دیدار تودیعی اشرف غنی با سفیر ترکمنستان

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با تاگله کوف، سفیر ترکمنستان در کابل ملاقات تودیعی کرد.

دیدار تودیعی اشرف غنی با سفیر ترکمنستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با تاگله کوف، سفیر ترکمنستان در کابل ملاقات تودیعی کرد.

در این ملاقات که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور افغانستان از آقای تاگله کوف به‌خاطر انجام موفقانه ماموریتش در عرصه تعمیق روابط میان افغانستان و ترکمنستان قدردانی کرد و افزود: در دوران کاری‌تان تهداب همکاری 100 ساله میان دو کشور گذاشته شده است.

در مقابل، سفیر ترکمنستان ضمن ابراز خرسندی از دوران ماموریت خویش در افغانستان، از تلاش ها و دیدگاه اشرف غنی جهت گسترش روابط هرچه بیشتر میان دو کشور و نیز، روی‌دست‌گرفتن پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه ای قدردانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش ارزندۀ قربانقلی بردی محمدوف، رئیس‌جمهور ترکمنستان در پیشرفت پروژه‌های منطقه ای گفت که ایجاد کوریدور انکشافی، مسیر لاجورد و پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه ای به شمول دو کشور، روی منطقه تاثیر بسزایی خواهد‌ گذاشت.

رئیس جمهور افغانستان تاپی را نقطه کلیدی برای کشورهای عضو آن دانست و گفت: افغانستان آماده است تا انرژی برق را به آسیای جنوبی و پاکستان انتقال دهد. وی دوستی و روابط میان افغانستان و ترکمنستان را دوامدار خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.