امام جمعه بافق؛

ایران کشوری مستقل است و به هیچ کشوری وابسته نیست

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه ایران کشوری مقتدر است و به هیچ کشوری وابسته نیست گفت:با توجه به پیشرفت‌های کشور و تولید انواع موشک ها، ما می‌توانیم دشمن را در آسمان و دریا هدف قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در تیرماه سال ۵۹ به تشریح وظایف این نهاد پرداخت و گفت: مترقی‌ترین کار انقلاب تاسیس شورای نگهبان است و فق‌ها و حقوقدانان با همفکری قوانین را بررسی می‌کنند و دشمن انگ می‌زند، اما شورای نگهبان پشتیبان مردم است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به تهدید‌های اخیر آمریکا و خواسته آن برای تغییر نظام سیاسی ایران بیان کرد: ایران نباید در برابر اسرائیل و صهیونیسم عکس العمل نشان دهد.

وی افزود: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و در این مدت چالش‌ها و اغتشاشات زیادی را داشته ایم که سرمنشا همه آن‌ها آمریکا بوده است.

خطیب نماز جمعه بافق با بیان اینکه درطول این چهل سال محبت و صداقتی از دولت آمریکا شاهد نبوده ایم بیان داشت: مردم ما مقاوم وصبور دربرابر توطئه‌ها ایستاده اند.

امام جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتدار کشور در زمینه‌های مختلف تصریح کرد:۸ سال در اوج کمبود‌ها در برابر بعثی‌ها ایستادیم و نگذاشتیم خاک کشور تصرف شود و ما تنگه هرمز را در اختیار داریم و قدرت داریم این تنگه را ببندیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد:از نظر نظامی و علمی مقتدر و از نظر دریایی، هوایی و زمینی قدرتمند هستیم که همه‌ی پیروزی‌ها به برکت عنایت خداست که شامل حال انقلاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری مقتدر است و به هیچ کشوری وابسته نیست بیان داشت:با توجه به پیشرفت‌های این کشور و تولید انواع موشک ها، ما می‌توانیم دشمن را در اسمان و دریا هدف قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه بافق افزود:در دوران جنگ تحمیلی نیازمند سیم خاردار بودیم، اما امروز انواع توانمندی‌های نظامی را دارا هستیم.

سلیمانی با اشاره به تحریم‌ها خاطر نشان کرد:امروز کشور ایران دارای معادن و ذخایر است و با همین ذخایر می‌تواند مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
وی با بیان اینکه کار صنفی جدا از آشوبگریست تصریح کرد: برخی رسانه‌ها چراغ سبز به دشمن نشان می‌دهند و باید سران سه قوه به فرامین رهبری برای حل مشکلات اقتصادی گوش کنند.

سلیمانی به سالروز تاسیس تامین اجتماعی اشاره و به ضرورت توجه به بیمه و مستمری به بازماندگان و بازنشستگان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن دراستانه دهه مبارک کرامت به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اشاره کرد و به تشریح زندگانی این دو بزرگوار پرداخت و گفت: حضرت معصومه (س) بعد حضرت زهرا (س) دربین زنان جایگاه ویژه‌ای بین ائمه اطهار دارد و این حضرت جایگاه علمی و عفت و پاکی در احوالتش ثبت شده است و مسائل علمی دوران خود را پاسخ می‌داد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ثواب و اجر زیارت حضرت زهرا را دارد بیان داشت: به برکت این بانو حوزه علمیه قم اشاعه فرهنگ تشییع را به خوبی انجام داده است و این حضرت در زهد، علم و تقوی الگوی دختران و بانوان می‌باشد.

سلیمانی بیان کرد: امام صادق (ع) این روایت دارد که حضرت معصومه شیعیان را در عرصه قیامت شفاعت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و فرهنگ وصیت نامه خاطر نشان کرد: انسان مسلمان باید وصیتنامه داشته باشد و برخی از موضوعات وصیت نامه واجب و برخی مستحب است.

امام جمعه بافق افزود: تغییر در وصیت نامه از طرف اعضای خانواده جایز نیست و توصیه دین اسلام به نوشتن وصیت نامه است وباید با اگاهی دینی انجام شود.

سلیمانی به تشریح فرهنگ وصیت در تعالیم اسلامی پرداخت و گفت:با کسی وصیتنامه را بنویسید که عالم دینی و فقهی باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی خانواده‌ها بزرگتر‌ها حق کشی می‌کنند و خانواده‌ها نباید به خاطر مادیات به جان هم بیافتند و وصیت نامه طبق موازین شرعی و دینی باید نوشته شود.

گفتنی است:ضرورت صرفه جویی در مصرف اب و برق، لزوم حضور گسترده مردم در یادواره شهدای ترور بافق، حل مشکلات زمین روستاییان و مرغداری‌ها و تشکر از استاندار برای ثبات مدیریت بافق از دیگرمباحثی بودکه امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های این هفته به ان اشاره کرد.

انتهای پیام/ ا
تشکیل شورای نگهبان مترقی‌ترین اقتدار نظام اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار