایرانی خاطرنشان کرد: در مدینه منوره همه هتل ها در منطقه مرکزی نزدیک حرم هستند و نیازی به امر حمل و نقل درون شهری نیست.

نظافتی با بیان اینکه تمام تلاش برای اجاره هتل های مناسب موجود برای اسکان زائران ایرانی انجام شده است، تاکید کرد: کیفیت هتل های مکه مکرمه در سطح مناسبی است اما کیفیت هتل های مدینه کمی پایین تر است.

مدیر کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین اضافه کرد: به دلیل اینکه هتل های مدینه منوره در سال‌های اخیر تخریب شده است، شاهد کاهش تعداد هتل ها و تغییر نیافتن کیفیت آن‌ها هستیم و بر این اساس از تعداد هتل‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

نظافتی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ذکر شده در هتل های مدینه که برای همه زائران کشورهای اسلامی وجود دارد، زائران ایرانی حداکثر ۶ روز در این شهر اقامت خواهند داشت.

وی در ادامه یادآور شد: در مکه مکرمه ۴ تخت در هر اتاق به زائران تعلق می گیرد و لی در مدینه منوره در هر اتاق ۵ تخت به زائران تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در همه هتل ها لوازم بهداشتی و امکانات اسکان زائران وجود دارد و امیدواریم زائران به نکات بهداشتی ‌ و نظافتی دقت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار