بازداشت نواز شریف هنگام بازگشت به پاکستان توسط سازمان ضد اختلاس + فیلم

نخست وزیر سابق پاکستان به همراه دخترش توسط سازمان ضد اختلاس این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان و دخترش به محض ورود به لاهور (از ابوظبی) دستگیر شد. وی هفته گذشته به اتهام فساد مالی به ده سال حبس محکوم شده بود.

نواز شریف و دخترش مریم که در دادگاهی غیابی به زندان محکوم شده‌اند، شامگاه جمعه ۲۲ تیرماه در بدو بازگشت به کشور بازداشت شدند؛ همزمان پلیس اعلام کرده است که شمار قربانیان دو انفجار در شهرهای کویته و بنو به دست‌کم 128 کشته و 200 زخمی رسیده است.

خبرگزاری آلمان به نقل از یک مقام پاکستانی گزارش کرده است که شامگاه جمعه پس از آنکه هواپیمای حامل نواز شریف و دخترش در شهر لاهور به زمین نشست، مأموران «سازمان ضد اختلاس» آن دو را بازداشت کردند.

هفته گذشته دادگاه حسابرسی ملی پاکستان در حکمی غیابی نواز شریف را به جرم «فساد» در پرونده خرید خانه‌های مجلل در لندن به ۱۰ سال زندان محکوم، و مریم نواز را به هفت سال حبس و همچنین عدم صلاحیت برای شرکت در انتخابات محکوم کرد.

نواز شریف که از ماه‌ها پیش در بریتانیا به سر برده است، در روزهای اخیر و در آستانه انتخابات سراسری سوم مرداد اعلام کرد که به کشورش بازمی‌گردد.

انتشار خبر مربوط به تصمیم نواز شریف که رهبری حزب «مسلم لیگ، شاخه نواز» را بر عهده دارد، به تنش‌های انتخاباتی در پاکستان افزود.

به گزارش رویترز، روز جمعه شهر لاهور فضایی به شدت امنیتی داشت و هزاران مأمور پلیس در خیابان‌ها مستقر شدند.

مقام‌های دولتی برگزاری هر گونه تجمع در لاهور را ممنوع اعلام کرده‌اند؛ با این حال هواداران نواز شریف گفته بودند که به سوی فرودگاه راهپیمایی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: اولین فیلم از انفجار انتحاری تروریست‌های داعش در بلوچستان پاکستان 


انتهای پیام/
 

بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ تير ۱۳۹۷
اومده بود در انتخابات پاکستان شرکت کنه ؟
آخرین اخبار