با تلاش تیم‌های سلامت؛

امسال بیماری تب کریمه کنگو در سیستان وبلوچستان کاهش یافت

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان نسبت به پارسال ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال با تلاش تیم‌های سلامت، مشارکت سازمان‌ها و مردم موارد قطعی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان نسبت به پارسال ۷۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر محمد کیانی اظهار داشت: شایع‌ترین نوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF)، سالک، تب مالت و هاری و حیوان گزیدگی است که در سال‌های گذشته تاکنون اقدامات موثر و پیشگیرانه تیم‌های سلامت دانشگاه برای کنترل این بیماری‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شده است.

وی افزود: با وجود اینکه حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد از موارد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سایر نقاط جهان فوت می‌کنند، اما به دلیل شناسایی فوری بیماران و انجام اقدامات درمانی به موقع و مشارکت خوب سازمان ها، نهاد‌ها وهمکاری مردم مرگ و میر ناشی از این بیماری در مبتلایان به کمتر از پنج درصد در سال گذشته رسیده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت ناقلین به ویژه کنه‌ها و خطر وقوع طغیان‌های ناشی از بیماری‌های منتقله توسط ناقلین به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو کارگاه آموزشی با حضور متخصصان گروه بیماری‌های عفونی، کارشناسان بیماری‌ها و بهداشت محیط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های تابعه دانشگاه در سراوان برگزار شد.

انتهای پیام/گ

تب کریمه کنگو در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار