با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا زمینه افزایش تامین آب فراهم شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: باید به سمت توسعه تولید آب از طریق منابع داخلی برویم و با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا زمینه افزایش تامین آب فراهم شود.

با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا زمینه افزایش تامین آب فراهم شودبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شاپور رجایی با اشاره به بحران آب در سطح کشور اظهار داشت: عمده آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود که این استان‌ها هم با بحران و تنش آبی روبرو هستند.

وی به شرایط نامناسب بارندگی و کاهش منابع سطحی و زیرزمینی آب اشاره کرد و ادامه داد: رودخانه شاپور که بخش قابل توجهی از آب استان را تامین می‌کند با کاهش ۹۰ درصدی آورد روبرو شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر به تاثیر کاهش بارندگی‌ها بر منابع آبی تامین‌کننده بخش شرب و کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در صورتی که چند سال ترسالی هم داشته باشیم این کمبود‌ها جبران نخواهد شد و با محدودیت روبرو هستیم.

وی با اشاره به تامین ۶۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق خط آبرسانی کوثر، خاطرنشان کرد: با کاهش آورد منابع تامین آب استان در کازرون و منابع زیرزمینی در سال‌های اخیر، به سوی تامین آب از منابع نامتعارف سوق پیدا کرده ایم.

رجایی از توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن در سطح استان و تولید روزانه ۱۷۲ هزار مترمکعب از این طریق تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و اضافه کرد: سهم تولید آب از طریق شیرین‌سازی اب دریا به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه چشمه‌ساسان کازرون به عنوان تامین‌کننده بخشی از آب استان بوشهر تقریبا خشکیده است، بیان کرد: آبدهی رودخانه شاپور نسبت به سنوات گذشته به کمتر از یک سوم رسیده است.

انتهای پیام/م

تامین آب استان بوشهر با افزایش ظرفیت‌سازی شیرین‌سازی آب دریا

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.