دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است شامل ۹ استان است که کرمانشاه نیز یکی از این استان ها محسوب می شود.

استان کرمانشاه در مسیر شایستگی/۸ پروژه به بخش خصوصی واگذار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور  گفت: بازوند استاندار کرمانشاه  یک مدیر بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر است که طی این مدت شاهد تلاش های بی نظیرشان  در عرصه های مختلف هستیم. ایشان در لرستان هم بسیار تلاشگر و توانمند ظاهر شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم طی مدتی که ایشان در کرمانشاه حضور دارند نیز شاهد تحولات بسیار محسوسی در وضعیت اقتصادی و معیشت استان باشیم.

دین پرست گفت: بر اساس ارزیابی هایی که توسط فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور صورت گرفته است، استان کرمانشاه در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ شاهد یک جهش در حوزه اجرای طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی گفت: استان کرمانشاه در سال ۹۵ در رده استان های ضعیف در زمینه اقتصاد مقاومتی قرار داشته که در سال ۹۶ با ۷۷.۵ امتیاز جزو استان های در مسیر شایستگی قرار گرفته است.

دین پرست افزود: امیدواریم با رویکرد جهادی استاندار کرمانشاه شاهد بهتر شدن وضعیت استان در سال ۹۷ در حوزه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی گفت: امسال ۸ پروژه در استان کرمانشاه در مسیر واگذاری به خصوصی هستند. امیدواریم با تغییر نگاه ها، شاهد تسریع در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی باشیم.

دین پرست گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۰ طرح با ۱۰۷۲ میلیارد تومان در کرمانشاه خواهیم بود.

وی افزود:طرح آمایش سرزمین مبنای برنامه توسعه استان ها است و سازمان برنامه بودجه استان باید هرچه سریعتر روند تدوین و تصویب این طرح را به اتمام برساند.

دین پرست گفت:شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است شامل ۹ استان است که کرمانشاه نیز یکی از این استان ها محسوب می شود. این شورا بستر و ظرفیتی مناسب برای بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی کرمانشاه محسوب می شود.

وی ادامه داد:شاهد افزایش ۱۱ درصدی افزایش جلسات در استان بوده ایم که این نشان از روحیه تلاشگری استاندار کرمانشاه دارد. این موفقیت در شرایطی به دست آمده که میانگین تعداد جلسات در کشور کاهش داسته است.

وی افزود:میزان جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان ۳۷ درصد بوده که بسیار قابل تقدیر است.

دین پرست گفت:کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی می تواند به توسعه مبادلات مرزی کشور کمک کند. در همین راستا موضوع رسمی شدن مرز سومار چهارشنبه در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور مطرح می شود.

انتهای پیام/ز

کرمانشاه  می تواند به توسعه مبادلات مرزی کشور کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.