راهکارهای حیدر العبادی برای رسیدگی به خواسته‌های معترضان در عراق

نخست‌وزیر عراق در پاسخ به خواسته‌های معترضان در این کشور تصمیماتی اتخاذ کرده است.

۷ راهکار حیدر العبادی برای رسیدگی به خواسته‌های معترضان در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در پاسخ به خواسته های معترضان که از هفته گذشته در جنوب این کشور تظاهرات کردند، تصمیماتی اتخاذ کرده است.

پایگاه خبری سومریه نیوز عراق روز یکشنبه به نقل از یک منبع آگاه با درج این مطلب افزود نخست وزیر عراق به دنبال اطلاع و بررسی خواسته های طوایف و ساکنان محلی هفت تصمیم را اتخاذ کرده است.

این منبع آگاه اعلام کرد این تصمیمات مربوط به اختصاص فوری سه و نیم تریلیون دینار عراق (حدود دو و نیم میلیارد دلار) برای نمک زدایی آب، رسیدگی به مسئله قطعی برق و نیز ارائه خدمات به ساکنان استان بصره است که محور و موضوع اصلی این اعتراضات بوده است.

این منبع آگاه همچنین در ادامه گفت دولت همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه احداث ساختمان های مسکونی، مدارس و ایجاد فرصت های شغلی را افزایش داده است. مقامات همچنین در نظر دارند سهمیه برای تامین آب در استان های بصره، ذی قار، المثنی و الدیوانیه را افزایش دهند. وی در ادامه گفت دولت همچنین هیئت مدیره فرودگاه بین المللی نجف را برکنار کرده است.

این اعتراضات هفته گذشته در شهر بصره عراق آغاز شد و در سراسر جنوب این کشور گسترش یافت. معترضان به نرخ بالای بیکاری و عدم ارائه مناسب خدمات دولتی اعتراض دارند. 

انتهای پیام/

رسیدگی به مطالبات معترضان در عراق

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۳ ۲۴ تير ۱۳۹۷
باید به خواسته های مردم کشور خودشون عراق رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۵۳ ۲۴ تير ۱۳۹۷
چرا هیئت مدیره فرودگاه بین المللی نجف را برکنار کرده ؟
آخرین اخبار