مدیر تدارکات دارو مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد؛

ارسال ۱۶۰ پالت دارو و تجهیزات پزشکی به عربستان برای زائران ایرانی حج ۹۷

عظیمی از ارسال ۱۶۰ پالت دارو و تجهیزات پزشکی به وزن ۵۰ تن به عربستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی حج ۹۷ خبر داد.

ارسال ۱۶۰ پالت دارو و تجهیزات پزشکی به عربستان برای زائران ایرانی حج ۹۷به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود عظیمی با اشاره به ارسال نخستین محموله دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر ایران برای ارائه خدمات درمانی به زائران در حج 97، گفت: 160 پالت به وزن تقریبی 50 تن به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در حج امسال به عربستان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این محموله شامل حدود 400 قلم دارو و 360 قلم تجهیزات مصرفی پزشکی است، افزود: تمامی درمانگاه‌هایی که در مدینه و مکه راه‌اندازی خواهد شد از بیمارستان‌های جمعیت هلال‌احمر در این شهرها تامین دارویی خواهد شد.

مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دسته‌های دارویی ارسالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران شامل مسکن‌ها،‌ آنتی بیوتیک‌ها، داروهای گوارشی، سرماخوردگی، داروهای تخصصی و بیمارستانی و ... است، گفت: علاوه بر مرکز درمانی و درمانگاه‌های هلال‌احمر در مکه و مدینه؛ هلال‌احمر ایران در مکان‌های پرتردد زائران و تمامی هتل‌های زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می‌کند و در این زمینه در یک بیمارستان در منا، یک بیمارستان در عرفات و یک پایگاه سیار در مشعر نیز به زائران خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین گروه از تیم پزشکی هلال احمر یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه زائران در 26 تیر ماه اعزام می شوند، گفت: بیش از 500 نفر در قالب کادر پزشکی از جمله متخصصان قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، دندانپزشکی، کادر پرستاری، تکنسین دارویی، آی سی یو، آزمایشگاه، رادیولوژی و پزشک عمومی برای ارائه خدمت به زائران اعزام می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار