برگزاری ٢٠٠٠ویژه برنامه دهه کرامت، با شعار امام مهربانی شهر مهربانی

رییس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری ٢٠٠٠ برنامه ویژه دهه کرامت، با تاکید بر سیره رضوی وبا شعار امام مهربانی، شهر مهربانی خبرداد.

برگزاری  ٢٠٠٠ویژه برنامه دهه کرامت، با شعار امام مهربانی شهر مهربانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هادی بختیاری ظهر امروز در نشست خبری  به مناسبت اعلام برنامه‌های ویژه دهه کرامت گفت: همزمان با دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز وتا میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت ٢٠٠٠ برنامه مختلف فرهنگی واجتماعی با تاکید بر شعار امام مهربانی، شهرمهربانی در نقاط مختلف شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل جشنواره‌های مختلف، موسیقی، مسابقات فرهنگی است که به صورت مردمی درفرهنگسرا ها‌ی شهرداری مشهد، پارک‌ها ونقاط تجمع شهروندان به اجرا درمی آید.

رییس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد افزود: نگاه مدیریت شهری جدید در برنامه‌های مناسبتی مختلف دینی توجه ویژه به بعد معرفتی وسبک زندگی ائمه اطهار (ع) است.

بختیاری با بیان این که جامعه ما امروز با مشکلاتی روبرو است که برای رفع آن می‌توان از سیره وسبک زندگی اهل بیت (ع) بهرگرفت گفت: امروز در جامعه با فقر ارتباطات اجتماعی وپدیده غریبگی روبرو هستیم که در سطوح مختلف حتی در ارتباط دو همسایه با یکدیگر ظهور وبروز کرده است بر همین اساس نگاه مدیریت شهری جدید در برنامه‌های مناسبتی مختلف دینی مبتنی بر توجه ویژه به بعد معرفتی وسبک زندگی ائمه اطهار (ع) با هدف سوق دادن مردم به تعاملات اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اکران‌های شهری وبرنامه‌های فرهنگی  در دهه کرامت نیزبا تاکید بر استفاده از کلام امام رضا (ع) در حوزه رئفت، مهربانی و دوستی خواهد بود.

رییس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به این که راهبردمان در برگزاری برنامه‌های مناسبتی از جمله ویژه برنامه‌های دهه کرامت مردمی شدن این فعالیت‌ها است گفت: البته در این مسیر برچهار جنبه از جمله عمومی بودن وبهره مندی حدااکثری مردم از برنامه ها، برگزاری در فضا‌های عمومی ومحل تجمع مردم، طراحی برنامه‌ها با سلیقه شهروندان واجرای برنامه‌ها توسط خود مردم با استفاده از تشکل‌ها وسمن‌های مردمی با حمایت وتسهیل گری شهرداری مشهد تاکید کرده ایم.

بختیاری افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی وافزایش آپارتمان نشینی وتنش‌های اقتصادی واجتماعی، جامعه به نشاط اجتماعی برای افزایش کیفیت زندگی نیاز مبرمی دارد برهمین اساس نگاه مدیریت شهری جدید به مبحث افزایش نشاط اجتماعی نگاه جدی است.

وی گفت:، اما با توجه به ارزش‌های فرهنگی ودینی نیازمند الگو‌هایی هستیم که با ارزش‌های فرهنگی ودینی جامعه منطبق باشد تا هم نشاط  وشادابی اجتماعی را به جامعه تزریق کند هم به گونه‌ای نباشد که تا اسم برگزاری برنامه‌های با نشاط وشاد به میان می‌آید برای برخی نگرانی ایجاد کرده وتصمیم گیرندگان برای اجرای این برنامه‌ها را دچار مشکل کند، که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا روی الگو‌های شادی ونشاط درجامعه تفاهم شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

اعلام ویژه  برنامه‌های ویژه دهه کرامت شهرداری مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.