عابدینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم استراتژیک نیاز به صبر استراتژیک دارد

کارشناس سیاست خارجه گفت: اگر یک اقدام ایذایی علیه سوریه صورت بگیرد؛ نوع و شدت پاسخ به آن را محور مقاومت مشخص می کند.

تصمیم استراتژیک نیاز به صبر استراتژیک داردحسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمله مجدد رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 سوریه اظهار کرد: شکست های متعددی که رژیم صهیونیستی، رژیم قبیلگی سعودی و غرب به رهبری ایالت متحده آمریکا از مقاومت اسلامی در حوزه های عراق، سوریه ، یمن و لبنان خوردند باعث شده است تا این جناح شرارت پیشه به عملیات ایذایی روی بیاورد.

وی افزود: پایگاه هوایی T4 از جمله مکان هایی است که طی چند سال گذشته چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و حتی غرب مورد هدف قرار گرفته که خسارات زیاد مالی برای خود آنها در پی داشته است. در حمله موشکی نیروهای مقاومت اسلامی به منطقه جولان نیز، رژیم صهیونیستی متحمل هزینه های سنگینی شد. مقاومت بسیاری از پایگاه های فوق سری که مسئول رصد تحرکات حوزه مقاومت بود را مورد هدف قرار داد. بلافاصله اسرائیل از طریق کشورهای مختلف به مقاومت پیغام داد که قصد افزایش بحران را نداریم و این نشان دهنده این موضوع است که آن ها در برابر مقاومت اسلامی برگ برنده ای در دست ندارند.

عابدینی اظهار کرد: عملیات های ایذایی غرب یا رژیم صهیونیستی بر ضد یکی از مقرهای مقاومت یا ارتش سوریه، ارزش عملیاتی چندانی ندارد و مقاومت اسلامی به اندازه کافی از برگ های برنده برای ضربه زدن به منافع رژیم صهیونیستی و غرب برخوردار بوده و در مواقع لزوم انجام داده است و در آینده نیز می تواند انجام دهد.

وی افزود : اگر یک اقدام ایذایی از طرف دشمن صورت بگیرد، محور مقاومت زمان و نوع و شدت پاسخ را تعیین می کند، نه اینکه تحت تاثیر احساسات و نه صرفا برای پاسخ گویی به افکار عمومی صورت بگیرد. تصمیم استراتژیک نیاز به صبر استراتژیک دارد که مواقع لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار